קלפי. צילום אורן זיו
קלפי. צילום אורן זיו

הרצליה בוחרת: כ-84 אלף בעלי זכות בחירה, קלפיות מיוחדות לחולי ומבודדי קורונה

תושבי הרצליה בעלי זכות הבחירה יוכלו להצביע ב-146 קלפיות, בהן גם קלפי אחת לחולי קורונה ושתי קלפיות למבודדים. איך זה יתנהל ואיפה הקלפיות הייעודיות, כל הפרטים על הבחירות בהרצליה

פורסם בתאריך: 23.3.21 08:19

84,414 בעלי זכות בחירה תושבי הרצליה יכולים להצביע היום, יום שלישי ה-23.2 בבחירות לכנסת ה-24, ב-146 קלפיות שרובן נפתחות ב-07:00. אחת מהקלפיות תהיה ייעודית עבור חולי קורונה והיא ממוקמת במשכן אמנויות הבמה בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ואייבי נתן. קלפי אחת מיועדת למבודדי/ות קורונה, והיא ממוקמת באותו מתחם. הקלפיות הייעודיות לחולי ומבודדי קורונה ייפתחו ב-08:00 וייסגרו ב-19:00. בבחירות לכנסת ה-23 שהתקיימו במרץ 2020 היו בהרצליה 82,906 בעלי זכות בחירה. מספר המצביעים בפועל היה 55,010 שהיוו 66.35 אחוז מבעלי זכות הבחירה. מפלגת כחול לבן זכתה אז בהרצליה ב-51.44 אחוזים מהקולות, הליכוד ב-27.16, העבודה-גשר-מרצ ב-8.75, ישראל ביתנו ב-4.2 אחוז ויש"ס ב-3.425 אחוז מהקולות.

הקלפיות שנפתחו ב-07:00 ייסגרו בשעה 22:00 בלילה (מלבד קלפיות ייעודיות). אם לא קיבלתם מכתב בדואר ממשרד הפנים עם פרטי הקלפי שאליה אתם משובצים, אתם יכולים להתקשר לטלפון 1-800-222-290 או להיכנס לאתר האינטרנט של ועדת הכנסת המרכזית בכתובת www.bechirot.gov.il ובאתר משרד הפנים בכתובת www.moin.gov.il .
השנה, על מנת למנוע התקהלות, ועדת הבחירות לכנסת הפחיתה את מספר בעלי זכות הבחירה בכל קלפי והגדילה את מספר הקלפיות, לכן ייתכן שמיקום הקלפי שבו הצבעתם בעבר השתנה ויש לבדוק מראש. בנוסף, השנה לצד קלפיות מונגשות ייפתחו כאמור גם קלפיות למבודדים ולחולי קורונה במתחמים נפרדים. לכן, שלמרות שחולי הקורונה ומבודדים קיבלו בדואר הודעה לבוחר ובה כתובת הקלפי הקרובה לביתם, הם נדרשים להצביע אך ורק בקלפי הייעודיות. ההצבעה של חולים מאומתים תחל ב-08:00 בבוקר ותסתיים בשעה 19:00 בערב. חולה קורונה המאושפז בבית חולים יצביע במחלקת הקורונה בה הוא מאושפז וחולה הנמצא בבידוד ביתי יוסע אל הקלפי בהסעה אישית.
וועדת הבחירות הקימה מערך היסעים ללא תשלום לחולי קורונה. ניתן להזמין הסעה ביום הבחירות לקלפי עד השעה 16:00 אחר הצהריים. על מנת לבצע הזמנת נסיעה, יש ללחוץ על הקישור הבא: https://orders.bontour.co.il/, ולמלא את פרטיך. אם נתקלתם בבעיה בעת ביצוע ההזמנה, ניתן ליצור קשר עם מוקד השירות במספר: 0776017137. מודגש כי מוקד השירות של החברה יתכנן לאיזה קלפי ייעודית ייסע המצביע, וכל זאת בכדי להפחית עומסים.
קלפיות חולי הקורונה והמבודדים יעבדו בשיטת "הצבע וסע". המצביע יצביע מהרכב או ייכנס באופן רגלי, הוא ימרח חומר חיטוי על ידיו בכניסה למקום הקלפי ויחתום על הצהרה כי הוא שוהה בבידוד. על מנת להזדהות, הוא ימסור את אמצעי הזיהוי שלו, ייקח צעד אחורה ויוריד את המסכה לצורך זיהוי ולאחר מכן ייגש אל הפרגוד להצביע. חולה מאומת אשר לא מסוגל לצאת ממונית ההסעה לצורך הצבעה, יישאר במונית, ומזכיר הקלפי יגיע אליו. המצביע יפתח חריץ בחלון המונית ויעביר את תעודת ההזדהות למזכיר הקלפי שייגש למונית. לאחר מכן, מזכיר הקלפי ימסור לו את מעטפת ההצבעה הכחולה. פרגוד הקלפי עם מגש הפתקים יוצמד למכונית, כך שהמצביע יוכל לבחור את הרשימה הרצויה לו, בעודו במונית. המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר, וישים אותו במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), ולאחר הכנסת פתק ההצבעה למעטפה הכחולה, תוכנס המעטפה הכחולה למעטפה חיצונית, שעליה ועדת הקלפי תכתוב את הפרטים האישיים של המצביע (מעטפה כפולה). המעטפה תוטל לתיבת הקלפי על ידי המצביע.
מי שנמצא בבידוד יגיע ברכבו הפרטי, כאשר הוא נוסע לבדו ברכב עם בני אותו משק בית – שגם כן מחויבי בידוד. אין אפשרות להגיע לקלפי בהסעה ציבורית. המצביע המבודד יבצע את פעולות ההצבעה באותה צורה כמו בקלפי המאומתים.
הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר. פרט לחגיגה הדמוקרטית ולהצבעה עצמה, זוכים התושבים גם ביום חופש על חשבון המדינה, שכן יום הבחירות מוכרז כיום שבתון במשק, וצפויים למלא את הקניונים, הפארקים ואת מקומות הבילוי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר