הקמת מוזיאון אלי כהן , בתמונה נדיה כהן ומשה פדלון

מוזיאון לזכרו של אלי כהן יוקם בבניין העירייה הישן

בשטח של 150 מ"ר תוצג המורשת של מי שכונה "האיש שלנו בדמשק" והיה אחד מגדולי המרגלים של ישראל, וכן תורת איסוף המודיעין ועולם הפעילות החשאית

פורסם בתאריך: 25.3.21 17:05

עמותת אלי כהן, בשיתוף עיריית הרצלייה, מקימה בימים אלה מוזיאון לזכרו של אלי כהן, בו תוצג המורשת של כהן, תורת איסוף המודיעין ועולם הפעילות החשאית. המוזיאון יקום בבניין העירייה הישן בקומה ה-3, היכן שהייתה לשכת ראש העירייה. בשבוע שעבר התקיים במקום סיור בנוכחות אלמנתו של כהן ותושבת העיר נדיה כהן, ראש העירייה משה פדלון ובהשתתפות השר לירושלים ומורשת רפי פרץ.
אלי כהן, היה מרגל ישראלי, שפעל בסוריה, וכונה "האיש שלנו בדמשק". כהן נודע כאחד מגדולי המרגלים של ישראל, והמידע שמסר לאחר שהתיידד עם הצמרת הפוליטית והצבאית של סוריה, סייע רבות לצבא הישראלי להתמודד עם ההתקפות הסוריות בין השנים 1962–1964 ולחשוף תוכניות סוריות כגון הטיית מי הירדן וחבלה במוביל הארצי. המוזיאון, שישתרע על כ-150 מ"ר, יהיה פתוח לקהל הרחב ולתלמידי בתי הספר. במוזיאון יהיו תחנות שיספרו על המודיעין של מדינת ישראל, מה צריך איש מודיעין על מנת להצליח בתפקיד, וכן ידמה המקום את עולם המסתערבים ויספר על אלי כהן ותרומתו הרבה. הפעילות תהיה אינטראקטיבית ותתקיים בקבוצות.
ראש העירייה משה פדלון אמר לאחר הסיור במקום: "אמור למשפחתי שמילאתי חובתי עד תום ונשארתי נאמן לארצי ולעמי עד הרגע האחרון", אלה היו מילותיו האחרונות של אלי כהן הי"ד, אחד מגדולי המרגלים של ישראל, לפני עלייתו לגרדום במאי 1965. והיום – אנחנו פועלים להקמת מוזיאון מורשת לזכרו בבניין העירייה הישן בקומה ה-3, בה הייתה לשכת ראש העירייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר