מימין שרן השכל, נפתלי בנט, איתן גינזבורג, אלון קיסר, יולי אדלשטיין, נורית קורן, צילה טמיר, תומר וינר צילומים אלעד מלכה, תקווה חדשה, אבי אוחיון לע"מ. יחצ

הח"כ ההרצלייני: רק יולי אדלשטיין הצליח להיבחר לכנסת

ארבעה מתושבי העיר התמודדו על מקום בכנסת ה-24. גם נפתלי בנט ואיתן גינזבורג מרעננה ושרן השכל מכפר סבא נבחרו לכנסת

פורסם בתאריך: 24.3.21 08:18

שלושה מתושבי רעננה ארבעה מתושבי הרצליה ותושבת כפר סבא אחת התמודדו על מקום בכנסת ה-24. על פי ספירת יותר מ-80 אחוז מהקולות, נפתלי בנט שעמד בראש ימינה ואיתן גינזבורג, מספר 7 בכחול לבן, יכהנו בכנסת. מי שנשאר בחוץ הוא תושב העיר אלון קיסר, מספר 18 בתקוה חדשה. מספר 5 בתקוה חדשה, שרן השכל מכפר סבא, תמשיך לכהן כחברת כנסת. ארבעה תושבי הרצליה התמודדו, יולי אדלשטיין, מספר 2 בליכוד ימשיך כמובן לכהן, תומר וינר (28 ביש עתיד), צילה טמיר (28 בתקוה חדשה) ונורית קורן (44 בליכוד), לא הצליחו להיבחר.

אתמול ערכנו לכם כאן היכרות עם המתמודדים המקומיים, להלן הפרטים.

נפתלי בנט צילום מוטי מילרוד

נפתלי בנט, תושב רעננה, מקום ראשון ברשימת ימינה

בנט כיהן כשר הביטחון, שר החינוך, שר הכלכלה, שר ירושלים והתפוצות והשר לשירותי דת. לקראת הבחירות לכנסת ה-22 הודיע בנט כי הוא מפנה את מקומו בראשות הימין החדש לאיילת שקד. בבחירות אלה חברו הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי לרשימה משותפת בשם ימינה. בנט הוצב במקום הרביעי ברשימה ונכנס לכנסת. לאחר התפצלות סיעת ימינה, הוא מונה ליו"ר סיעת הימין החדש בכנסת. בנובמבר 2019 הודיעו הליכוד והימין החדש על כוונתם להתאחד לסיעה משותפת ובנט מונה לשר הביטחון בממשלת המעבר. בבחירות לכנסת ה-23, עמד בנט בראש מפלגת "הימין החדש" ובראש רשימת ימינה, שבה גם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הרשימה קיבלה שישה מנדטים, מתוכם שלושה למפלגת "הימין החדש". במאי 2020, סמוך למועד השבעת הממשלה ה-35, הודיע בנט כי ימינה לא תצטרף לממשלה. בנט חבר בכנסת זו בוועדת החוץ והביטחון. בשירותו הצבאי היה לוחם בסיירת מטכ"ל, מפקד צוות ומפקד פַּלְגָה ביחידת מגלן. לאחר מכן היה יזם הייטק, ואחד ממייסדי חברת סאיוטה. בנוסף היה מנכ"ל מועצת יש"ע וממייסדי תנועת ישראל שלי.

אלון קיסר תקווה חדשה. באדיבות תקווה חדשה

אלון קיסר, תושב רעננה, מקום 18 ברשימת תקוה חדשה

קיסר הוא יועץ תקשורת במקצועו. כיהן בעבר בתפקידים בכירים כגון סמנכ"ל הקונגרס היהודי האירו-אסיאתי, דירקטור במועצה לחילופי נוער, יועץ שר הפנים והחינוך, וכן מ"מ יועץ רה"מ. עלה לארץ מברית המועצות לשעבר בגיל 10. עשה את שירותו הצבאי באחת היחידות המובחרות של אמ"ן. בעל תואר שני ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, נשוי ואב לשני ילדים.

בחירות. איתן גינזבורג. צילום עופר חג'יובo

בחירות. איתן גינזבורג. צילום עופר חג'יובo

איתן גינזבורג, מקום שביעי בכחול לבן

משמש כיום כיו"ר ועדת הכנסת. נולד בארגנטינה וכיום גר ברעננה, בזוגיות ואב לתאומים. בעל שלושה תארים: תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בממשל ותואר שני במדעי המדינה. לשעבר ראש עיריית רעננה. רס"ן (במיל.) בפיקוד העורף. גינזבורג גדל בקיבוץ אור הנר.

בחירות. שרן השכל צילום איליה מלניקוב

שרן השכל צילום איליה מלניקוב

שרן הַשְׂכֵּל, תושבת כפר סבא, מקום 5 בתקוה חדשה

כיהנה כסגנית יו”ר הכנסת ,כיו”ר הוועדה הפרלמנטרית למועצת אירופה בכנסת ה-23 וכיו”ר ועדת המשנה ליחסי חוץ והסברה. יזמה את השדולה לפיקוח על אונר”א. השכל זכתה במקום הראשון במדד החירות של התנועה הליברלית החדשה שבע פעמים ברציפות, על פעילותה בכנסת לקידום שוק חופשי וצמצום רגולציה. היא יזמה את החוק להצלת ערוץ 20 ואת החוק שחייב גופי ממשל להעניק שירותים לאזרחים באמצעים דיגיטליים ואת התיקון לפקודת הכלבת.

בחירות. יולי אדלשטיין, מפלגת הליכוד.

בחירות. יולי אדלשטיין, מפלגת הליכוד.

יולי אדלשטיין, תושב הרצליה, מקום 2 בליכוד

אדלשטיין הוא שר הבריאות וחבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד. בשנים 2013–2020 כיהן כיו"ר ה-16 של הכנסת, קודם לכן כיהן כשר לקליטת עלייה וכשר ההסברה והתפוצות בממשלות ישראל. אדלשטיין נולד בעיר צ'רנוביץ בברית המועצות, בשנתו הרביעית כסטודנט במכון ללימודי שפות זרות במוסקבה הגיש בקשה לעלות לישראל, אך היא נדחתה על ידי השלטונות. כמסורב עלייה היה אדלשטיין פעיל בקרב החוגים הציוניים במוסקבה ולימד עברית במחתרת. הוא נעצר על ידי הקג"ב בשנת 1984 בהאשמות שווא ונשפט לשלוש שנים בגולאג (מחנה כפייה סובייטי). בשנת 1987, מייד לאחר ששוחרר מהמאסר, עלה לישראל עם משפחתו. אדלשטיין היה ממייסדי מפלגת ישראל בעלייה, שהתמודדה לראשונה לכנסת בשנת 1996 וזכתה להישג חסר תקדים של שבעה מנדטים בכנסת ה-14. עם הצטרפות סיעת ישראל בעלייה לממשלה בראשות בנימין נתניהו, מונה אדלשטיין לשר לקליטת העלייה.

תומר וינר יש עתיד

תומר וינר, תושב הרצליה, מקום 28 ביש עתיד

וינר הוא ראש תא הצעירים של מפלגת יש עתיד, בעבר שימש כראש סיירות השטח של המפלגה. הוביל את סיירת השטח באיזור ערי השרון, את תא הסטודנטים של המפלגה במרכז הבינתחומי הרצליה, והתמודד למועצת עיריית הרצליה מטעם רשימת 'יש עתיד'. סרן במיל' בגדס"ר צנחנים ובעל תואר ראשון מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

צילה טמיר תקוה חדשה, צילום תקוה חדשה

צילה טמיר, תושבת הרצליה, מקום 28 בתקוה חדשה

בעלת תואר ראשון במשפטים (אוניברסיטת ת"א), ורישיון לעריכת דין מ-1979. בעלת משרד עצמאי וניסיון של 41 שנה בתחום דיני משפחה וירושה. משנת 1990 חברת שדולת הנשים ובין השנים 1997 – 2000 כיהנה כחברת הנהלת שדולת הנשים בישראל. פועלת כל השנים בנושא מתן שוויון הזדמנויות לנשים, הייתה חלק מהצוות המשפטי שעסק בבג"צ אליס מילר המהווה פריצת דרך לשוויון בין המינים.

נורית קורן

נורית קורן, תושבת הרצליה, מקום 44 בליכוד

עורכת דין ומגשרת, אם לארבעה וסבתא לארבעה. כיהנה בכנסת ה-20 והייתה חברה בוועדות הכספים, כלכלה, רווחה חינוך וחוקה. היא נציגת הכנסת בוועדה לבחירת שופטים ויו"ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן המזרח והבלקן. בבחירות לכנסת ה-21 שובצה במקום ה-43 ברשימת הליכוד (לאחר האיחוד עם מפלגת כולנו הוזזה למקום ה-45 בבחירות לכנסת ה-22 ו-23) ולא נכנסה לכנסת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר