בית הכנסת אור זרוע

האווירה מתחממת: עימות בין יש עתיד לש"ס על הקצאת מבנה עירוני

חבר מועצת העיר רונן וסרמן ביקש חוות דעת מהיועץ המשפטי של העירייה לגבי הארכת ההקצאה של מבנה בעיר לעמותת אור זרוע וטוען כי במקום יש פעילות פוליטית. יו"ר ש"ס, משה ועקנין: "שיפסיקו לפלג בשנאת חינם מיותרת"

פורסם בתאריך: 21.3.21 16:20

חבר מועצת העיר הרצליה מסיעת יש עתיד, רונן וסרמן, פנה ליועץ המשפטי של העירייה על מנת לקבל חוות דעת על אישור הארכת הקצאת מבנה עירוני לעמותת "אור זרוע" של ש"ס. וסרמן טוען שההקצאה נוגדת את נוהל ההקצאות. בישיבת המועצה האחרונה אושרה ההקצאה לעשר שנים נוספות. במכתבו ליועץ המשפטי כותב וסרמן כי נוהל ההקצאות של עיריית הרצליה קובע כי "לא יעשה שימוש בקרקע לפעילות פוליטית או מפלגתית", נוהל אשר מגובה בנוהל ההקצאות של משרד הפנים. עוד הוא מציין שבמערכות הבחירות האחרונות התקבלו תלונות של תושבים בנושא פעילות פוליטית במקום כולל תליית שלטים על גדרות המבנה. לאור הדברים הוא מבקש מהיועץ המשפטי חוות דעת בכתב המאשרת את ההקצאה בניגוד לכאורה, לנוהל הקצאות של משרד הפנים. "במסגרת הישיבה שאלתי שאלה האם מתבצעת במקום פעילות פוליטית, התשובה שקיבלתי היא לא", אומר וסרמן, "אבל רואים שיש במקום פעילות פוליטית כמו למשל בתקופת הבחירות. בנוסף יש שם בית הכנסת, שהשם שלו הוא שם העמותה שקשורה לש"ס בעיר. חיזוק לכך ניתן לקבל מדיון שהתקיים בשנת 2012 בישיבת מועצה, אז אמרה ראש העיר גרמן שמדובר במבנה שמיועד לתנועת ש"ס ולגיטימי שיהיה להם מקום משלהם".
וסרמן ציין עוד: "הצבענו נגד ההקצאה כי אני לא יודע האם מותר לי במסגרת הקצאות העירייה לאפשר לעמותה פוליטית לקבל מבנה. לכן אני לא יכול להצביע בעד בדבר הזה ומבקש חוות דעת משפטית".

יו״ר ש"ס בהרצליה, חבר המועצה משה ועקנין, אמר בתגובה: "במשך השנתיים האחרונות מאז תחילת הקדנציה חברי המועצה רונן וסרמן ויריב פישר הפכו לזרוע הארוכה של תנועות אנטי ציוניות ואנטי יהודיות שמפעילות אותם ומכינות להם את ההצעות לסדר ואת השאילתות. זה בזוי עד כדי כך שההתכתבות נעשית בהודעות בזמן המועצה והם משמשים כשופר שלהם. אך לצערי הפעם המידע שהם מקבלים מהם הוא מוטעה ומטעה. אור זרוע היא עמותה שפועלת בהרצליה למעלה מארבעים שנה ופועלת למען הקהילה בהרצליה. ההקצאה חוקית ולכן היא אושרה. אור זרוע פועלת למען הקהילה בחלוקת מזון הגדולה בעיר, בפסח וראש השנה, חלוקת מזון כל ערב שבת לנזקקים, בתקופת הקורונה ועד היום מסייעת לגיל השלישי בפעילות חברתית, חלוקת תרופות, הכנה לבר מצווה, קיום בריתות ותמיכה במשפחות לשלום בית. בתקופת הבחירות בכל בתי הכנסת בעיר נתלים שלטים של תנועת ש"ס, מפלגת הבית היהודי, ומפלגת אגודת ישראל. כך שמדובר שוב בטענות סרק. לצערי 'הגמל לא רואה את הדבשת' של עצמו. רונן וסרמן מנהל מטה יש עתיד תולים שלטים בכל רחבי העיר בגדרות בצמתים, מפעילים רכב עם מערכת הגברה שמסתובב בעיר ומפריע למנוחת התושבים. להם זה מותר? 'הפוסל במומו פוסל…'. אני מציע להם לעשות חשבון נפש ולהפסיק לשסע ולפלג את עם ישראל בשנאת חינם מיותרת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורטל

    רונן וסרמן לא רק פוליטיקה יש מעבר לזה
    משהו מסריח מתנהל שם
    לומדים גמרא חחחחחחחח

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר