רחוב עמוס עוז בשכונת גליל ים בהרצליה

בעקבות גילוייה של גליה עוז: דרישה מהעירייה לבטל את קריאת הרחוב ע"ש עמוס עוז

גליה עוז סיפרה בספר אוטוביוגרפי על אלימות מצד אביה, הסופר עמוס עוז ז"ל. בעירייה אומרים בתגובה לפניית ארגון בצלמו: "אנו מגנים ומוקיעים אלימות באשר היא. נילמד את הנושא וככל שיתבררו העובדות נקבל החלטות"

פורסם בתאריך: 21.2.21 17:23

סופרת הילדים גליה עוז, בתו של הסופר עמוס עוז ז"ל, הוציאה לאור את הספר האוטוביוגרפי 'דבר שמתחפש לאהבה' שבו היא מספרת על יחסיה עם אביה ועל כך שאביה התעלל בה בילדותה. בפתיח של הספר היא כותבת: "בילדותי אבא שלי היכה אותי, קילל והשפיל. האלימות הייתה יצירתית: הוא גרר אותי מתוך הבית וזרק אותי על המפתן בחוץ. קרא לי טינופת. לא איבוד עשתונות חולף ולא סטירת לחי פה ושם אלא שִגרה של התעללות סדיסטית. הפשע שלי היה אני עצמי, ולכן לענישה לא היה סוף. היה לו צורך לוודא שאשבר…..".
הדברים פורסמו הים בכלי תקשורת רבים. בעקבות הדברים, פנה שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, לראש עיריית הרצליה משה פדלון, בבקשה לבטל את קריאת הרחוב על שמו של עמוס עוז בשכונת גליל ים. בעירייה ציינו בתגובה שהם מגנים ומוקיעים אלימות וילמדו את הנושא.
"בשנת 2020, החליטה העירייה לקרוא רחוב על שמו של עוז והרחוב עדיין נמצא בבניה וטרם אוכלס", נכתב במכתב ששלח גליק, "השנה יצא לאור ספר אוטוביוגרפי מאת בתו גליה ובו היא חושפת אלימות והשפלה מתמשכים. לאור כך אין זה ראוי לקרוא לרחוב על שם אדם שלכאורה היה הורה אלים. אנחנו קוראים לראש העיר לבטל עוד היום בטרם האכלוס את שם הרחוב עמוס עוז. השארת השם הינה הנצחת האלימות החמורה".
מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצלייה מגנה ומוקיעה אלימות באשר היא. חשוב לזכור שהעירייה אינה הרשות השופטת ואינה התליינית. נילמד את הנושא וככל שיתבררו העובדות נקבל החלטות".
גליה עוז היא בתם של נילי ועמוס עוז. עוז הלך לעולמו בדצמבר 2018 ממחלת הסרטן בגיל 79. גליה עוז, היא כלת פרס היצירה ופרס דבורה עומר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר