לילה חד פעמי בבר בהרצליה ותאומים: תביעה להפחתת דמי מזונות בחצי

גבר אמיד מהרצליה, שבילה לילה אחד עם אישה צעירה משלם לה מזה שנים דמי מזונות. עתה הוא מבקש להפחיתם וטוען שהכנסתו נפגעה בעוד הכנסתה עלתה

פורסם בתאריך: 24.1.21 14:51

לילה חד פעמי שאותו בילה גבר אמיד בן 71 מהרצליה לפני יותר מעשור, עם אישה שהכיר בבר, הפך אותו בעל כורחו לאב לתאומים – כך נטען בתביעה להפחתת דמי מזונות אותה הגיש הגבר, באמצעות עוה"ד שירה שואף דגן. לדברי הגבר, התברר לו בדיעבד, כי האישה הגיעה אל ליל המפגש כשהיא במהלכם של טיפולי פוריות ובביוץ. שלוש שנים לאחר לידת התאומים קבע בית המשפט לענייני משפחה כי על הגבר לשלם לאישה דמי מזונות בסכום חודשי של כ-6,500 שקלים. לדברי עוה"ד שואף דגן, סכום המזונות נקבע בשל שכרו הגבוה של הגבר בעבר, אך בשנים האחרונות לקה התובע במחלה כרונית, שפגעה קשות בכושר עבודתו, ועקב גילו ומצבו הבריאותי שכרו נחתך ב-50%. כך, לאור גובה דמי המזונות, נותרים בידיו לא יותר מ-3,500 שקלים לצורכי מחייה. מנגד, הוצאותיו רק גדלו בעקבות מצבו הבריאותי.

עו"ד שירה שואף דגן צילום פרטי

לדברי עוה"ד שואף דגן, תשלום המזונות הגבוה בו מחויב התובע, מעמיד אותו בגירעון חודשי של כ-10,000 שקלים. לדבריה, לקשייו הכלכליים נוספה בשנה האחרונה גם מגפת הקורונה, שאילצה אותו לסגור את מקום עבודתו לפרקי זמן ארוכים, הפרשותיו לפנסיה פחתו, וכך הוא חי על חסכונותיו המתמעטים, ועתידו הכלכלי לוט בערפל. בניגוד למצבו של התובע, כך נטען בתביעה, הנתבעת שהרתה לו היא אישה צעירה ובריאה, ששכרה גבוה ומתגוררת בדירה שבבעלותה.
לדברי עוה"ד שואף דגן, בית המשפט העליון קבע בפסיקתו כבר ב-2017, כי על אבות לא תחול יותר חובה אבסולוטית לתשלום מזונות קטינים בגילי 6-15. חלוקת הנטל הכלכלי בין ההורים על מזונות ילדיהם, כך נקבע, תיקבע על פי יכולותיהם הכלכליות – מכל המקורות העומדים לרשותם.
עוה"ד שואף דגן הביאה גם פסיקות קודמות, בהן ניכר כי הפסיקה מתייחסת גם למקרים שבהם לא מתקיימת משמורת משותפת, ואף לא מתקיימים זמני שהות כלל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר