רס"ן מירון אליאס

כבוד: היחידה של רס"ן מירון אליאס קיבלה את פרס הרמטכ"ל בזכות הפרויקט שהיא מובילה

משבר הקורונה שינה לא מעט דברים בצה"ל וגם את אופי התפקיד של אליאס, רגע לפני שהיא מציינת עשר שנים בצה"ל. אז מהו פרויקט 'אנשי חיל' ואיך הוא קשור למבודדי קורונה?

פורסם בתאריך: 26.2.21 10:03

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, העניק השבוע את פרסי הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות. ביניהן הוענק פרס יחידה מצטיינת למחוז ירושלים והמרכז. אחת מהסיבות לקבלת הפרס הוא פרויקט 'אנשי חיל' שהחל כמיזם במחוז ולימים הפך לתכנית מענה לאומית. במחוז ירושלים והמרכז התכנית מובלת על ידי ראש מדור משרדי הממשלה, רס"ן מירון אליאס, תושבת כפר סבא.
מדובר בתוכנית שבמסגרתה פיקוד העורף יחד עם הרשות המקומית, משרד הבריאות ומשרד הרווחה, מסייע לרשות לבצע מצד אחד בקרה אחר חולים ומבודדים אשר עושים בידוד ביתי ומוודאים כי הם אכן מבצעים אותו כנדרש, ומצד שני מתן סיוע למבודדים, בהתאם לצרכים שונים שעולים. התכנית הורחבה לאחרונה ויש לה תכנית בת – כנפי חיל, שנועדה לבצע את אותה הבקרה על השבים מחו״ל.

רס"ן מירון אליאס

רס"ן אליאס מסבירה: "תוכנית 'אנשי חיל' התחילה בשכונה אחת בירושלים ולמחרת נוספה לה עוד שכונה, בהמשך הוספנו ערים נוספות והיא הפכה לתוכנית שנותנת מענה לאומי ומסייעת לחולים להישאר בבית ולטפל בהם. הבנו שיש אנשים שלא עומדים בקריטריונים או לא נכון לפנות אותם למלוניות החלמה. התוכנית נוצרה בעקבות השיח שלנו מול הרשויות וממשרדי הממשלה. אנחנו מתאימים לכל רשות את הטיפול באוכלוסייה שלה ונוצר שיח בין משרדי הממשלה לבין הרשות על מנת להבין מה הצרכים שלהם כדי לשמור על חוסן שאדם צריך בתקופה הזו".
רס"ן אליאס היא חלק מענף אוכלוסייה של פיקוד העורף במחוז ירושלים והמרכז, במסגרתו קיים מדור רשויות אשר מכין את הרשויות המקומיות לזמן חירום ושגרה. "מה שרלוונטי לשגרה לא תמיד רלוונטי לחירום או מתעצם, אנחנו מקיימים שיח על מנת להתאים את המענים בצורה הטובה ביותר ומהצד השני, אנחנו מעבירים את הנתונים לרמה הארצית ולפיקוד על מנת לצמצם את הפערים ולתת את המענה הרצוי".
רמ"דית משרדי הממשלה הוא תפקיד חדש שנוצר בענף אוכלוסייה בחודש מאי השנה, זאת בעקבות ועדת 'אבי מזרחי', שדנה בהסדרת יחסי הגומלין ותחומי האחריות והסמכות בין רשות הלאומית לחירום (רח"ל) ופיקוד העורף (פקע"ר). "למרות שהעבודה שלי היא עבודת מטה משרדית", אומרת אליאס, "אני מאמינה שצריך להכיר את האנשים שנמצאים בשטח, להכיר את השטח ולהתאים המענים. ולכן הגם שאני עושה תפקיד מטה, אני משתדלת לצאת לשטח ולראות שהדברים עובדים בצורה טובה ותקינה".
ומה את חושבת על קבלת הפרס?
"פרס הרמטכ"ל, משקף את הביטוי של עשייה מחוזית, שנעשית על בסיס אנשי המילואים שלנו ועל אנשי הסדיר. בשנה האחרונה נאלצו לעבוד מסביב לשעון במצב חירום שלא נגמר, אנחנו במצב חירום מתמשך ולכן צריך לקיים גם מתכונות חירום לצד שגרת עבודה. התוכנית שלנו נכנסה בצורה מאוד חזקה והיא שינתה תפיסות עבודה ונתנה מענים נוספים".

# # #
רס"ן אליאס היא בת 28.5, נשואה ואמא לשתי בנות, בגילאי 7.5 ו-5.5 ומידי יום עושה את הדרך מכפר סבא לירושלים ובחזרה. "יש לנו עזרה מהמשפחה בתפעול כל נושא הזום שלא נגמר, במיוחד בתקופת הסגרים".
יצא לך לחוות בידודים?
"כן, לא בגלל מחלה, אלא בגלל שבגן של הבת שלי, פעמיים היו סייעות מאומתות וכל ילדי הגן נכנסו לבידוד ואני נכנסתי יחד עם הבת שלי".
יש לך זמן לבלות עם המשפחה?
"בעיקר בשבתות ואני מקפידה על אחר צהריים אחד במהלך השבוע להיות איתן. וכמובן יש את שעות הערב כשחוזרים הביתה. בתקופה הזו אנחנו עובדים מסביב לשעון וגם כשאנחנו בבית, אנחנו ממשיכים לעבוד, זום מרחוק, שיחות וועידה טיפול בהתפרצויות נקודתיות. זה לא חייב להיות שכונה מסוימת, זה יכול להיות ישיבה שאנחנו מגלים ש-75 אחוז מבני הישיבה חולים".
רס"ן אליאס החלה את השירות הצבאי שלה כחובשת במג"ב, המשיכה כעוזרת של קצינת רפואה מחוזית, עשתה מספר תפקידים בחיל הרפואה ולפני כשנתיים, הבינה שהיא בשלה לעבור לפיקוד העורף. היא שמשה כקצינת נפה ורשויות כשנתיים ולתפקיד הנוכחי, נכנסה בחודש מאי האחרון.
לא היית רוצה לעבור לאזור כפר סבא?
"יש אתגרים אחרים למחוז ירושלים והמרכז. מדובר ברשויות שהן מורכבות, אוכלוסייה אחרת וזה אתגר שחיפשתי ורציתי. מצד אחד זה מאתגר ומצד שני מאוד מספק. אני עברתי לפיקוד העורף מחיל הרפואה לאחר שגיליתי את החשיבות והעיסוק היום יומי בהצלת חיים לבין איזון על שמירת חיים וחוסן וטיפול באוכלוסייה".
עד מתי תישארי בצבא?
"כל עוד המערכת צריכה אותי. בחודש אפריל אציין עשר שנים בצבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר