גינת תמר בהרצליה צילום פרטי

בסיור התגלה: העירייה העתיקה את העץ לפני שהתקבל אישור

אישה שהגישה ערעור על העתקת עץ בגינה ציבורית בהרצליה פיתוח, הביאה לקיום סיור במקום, בו התגלה שהעץ כבר הועתק. משרד החקלאות: "פקיד היערות במשרד החקלאות פתח בבדיקת האירוע"

פורסם בתאריך: 18.3.21 08:10

עיריית הרצליה, העתיקה עץ לפני קבלת רישיון מפקיד היערות. בחודש פברואר, פורסם באתר של עמותת 'מעירים', עמותה שפועלת להנגשת מידע לציבור, אודות בקשה להעתקת עץ מגינת תמר (גינה ציבורית) בצמוד לרחוב שבט מנשה 40 בהרצליה פיתוח. על פי החוק, התושבים יכולים להגיש התנגדות תוך 14 יום מהפרסום. מי שהגישה התנגדות היא ד"ר מלי נבו, פעילה סביבתית וחוקרת קיימות שראתה את הפרסום. מאחר והוגש ערער הרישיון הוקפא, אך בדיון שהתקיים בשטח במטרה לבחון את הבקשה, בו נכחו אנשי מקצוע, הסתבר שההעתקה כבר בוצעה. "דרך עמותת מעירים, ראיתי שעיריית הרצליה מבקשת להעתיק את העץ בגלל מערכת השקיה", מסבירה ד"ר נבו. "בערער שהגשתי ציינתי שעץ בגינת ילדים הוא דבר שחשוב לרווחה האקולוגית של הילדים ושמירה על הצומח בגינה עירונית, זה חשוב לבריאות הילדים ולהתפתחותם. ציינתי גם שהעתקה של העץ לא מבטיחה את המשך חייו. ביקשתי לבדוק האם הסיבה להעתקה שהיא מערכת ההשקיה, היא בגלל שיקולים כלכליים", היא מסבירה. "קיבלתי הודעה שהערער התקבל ויקיימו במקום סיור. מאחר ואני לא תושבת העיר, לא יכולתי להגיע, אבל עודכנתי שכאשר אנשי המקצוע הגיעו למקום הם ראו שהעץ הועתק לפני קבלת אישור רשמי מפקיד היערות וזה לא חוקי. אם לא הייתי מגישה ערער, אף אחד לא היה יודע שהעתיקו את העץ לפני קבלת האישור הרשמי. כששאלתי לאן הוא העותק, אמרו לי בגינה עצמה והוא בסדר. הסוגיה היא שיש כללים ונהלים וצריך לעמוד בהם ולא להעתיק את העץ לפני קבלת האישור והעירייה פעלה בניגוד לפקודות ורק בזכות מעירים זה התגלה".
הפרסום הראשוני לכך עלה בדף הפייסבוק של עמותת 'מעירים', שהינה עמותה ללא מטרות רווח, ובה לוקחים חלק אנשי מקצוע ופעילים חברתיים מתחום התכנון הבנייה, הסביבה והטכנולוגיה, שפועלים בהתנדבות על מנת להגיש מידע ולהגביר את השקיפות והמעורבות הציבורית במערכת התכנון והבנייה. "העמותה פועלת להגברת השקיפות הציבורית", מסביר איל מגדלוביץ, אדריכל ומנכ"ל מעירים, "אחת המשתמשות שלנו קיבלה התראה על העתקה מתוכננת בהרצליה והיא הגישה ערער. ברגע שמגישים ערער הרישיון הוקפא, אבל בפועל בסיור שהתקיים בשטח ראו שהעץ כבר העותק וזה בניגוד לפקודת היערות וזה עבר לבדיקה של הסיירת הירוקה של רשות הטבע והגנים".
ממשרד החקלאות נמסר: "העובדות נכונות. פקיד היערות במשרד החקלאות פתח בבדיקת האירוע".

תגובת העירייה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר