דגלי גאווה בהרצליה. צילום באדיבות דוברות העירייה
דגלי גאווה בהרצליה. צילום באדיבות דוברות העירייה

מועצת העיר אישרה: זוגות להט"ב ייהנו מזכויות של זוגות נשואים

מועצת העיר אישרה את הצעתו של סגן ראש העירייה עופר לוי להעניק לזוגות לא נשואים המנהלים משק בית משותף את אותן זכויות והטבות עירוניות של זוגות נשואים. סיעתו של ראש העירייה משה פדלון התנגדה להצעה

פורסם בתאריך: 17.3.21 08:44

הצעתו של סגן ראש העירייה וחבר המועצה מסיעת מרצ, עופר לוי, להכיר בזוגות שאינם נשואים בעיר ואשר מנהלים משק בית משותף וביניהם גם זוגות להט"בים, על מנת שיקבלו את אותן הזכויות שמעניקה העירייה, עברה אמש ברוב בישיבת מועצת העיר. הצביעו בעד ההצעה שבעה חברי האופוזיציה מסיעות "החופש לבחור", "יש עתיד בהרצליה" ו-"קהילה, צעירים וסביבה נטו", ושני חברי סיעת מר"צ הרצליה וחברת המועצה מטעם סיעת "דרך חדשה". נגד הצביעו ארבעה חברי סיעת "חזון וניסיון" של ראש העירייה, משה פדלון. שאר הסיעות לא נכחו.
בהצעתו כתב לוי: "רישום זוגיות ונישואין דרוש, ככלל, למספר מטרות. ראשית, לרישום נישואין יש מטרה סמלית וחברתית. לצד זאת, לרישום משק הבית המשותף תכליות מעשיות – הרישום נותן לנרשמים ודאות, הן בתוך מערכת היחסים והן מול צדדים שלישיים ומונע אפשרות לטעון נגד קיומו של משק הבית המשותף, רישום כזה ישמש את כלל אגפי העירייה בעת מתן שירותיהם". הוא ציין שהמטרה היא להקל על זוגות לא נשואים החיים בעיר ולאפשר מימוש זכויות והטבות עירוניות כזוגות ידועים בציבור.

עופר לוי

סגן ראש העירייה עופר לוי

עוד ציין לוי שההצטרפות למנגנון זה תהא וולונטרית, על-פי רצונם והסכמתם של בני הזוג והנהלת העיר תסמיך גוף שיהיה מוסמך לעסוק בכך ולקבוע את הצעדים המעשיים בסיוע היועץ המשפטי. עוד הדגיש שההליך יהיה קביל רק במישור המוניציפלי ואין בכוחו להיות תקף במישורים חוץ מוניציפליים. עוד כתב לוי: "עיריית הרצליה היא עיר פלורליסטית וליברלית אשר מכבדת את רגשותיהם של כלל הקהלים והקהילות ודואגת שכל תושב ותושבת ירגישו חלק מהקהילה בעיר ויקבלו את מלוא הזכויות והשירותים העירוניים על בסיס שוויוני ומכבד".
לאחר ההצבעה אמר חבר המועצה איל פביאן, מסיעת "החופש לבחור": "ככה זה כשהרוב הליברלי, החופשי, הגדול והברור בהרצליה רוקע ברגליים. העליתי את ההצעה בפעם הראשונה בבחירות לראשות העיר בסוף 2018 כיוזמה חדשה וכהבטחת בחירות לציבור ההרצלייני. העליתי אותה פעמיים במועצת העיר יחד עם סיעת "יש עתיד בהרצליה" וביולי שעבר יחד עם כל שבעת חברי האופוזיציה ושלושת הסיעות יחדיו. אני מברך את מרצ על כך שהעלתה את ההצעה וסייעה לה לעבור במועצת העיר יחד עם "דרך חדשה". מדובר בהחלטה נאורה, משמעותית שנותנת מענה למאות אלפי ישראלים ולרצונם של רוב הישראלים. החלטה של שיוויון זכויות וצדק חברתי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קומט

    לראש העיריה פדלון אם כך אין שום חזון וגם הניסיון שלו לא בא לידי ביצוע של ממש אחרי מי שקדמה לו בתפקיד -יש לו בעיקר רצון עז לשמר את היחסים עם החלקים הדתיים בעיר בה הם מיעוט בלבד והצבעת סיעתו מעידה על שמרנות מבישה וחנפנות לסקטור מסוים בשעה שהוא כל כך מתגאה בעירו הפלורליסטית והמתקדמת . לשמור ולזכור ביום הבחירות הבא.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר