השטח המיועד לבנייה באפולוניה. צילום עזרא לוי
השטח המיועד לבנייה באפולוניה. צילום עזרא לוי

אדם טבע ודין מבקשת מהעירייה למנוע כניסת רכבי שטח לאקו-פארק אפולוניה

מנכ"ל העמותה משבח את השקעה העירונית בפרויקט ובמאמץ לשמירה על ערכי הטבע, אך מבקש לפעול נגד רכבי השטח שנכנסים למקום

פורסם בתאריך: 2.2.21 08:09

מנכ"ל עמותת אדם טבע ודין, עו"ד עמית ברכה, פנה אל עיריית הרצליה בבקשה שתפעל למנוע כניסת רכבי שטח לאקו – פארק אפלוניה. "אקו-פארק אפולוניה היא רצועת טבע עשירה ואיכותית הממוקמת בקירבת חופה הצפוני של העיר הרצליה, בצמוד לשכונת נוף-ים ולשטח תעש הנטוש", הוא כותב במכתב. "אמנם בחלק ניכר משטח הפארק מתוכננת בניה, שכידוע תקוותנו המשותפת היא שתבוטל בסופו של דבר, אבל כיום הפארק מתפקד – ובהצלחה רבה – כריאה ירוקה עבור תושבי הרצליה והסביבה, ומצויים בו מינים מגוונים של צמחיה ובעלי חיים. ואכן, הציבור מצביע ברגליים, ובימים אלה שהצומח בפארק בשיא יופיו, במיוחד בסופי שבוע, פוקדים מבקרים רבים את שטח הפארק ומטיילים בשביליו".

ברכה מבקש בראש הדברים להודות על ההשקעה העירונית בפרויקט הפארק ועל כך שאקו-פארק אפולוניה הוא דוגמא חיובית ומרשימה להגנה על ערכי הטבע שבקירבת ובתוך הערים למען הציבור הרחב, אך כותב: "ואולם, לאחרונה הגיעו אלינו תלונות חוזרות ונישנות על רכבים, במיוחד רכבי שטח וטרקטורונים, אשר נוסעים, לא פעם במהירות, בשבילי הפארק, תוך שהם מסכנים את עוברי האורח המטיילים בפארק. נציג מטעמנו ביקר בשטח הפארק באחד מסופי השבוע האחרונים ולמד על חומרת הבעיה ועל הסכנה לציבור מקרוב. מצב זה אינו תקין ולכן על עיריית הרצליה לפעול כדי למנוע את הכניסה של רכבים ממונעים לשטח הפארק, וזאת לפני שיקרה המקרה שאיש אינו רוצה שיקרה. בדיקה של המחלקה המשפטית שלנו אף מצאה כי במקרה כזה יש חשש שהאחריות תוטל גם על העירייה".
עוד הוא מוסיף: "יש לציין שלפחות בכניסה לשטח מכיוון נוף ים נראה שהגישה לרכב חסומה. אולם מסתבר שאין בכך די ויש לחסום גם את דרכי הגישה הנוספות לשטח. נראה שיש צורך גם בשילוט נוסף, שיבהיר כי הכניסה לשטח ברכב אסורה בהחלט, וכי העבריין צפוי לענישה על פי כל דין, וכן בביצוע אכיפה, רצוי בשיתוף משטרת ישראל. אין ספק כי לגורמי העיריה השונים הידע והיכולת המיטביים לעשות זאת, ולאפשר לציבור הרחב ליהנות מהשטח האיכותי הזה בלי להיות חשוף לסכנה".
בתגובה כתב לברכה ראש העירייה, משה פדלון: "ראשית, ברצוני להודות לך על הדברים החמים שכתבת והאכפתיות שהבעת במכתבך האמור. כידוע, השטח המדובר הינו בבעלות רמ"י, היא המוסמכת והאחראית ביחס אליו, וכל פנייה בנושא צריכה להיעשות אליה. מאחר וגם אנו ערים לבעיה, בפגישתי לפני מספר ימים עם עו"ד רות אפריאט, מנהלת מרחב תל אביב ברמ"י, העליתי בפניה את הצורך הדחוף שיוצב על ידם שילוט שימנע כניסתם של רכבי שטח לאזור. כמו כן, הצעתי לה סיוע ואני אמור לקבל התייחסותה. לצערי, משיחות שערכתי עם תושבי הסביבה, הבנתי כי שילוט בלבד אינו מהווה כל חסם בפני אותם נהגים פרועים ולכן רשות מקרקעי ישראל חייבת גם לפנות למשטרת ישראל ולבקש אכיפה מתאימה בשטחם, בהיות המשטרה המוסמכת לטפל באירועים כגון אלה המוזכרים במכתבך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל טוב ויפה אבל עירית הרצליה יכולה לפחות לחסום את הכניסה לשטח בגבול הצפוני של נוף ים כפי שנעה בעבר. הצבת מחסומים מסיביים משמעויים שתמנע מעבר כבים תפתור בקלות לפחות חלק נכבד מהבעיה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר