סגן ג', סגן יונתן שועלי וסגן ליעד נוילנדר צילומים דובר צה"ל

"תחושת שליחות וגאווה" | סגן ג' וסגן יונתן מהרצליה סיימו בהצלחה קורס חובלים

סגן יונתן שועלי וסגן ג' מהרצליה, וסגן ליעד נוילנדר מכפר סבא, שלושתם בני 20, סיימו את מחזור 142 של קורס חובלים שנמשך שנתיים וחמישה חודשים

פורסם בתאריך: 7.3.21 07:58

בשבוע שעבר הסתיים מחזור 142 של קורס חובלים היוקרתי. בין המסיימים היו שלושה מאיזור השרון: סגן יונתן שועלי בן 22 מהרצליה, סגן ג' בן 21 מהרצליה, וסגן ליעד נוילנד, בת 20 מכפר סבא.

סגן ג', הרחיב בלימודיו בתיכון מגמות מדעי המחשב, סייבר, פסיכולוגיה ולימודי מגדר. בזמנו החופשי הוא אוהב לרוץ, ולכתוב, ואף שיחק כדורסל באופן מקצועי. ג' הדריך בצופים וגם לקח חלק במסלול לפיתוח מנהיגות של ארגון 'lead'. עם סיום התיכון עשה שנת שירות בתנועת 'השומר החדש', בה מסייעים לחקלאים, לומדים, שומרים, וגרים בקיבוצים ובמושבים. ג' נמצא במגמת צוללות, ומעיד שעבורו קורס חובלים הוא מקום עם השילוב האידיאלי בין פיקוד ועבודה עם אנשים לטכנולוגיה ומבצעיות. במהלך הקורס טס סגן ג' לאנאפוליס במסגרת שיתוף פעולה עם האקדמיה הימית של חיל הים האמריקאי (USNA). לאחר שלושה חודשים בשליחות חזר מוקדם מהצפוי בגלל נגיף הקורונה, אך המשיך את הלימודים בזום. במסגרת שיתוף הפעולה פגש מפקדים מציים ברחבי העולם. "תחושת השליחות והגאווה במדינה ובחייל מתעצמת עם ההבנה שהאחריות לייצוג המדינה מוטלת על כתפיך", הוא אומר. החיבור לים ולצוללות אינו זר לסגן ג' שסבא שלו היה צוללן בצוללת הראשונה של זרוע הים, אח"י תנין. בסיום הטקס סבו העניק לו את סיכת הצוללן שהייתה שייכת לו.

סגן ג', סיים קורס חובלים

סגן יונתן שועלי למד בתיכון 'היובל' והרחיב ביוטכנולוגיה. הוא אוהב להפליג, לרכב על אופניים ולטייל עם חברים. במהלך התיכון היה פעיל בתנועת הנוער 'צופי ים' ושימש כמדריך ורכז. בסיום התיכון יצא יונתן לשנת שירות דרך התנועה והיה אחראי על שבט צופי ים בעיר בת ים. הוא מספר שתמיד ידע שהוא רוצה להגיע לקורס חובלים. "כנער הייתי מפליג הרבה ומעביר המון זמן בים, גם הקשר בין צופי ים וזרוע הים מאוד קרוב. לוקחים אותנו לסיורים ולהדרכות והפלגות. קיבלתי זימון לגיבוש חובלים, והיה לי ברור שאני אלך לנסות". עוד הוא מוסיף שאת האתגרים בקורס הוא עבר בזכות התמיכה מהחברים. "פגשתי פה חברים שלא הייתי פוגש בדרך אחרת, אנשים מדהימים שהפכו לחברים הכי טובים שלי. גם כשסוגרים 35 ימים ביחד, אחרי יום בבית אני כבר מתגעגע".

סגן יונתן שועלי

סגן ליעד נוילנדר, בת 20 מכפר סבא, למדה בתיכון 'גלילי', והרחיבה מגמות פיזיקה ומדעי המחשב. סגן נוילנדר הגיעה לקורס חובלים בעקבות אביה, אשר היה חובל בשירותו הצבאי ובעיקר כי רצתה תפקיד משמעותי שמשלב קרביות ופיקוד. היא אוהבת לצלם ולעשות יוגה, עשתה טריאתלונים ועסקה שנים רבות בריקוד. "כולם פה אחד למען השני, אי אפשר לעבור את הקורס לבד", היא מסכמת את החוויה.

סגן ליעד נוילנדר

קורס חובלים, נחשב לאחד מהקורסים היוקרתיים בצה"ל, הוא מכשיר את הקצינים הלוחמים של זרוע היום ונמשך שנתיים וחמישה חודשים, במהלכם הצוערים והצוערות רוכשים ידע מקצועי במערכות לחימה טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, לומדים תואר אקדמי במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ואף עושים רשיון ׳סקיפר׳ (משיט 30). הקורס בנוי מחמישה שלבים הדורשים מהצוערים חתירה תמידית למצוינות, כושר גופני ברמה גבוהה, יכולות פיקוד ומנהיגות ויכולת חשיבה חדשנית ויצירתית. הקורס יוצא לדרך אחרי טירונות בסיסית בבה"ד זרוע הים.
השלב הראשון, הבסיסי, אורך כשישה חודשים שמתוכם עוברים שלושה חודשים של ימ"פ (ימאות ופיקוד), בהם נפגשים עם האתגרים בים, ועוברים אימונים ומסעות. בסיום הימ"פ מוסמכים הצוערים לפקד על סאגים (סירות מנוע גומי). השלב השני, המתקדם, נמשך שישה חודשים וכולל התמחות במגמות שונות, שהיות בכלי ביטחון שוטף, סדרות חינוך, אימונים פיקודיים והפלגות לאורך חופי ישראל. השלב השלישי, שלב האקדמיה, נמשך שמונה חודשים בהם רוכשים הצוערים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. השלב הרביעי, השלב הייעודי, אורך כארבעה חודשים בהם עוברים הכשרה עיונית לתפקיד העתידי. השלב החמישי והאחרון הוא ייעודי שטח, בשלב זה הצוערים מוצבים בתפקידים בשטח, ולומדים את העשייה מקרוב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר