ערימות הזפת שנאספו בחופי הרצליה צילום עיריית הרצליה

6 טון של זפת פונו עד עתה מחופי הרצליה: צפו בערימות הגדולות

לאורך כל השבוע הגיעו מתנדבים רבים, עובדי עירייה, תושבים ובעלי תפקידים מעירייה ומרשויות אחרות בסביבה ונטלו חלק בפעולות הניקיון

פורסם בתאריך: 25.2.21 08:32

מעל לשש טון זפת פונו עד כה מחופי הרצליה, בעקבות האירוע החמור של זיהום חופי הים. לאורך השבוע הגיעו לחופים מתנדבים רבים, עובדי עיריית הרצליה, תושבי העיר, מתנדבים  מערים ומועצות שכנות, שעסקו באיסוף הזפת והפרדתו מהחול. פעולות הניקיון נמשכות. משאית ראשונה לפינוי הזפת, הגיעה ברביעי בבוקר אל "חוף הכוכבים", המשאית נשלחה מטעם המשרד להגנת הסביבה, אספה את מאות שקי הזפת שנאספו במהלך השבוע והיא העבירה את השקים אל אתר הטיפול בחומרים מזהמים שברמת חובב.

צפו בערימות הזפת שנאספו:

תחילת הסיפור ביום רביעי שעבר בבוקר, אז נפלטו לחופי ישראל כמויות גדול של זפת שהתפזר לאורך רצועות החוף. על פי הודעת המשרד לאיכות הסביבה, הימצאות הזפת תועדה בחופים ב-16 רשויות מקומיות בישראל והרשויות המקומיות  קיבלו מהמשרד להגנת הסביבה הנחיה ליישם תוכניות חירום ולהיערך לניקוי החופים. במשרד הקצו 45 מיליון שקלים כדי לסייע לרשויות המקומיות ולרשות הטבע והגנים המחזיקות בחופים.

קיראו גם:

האסון האקולוגי בחופים: אלפי מתנדבים מתגייסים לפעולות הניקיון

בעקבות האירוע החמור, התגייסו לפעילות הניקיון תושבים ובעלי תפקידים מכפר סבא, הוד השרון, מועצת דרום השרון, רעננה, כוכב יאיר – צור יגאל ומועצת חוף השרון. כמו כן התגייסו סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. במקום ביקר גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שנפגש עם ראש עיריית הרצליה משה פדלון ושמע על מאמצי הניקיון.

פדלון אמר: "אני שמח ומוקיר את הסולידריות והערבות ההדדית שיש בינינו הרשויות – גם בשגרה אבל במיוחד בעת חרום בה אין לנו לסמוך אלא על עצמנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר