גושי זפת בחוף הדרומי ביום חמישי צילום פרטי

כוננות זיהום ימי: צפו בגושי זפת שנפלטו לחופי הרצליה ובצב הים האומלל

גושי זפת תועדו אתמול והיום בנקודות רבות לאורך חופי ישראל. חבר המועצה יונתן יעקובוביץ': "אני מבלה בחופי הרצליה מאז היוולדי וב-30 השנה האחרונות לא ראיתי דבר כזה". העירייה: "אנו ערוכים על פי נהלי החרום ובכוננות לתרחיש זיהום ימי"

פורסם בתאריך: 18.2.21 19:17

החל משעות הבוקר אתמול (רביעי) נפלטו לחופי ישראל כמויות משמעותיות של גושי זפת לאורך רצועות החוף, וכך גם בחופי הרצליה. חבר המועצה יונתן יעקובוביץ אמר שהחופים בהרצליה מלאים בזפת ומתארגנת קבוצה של אזרחים לצאת ולנקות. מנגד אמרו בעירייה שהתגלו שתי נקודות זפת והן נוקו באופן מיידי. עוד אמרו בעירייה שהם ערוכים לכוננות זיהום ימי.

על פי הודעת המשרד לאיכות הסביבה, הימצאות הזפת תועדה בחופים ב-16 רשויות מקומיות בישראל: המועצה אזורית מטה אשר, עכו, חיפה, טירת הכרמל, חוף הכרמל, ג'יסר א-זרקא, חדרה, עמק חפר, חוף השרון, נתניה, הרצליה, תל אביב, בת ים, ראשון לציון, אשדוד, וחוף אשקלון.  הרשויות המקומיות  קיבלו מהמשרד להגנת הסביבה, הנחיה ליישם תוכניות חירום ולהיערך לניקוי החופים. במשרד להגנת הסביבה ציינו שמקור הזיהום עדיין אינו ידוע, ונראה כי מדובר בפליטה של שמנים או נפט מכלי שיט שעבר מול חופי ישראל.

צפו בזפת במספר חופים בהרצליה:

יעקובוביץ אמר: "אתמול, התגלו במספר חופים בארץ חתיכות זפת שנפלטו מהים. התופעה התגברה היום בבוקר בצורה משמעותית וכרגע מדובר באסון אקולוגי ברמה המדינתית. אנחנו מתארגנים ברמה האזרחית לקראת סוף השבוע, מיד עם תום הסערה, לסייע בניקוי החופים. גם העירייה וגם המשרד להגנת הסביבה התחילו בפעולות ניקוי, אבל זה לא מספיק וצריך להקצות משאבים אדירים, על מנת למנוע מהזפת לשקוע בקרקעית הים ולפגוע בשרשרת המזון בתוך המערכת האקולוגית. אני אישית מבלה בחופי הרצליה מאז היוולדי וב-30 שנה האחרונות לא ראיתי דבר כזה".

מעיריית הרצליה נמסר: "בעקבות התראת המשרד להגנת הסביבה לכלל חופי ישראל העירייה בודקת תדירות את החופים ומצויה בכוננות של כל הצוותים המקצועיים מפני זיהום ימי. לפני כשבוע, נתגלו על ידי לוויינים שני כתמי שמן גדולים במרכז הים התיכון, ועל פי משרד להגנת הסביבה סביר להניח כי הגורם לכך הוא ספינות מסחר שרוקנו את השמנים. בסיור שנערך אתמול (רביעי) אחר הצהריים ובשני סיורים נוספים לכל אורך החופים, האחד ב-6:00 בבוקר והשני ב-9:00, נמצאו שתי נקודות של זפת והן נוקו באופן מיידי. אנחנו בכוננות על יחד עם כל רשויות החוף. אנו ערוכים על פי נהלי החרום בכוננות לתרחיש זיהום ימי".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, הנחתה את יו"ר הנהלת הקרן ומנכ"ל המשרד, דוד יהלומי, לפנות לחברי הקרן למניעת זיהום הים כדי לעשות שימוש בסעיף התקציבי המאושר למימון פעולות ניקוי במקרי חירום. "האירוע הנוכחי עונה לקריטריון זה ובהתאם למטרות הקרן", ציינה השרה גמליאל, "ומשום כך ניתן לסייע תקציבית לרשויות המקומיות שישלימו את ביצוע הניקוי על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר