ההצפה בתחנת הרכבת בהרצליה בנובמבר האחרון

בהרצליה נערכים למזג האוויר הסוער: התחזית המלאה וכל ההנחיות

מהעירייה נמסר כי תעלות הניקוז נוקו לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי ומבקשים להימנע מהוצאת גזם ופסולת. גם במד"א פרסמו הנחיות

פורסם בתאריך: 16.2.21 14:04

מזג האוויר: עיריית הרצליה נערכת למזג האוויר הסוער שצפוי היום משעות הצהרים ומחר, יום רביעי. נחום מליק, חזאי בחברת מטאו טק, מסביר: "בשעות הצהריים עוד יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות נעימות, אך הרוחות יתחילו להתחזק וייתכן אובך. הערב (שלישי) תגיע אלינו חזית קרה שתגרום לירידה של הטמפרטורות וגשמים, שיחלו לרדת בשעות הערב מלווים בסופות רעמים ורוחות. מחר, יום רביעי, יהיה השיא של החורף הנוכחי עד עתה, וישרור מזג אוויר סוער עם רוחות שיכולות להגיע ל- 100 קמ"ש, ברד וכמויות גשם גדולות. כמו כן קיים חשש להצפות ושלג באזור ההרים. ביום חמישי הסערה תחלש, אך עדיין צפוי להיות קר. נראה שביום שישי עדיין ירד גשם ובשבת תהיה הפוגה".

היערכות העירייה: מהעירייה נמסר כי לקראת המערכת החורפית ביצעה העירייה עבודות מקיפות ברחבי העיר בתחומי התשתית והתחזוקה. במהלך העבודות שיפרו עובדי העירייה את מערכות הניקוז על ידי ניקוי וסידור התעלות, על מנת לאפשר זרימה חופשית של המים, לצד ניקוי תאי קולטן בהתאם לסקר ובדיקות שבוצעו בעיר, בדיקת תקינות המשאבות והגנרטורים העירוניים, תגבור כוננים ואיבזורם בכלים ובציוד חדישים מתאימים, הכנת צוותי גיזום עירוניים ופעולות נוספות במטרה לעבור את ימי מזג האוויר הקיצוני ללא אירועים חריגים. בעירייה מבקשים מהתושבים לנקוט ביתר זהירות בימים הגשומים, להימנע משימוש במעליות בעת הצפות, לנקות מראש מרזבים ופתחי ניקוז ולחזק פרגולות, עציצים ומתקנים אשר עשויים להתנתק בעת רוח חזקה. עוד מבקשים בעירייה מתושבי הרחובות הנמוכים, המועדים לסכנת הצפות, להימנע מהוצאת גזם ופסולת לרחוב ביום הפינוי ולהכניס את פחי האשפה לחצרות, בכדי למנוע חסימת צירים ופגיעה בעבודת הצוותים בשטח. בנוסף פרסמה העירייה אזהרה חמורה מפני התקרבות לשטחי המצוק המועדים לסכנת הדרדרות במזג האוויר הקיצון ומפני כניסה לים לצורכי גלישה אושחייה. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "אנו כאן בכוננות מלאה, עם צוותים מקצועיים שערוכים לכל תרחיש של נזקי מזג אוויר קיצוני. אנא היו ערניים – אם יש לכם שכנים מבוגרים שזקוקים לסיוע – דווחו לנו למוקד 106 ואנו נגיע אליהם".
הנחיות מד"א: גם במד"א פרסמו המלצות, וביקשו ליצור קשר עם בני משפחה ושכנים מבוגרים אשר מתגוררים לבד, על מנת לוודא שהם מוגנים מפני הקור ומזג האוויר הסוער. עוד ביקשו להקפיד לחזק ריהוט גן, מתקני ייבוש וכביסה, על מנת שהחפצים לא יתנתקו ויפגעו בבני אדם. במד"א הדגישו כי מומלץ מאוד להימנע מרחצה בים, מאחר והמערכת צפויה להיות מלווה ברוחות חזקות וגלים גבוהים. עוד מומלץ: לשמור על חום הגוף בעיקר לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון, קשישים, תינוקות וחולים; לדאוג לסוללות גיבוי למכשירי הנשמה; להרחיק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה מחפצים העשויים להתלקח; לא לייבש בגדים על תנורים כאלה; להקפיד על אוורור מכשירי חשמל והסקה שפועלים על גז או קמינים; כמו כן חשוב לא להישאר ברכב בקור, על מנת להימנע מהירדמות וכן ממצב של היפותרמיה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר