שכונת יד התשעה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שכונת יד התשעה בהרצליה. צילום עזרא לוי

בקרוב בתיבות הדואר: מקומון חדש של שכונת יד התשעה

כחלק מהפעילות החברתית הנמרצת בשכונה יוציאו התושבים עיתון שכונתי חדש, "מקומון שביב", אותו יכתבו ויערכו בעצמם

פורסם בתאריך: 16.10.17 13:12

הכירו את "מקומון שביב" – המקומון החדש של שכונת יד התשעה. תושבי השכונה מדברים לאחרונה על "שביב שלא הכרתם", זאת עקב פעילות נמרצת של ועד השכונה, המתנ"ס, רכזת הקהילה והעירייה. לאחרונה מתקיימים בשכונה אירועים חברתיים ופעילויות תרבות שונות, ונרקמת בה קהילה מגובשת ופעילה. המיזם החדש עליו שוקדים התושבים בימים אלה הוא עיתון שכונתי, "מקומון שביב".

"הגעתי למתנ"ס בחודש מרץ האחרון וכבר בפגישה הראשונה שלי עם הועד הם אמרו שחייב להיות פה עיתון", מספרת מנהלת מתנ"ס יד התשעה, זהר ויסמן. "זה רעיון שרץ אצלם בראש כבר הרבה זמן ובא לתת מענה על הצורך בערוץ מידע פנימי ומקום בו התושבים יוכלו להתבטא ולדבר על הדברים הנחמדים המתרחשים בשכונה".

לשם כך, הוקמה ועדה שמלווה רכזת הקהילה של יד התשעה, שרית טובי, וחבריה העלו רעיונות לתכנים שיתפרסמו במקומון.

"אני מניחה כי לאחר שנפרסם את המקומון פעם או פעמיים, אנשים נוספים יהיו מעוניינים להצטרף ליוזמה הזאת ורעיונות נוספים יעלו, כך שנגדיל את מאגר הכותבים שלנו", מסבירה ויסמן. "במשך שלושה חודשים אנחנו עובדים הפרויקט במרץ ואני מקווה שהגיליון הראשון יצא בעוד כחודש. כעת אנחנו בשלבי כתיבה, ובשבועיים הקרובים נביא את הכתובים להגהות ולעריכה אצל שרית. אני שמחה מאוד מכך שזאת עבודה קהילתית, החבר'ה מאוד מאוד מתלהבים ואני עצמי כבר מחכה לראות מה יצמח מהילד הזה".

פעילות תושבים ביד התשעה

פעילות תושבים ביד התשעה

המקומון השכונתי החדש יפורסם כגיליון מודפס פעם בשלושה חודשים ויופץ במתנ"ס, בקיוסקים ובבתים בשכונה, ובמקביל יעלה אתר אינטרנט. "יש לנו כיוונים ברורים ומגובשים לאיך שהולך להיראות המקומון", מסביר שמוליק ניסים, חבר בועד השכונה שיזם וקידם את הפרויקט. "במקומון יהיו מדור נשים, פינת יופי, מדור אוכל אליו יתראיינו תושבת או תושב מהשכונה, יסבירו ויראו כיצד הם מבשלים מאכלי עדות ולצד הכתבה יתפרסו התמונות האותנטיות של הבישולים שלהם; ומדור חינוך אותו התנדבה ליצור מנהלת מדור סייעות ורכזת ועדות השמה מהמחלקה לחינוך המיוחד בעירייה, שוש דקל, שם היא תעביר מידע מטעם העירייה בנושאים הללו. עו"ד שמואל סעדיה יהיה אחראי על מדור משפטי. אני לקחתי על עצמי מדור בשם 'מה נשתנה ומה יתחדש' בו נציג בכל גיליון שאילתא לעירייה לגבי נושאים שיש לטפל בהם ונפרסם את תגובתה וכן הלאה. מטרת המקומון היא לחזק את הקשר בין חברי הקהילה, ואת הקשר בין התושבים לעירייה. המטרה שלנו היא ליצור "קהילת שביב"".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר