חוף הים בהרצליה צילום העירייה
חוף הים בהרצליה צילום העירייה

עונת הרחצה נפתחת בשבת: מחלוקת על מצב הזפת בחופים | צפו בסרטון

בעוד העירייה הודיעה כי החופים נקיים מזפת, אומר חבר המועצה יונתן יעקובוביץ' כי המצב שונה: "ההודעות אינן נכונות". העירייה: "בזכות פעולות הנקיון קיבלו החופים את האישורים לפתיחת העונה"

פורסם בתאריך: 16.3.21 12:04

העירייה הודיעה כי עונת הרחצה בהרצליה תיפתח בשבת הקרובה, 20.3, בכל החופים המוכרזים לרחצה: נוף ים, השרון, זבולון, אכדיה צפון, אכדיה מרכז, אכדיה דרום (הנכים), החוף הנפרד, חוף הכוכבים (החוף הדרומי). העונה תימשך עד ה-5 באוקטובר. זאת בצל האסון האקולוגי הכבד שנוצר עם פליטת טונות רבים של זפת לחופים ועבודות ניקיון נמרצות. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "אני מודה למאות המתנדבים שהגיעו בשבועות האחרונים לנקות את חופי הים מהזפת שנגרם מהאסון האקולוגי בארץ. כעת החופים נקיים ותושבי הרצליה יוכלו לבוא וליהנות מחופי הים הנהדרים שלנו. אנחנו ממשיכים לתת את כל הכלים הדרושים לשמירה על מרחב בטוח ומניעת הדבקה". מי שיצא נגד ההכרזה על החופים כנקיים הוא חבר המועצה יונתן יעקובוביץ' מסיעת קהילה צעירים וסביבה (ראו בהמשך).

נציין כי כל החופים פועלים על פי מתווה משרד הבריאות, התו הסגול. בחופים המוכרזים מוצעים למבקרים שירותי הצלה, מקלחות חוף, שירותים, ברזיות, שירותי תחזוקה, עזרה ראשונה ושירותי פיקוח עירוני. בכל מתקני השירותים יהיה אלכוג'ל והם ינוקו מדי שעה. עפ"י הנחיות התו הסגול, מקלחות ומלתחות יישארו סגורים. העסקים לאורך החופים סגורים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. שעת פתיחת הפעילות בחופים היא 7:00 בבוקר ושעת הסגירה משתנה לאורך העונה. פרטים על שעות הפעילות של המצילים ניתן למצוא באתר העירוני. שלושת חופי אכדיה מונגשים לבעלי מוגבלות ומוצעים בהם כיסאות צפים לנכים שניתן להיכנס איתם למים בלוויית מלווה. בחוף אכדיה צפון מותקנת מעלית ובמקום יש חניית נכים מוסדרת. דרומית למרינה פועל חוף הגולשים המוגדר כחוף לכלי שיט לא ממונעים – גלשנים וסאפים.

בתגובה להודעת העירייה ודברי פדלון אמר חבר המועצה יעקובוביץ': "לצערי ההודעות מטעם העירייה כאילו אין בחופי הרצליה זפת פשוט אינן נכונות. בדיקות המים אינן מעידות על כך שלא קיים זפת בקרקעית ובסערה האחרונה ראינו עד כמויות זפת מגיעות לחופים. למרות זאת העירייה עדיין מסתמכת על מתנדבים במקום לעשות את מה שהיא צריכה לעשות ולדאוג לחופי רחצה נקיים מזפת. אפילו את המתקנים לניקוי הרגליים מזפת אלו שהיו פעם, טרם הצליחה העירייה להציב ואנחנו כבר חודש אחרי מועד הגעת הזפת לחופים. עוד אציין כי בעקבות פעולת הטרקטורים שממשיכה הזפת שהיה על החוף נקבר בתוכו ועם הרוחות והגלים הוא לאט לאט עולה מעלה שוב. כל החופים בהרצליה מלאים בחתיכות זפת קטנות מאפולוניה ועד לחוף הנפרד. לתדהמתי, בימים האחרונים שוב נכנסו כלים כבדים לחופי אכדיה ועשו מערומים ענקיים של חול כשהם שוב קוברים את הזפת מתחת לחול. זה יהיה מביך כלפי המתנדבים להביא אותם לחוף אחרי עבודת הכלים הכבדים בו שרק מקשה על פעולת איסוף הזפת".

מהעירייה נמסר בתגובה לדברי יעקובוביץ': "בזכות פעולות הנקיון, שנעשו בעזרת עובדי העירייה ואלפי מתנדבים, קיבלו החופים את אישורי המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים לפתיחת עונת הרחצה וכי החופים עומדים בתנאי הסף של "מדד החוף המזוהם" (זפתומטר). אכן, לצערנו מדובר באסון אקולוגי רחב היקף ויש עדיין חתיכות זפת מזעריות בחופים. אנו ממשיכים במבצעי הנקיון – עד לניקיון החופים מזפת, ככל האפשר".

צפו בסרטון שצילם יעקובוביץ' בחופי הרצליה:

# # #

כפי שפרסמנו, בהודעה משותפת של משרדי הפנים, הבריאות והגנת הסביבה נמסר כי בחופים רבים ברחבי הארץ, בהם גם שמונה חופים בהרצליה, בדיקות דיגום מי הים נמצאו תקינות. היכנסו כאן לקרוא את הרשימה המלאה:

משבר הזפת: תוצאות בדיקות תקינות של מי הים בשמונה חופים בהרצליה

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר