צעדת מחאה לאחר רצח דיאנה רז ז"ל

הערב: צעדת מחאה מרמת השרון להרצליה בעקבות רצח דיאנה רז ז"ל בידי בעלה

בסיום הצעדה תתקיים ברחבת בניין עיריית הרצליה עצרת מחאה בה ישתתפו ראשי הערים, מחזיקות תיק הנשים ועוד. המשתתפים והמשתתפות התבקשו להגיע בחולצות שחורות

פורסם בתאריך: 7.2.21 15:18

צעדת מחאה לזכרה של דיאנה רז ז"ל שנרצחה בידי בעלה השוטר, וכנגד האלימות ורצח נשים, תצא הערב בשעה 17:30 מרמת השרון להרצליה. בשעה 18:30 תתקיים בעצרת מחאה וזיכרון  ברחבת בניין עיריית הרצליה. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר אמש: "נישבר הלב. במהלך סוף השבוע הזדעזנו לקבל את החדשות הנוראיות על רצח דיאנה רז ז"ל. עוד רצח מזעזע, עוד אישה מקרבנו שנרצחה על ידי בן זוגה. דיאנה ז"ל הייתה אם ל-4 ילדים ואתמול בן זוגה, שוטר במקצועו, ירה בה למוות אל מול עיני ילדיהם. לצערי התקופה הקשה בה אנו מצויים, בצל משבר בריאותי וכלכלי, עלולה להחריף את המתחים ולהביא לעוד אירועי אלימות בתוך המשפחות. לכן, בעת הזו אני מבקש מכל אחת ואחד מכם להיות עירניים לנסות ולזהות את סימני האזהרה – ואנו כחברה, וכרשות עירונית, ניפעל להושיט ידנו לכל אדם שירצה לצאת ממעגל האלימות. 24 שעות ביממה 7 ימים, בשבוע בטלפון 106 – עיריית הרצליה, באמצעות האגף לשירותים חברתיים ומנהל הנשים, נמצאת כאן עבורכם לסייע ולמנוע מצבי אלימות וסיכון. לא ניתן לרצח הבא להתרחש".

דיאנה רז ז"ל מתוך עמוד הפייסבוק של דיאנה רז

המשתתפים והמשתתפות בצעדה, שתהיה תחת הכותרת 'די לרצח ולאלימות נגד נשים', התבקשו להגיע בחולצות שחורות. בעצרת ישתתפו פדלון עצמו, איה פרישקולניק סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הנשים, אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון ודוברת וייזר סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הנשים ברמת השרון. "הבטן התהפכה לי מהרגע ששמעתי על המקרה והחלטתי שצריך לעשות משהו יותר גדול מאשר מחאה קטנה בכל עיר", מסבירה סיגל רבין, יו"ר מועצת הנשים בהרצליה, "החלטנו לעשות מחאה שתרעיד את כל אזור השרון, רמת השרון, הרצליה, כפר סבא, רעננה והסביבה וכל מי שיכול יגיע. נזעק את זעקתנו לשמיים, בתקווה שדיאנה רז תוכל לשמוע כמה כואב. הנשמה זועקת על רצח מקומם".
מי שהצטרפה לזעקה היא יעל גולד, שימשה במשך חמש שנים כמנכ"לית עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים", עמותה שיושבת בהרצליה. "כל שנה נרצחות 22 נשים, זו לא גזרה משמים וזה משהו שאפשר למגר אותו", היא אומרת "הכל תלוי בידיים שלנו ולו הפוליטיקאים היו מעבירים את התקציבים שהם התחייבו לתת עוד בשנת 2015 אולי דברים היו משתנים. צריך להבין שאלימות כלפי נשים זו מגפה וצריך לתת את הדעת על כך. כמו שיש את הרשות למלחמה בסמים ולתאונות דרכים, צריך גם פה להיות טיפול כוללני, לשים את זה על סדר היום הציבורי ולא להזדעזע אחרי כל סיפור שאחרי כמה ימים שוכחים ממנו", היא אומרת בכעס ובכאב. "אני לא אומרת שניתן למנוע כל רצח, אבל אפשר להתחיל לנסות ולהילחם בכך, לחנך, לאכוף ולכן אנחנו לא יכולות לשתוק וחייבות לצאת לרחובות ולזעוק. לציבור יש כוח להשמיע את קולו ואף פעם אנחנו לא יכולות לדעת מי תהיה הבאה בתור, לכן אנחנו חייבות למנוע את הרצח הבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר