סגן אלוף רויטל שלו

מאה ימי מילואים, חלקם כמנכ"לית מלון קורונה בהרצליה: סא"ל שלו מסכמת תקופה לא פשוטה

את שיאי משבר הקורונה היא עשתה במדים ורק עכשיו היא חוזרת לשגרת חיים ואל העסק שלה. "במלון הקורונה נתקלנו במיקרים לא פשוטים", מספרת סא"ל רויטל שלו

פורסם בתאריך: 31.3.21 07:56

למעלה ממאה ימי מילואים עשתה בשנה האחרונה סא"ל (מיל') רויטל שלו, סגנית מפקד יקל"ר הרצליה (יחידת קישור לרשות של פיקוד העורף). היא גויסה בחודש מרץ 2020 בתחילת הדרך של משבר הקורונה, ועשתה מילואים במהלך השנה האחרונה בכל פעם שנזקקו לה. רק עכשיו היא חוזרת לשגרת חיים. בשנה האחרונה פעלו היקל"רים במסגרת שירות המילואים שלהם בצמוד לרשות בה הם גרים, למען הורדת רמת התחלואה וקטיעת שרשראות ההדבקה תוך מאמצי הסברה נרחבים, סיוע לרשות בכל מה שנדרש ותיווך בין הרשות ופיקוד העורף. "לכל רשות מקומית יש יחידה אשר תומכת בה בשגרה ובחירום", מספרת שלו, "היחידה היא הנציגה של הצבא בתוך הרשות לכל צורך. היא מורכבת מאנשי מילואים ונותנת מענה ותומכת בכל פעילות עירונית, החל ממקרי חירום, רעידת אדמה, מלחמה, קורונה וכל מקרה קיצון. אנחנו מופעלים על ידי מדינת ישראל, על מנת לאפשר את הביטחון בכל אירוע כזה. היחידה בהרצליה מורכבת ממפקד, סגן, קצין אוכלסייה, צוות אגמי ועוד. היחידה מתנהלת בתוך החמ"ל העירוני ואנחנו נותנים את כל המענים שמוכתבים על ידי הממשלה ופיקוד העורף".
מה היה התפקיד שלכם בשטח בתקופת הקורונה?
"נתנו ארבעה מענים שוטפים: הסברה, מתחמי בדיקות קורונה, מתחמי חיסונים ומערך אפידמיולוגי. בכל תחום ההסברה מטפלת דוברות העירייה ונתנו להם תמיכה, החל מחיילים שהסתובבו בנקודות בעיר והעלו את רמת המודעות לבדיקות. בנוסף, אנחנו מטפלים במתחמי בדיקות הקורונה, אותם קיימנו במקביל לקופת החולים. המתחם בעיר פועל שלוש פעמים בשבוע בחניית הספורטק, יחד עם העירייה, וזה מאפשר איכות חיים לתושבים לצד הקורונה. עוד נושא זה כל מה שקשור לחיסונים, היו לנו מספר מיזמים יחד עם העירייה לסייע לחברות באזור התעשייה בפיתוח, אשר ביקשו לחסן את העובדים שלהם ודאגנו לחבר בין הגופים השונים. וכן יש את המערך האפידמולגי שמתנהל בתוך העירייה, יש לנו קצין אוכלוסייה שנמצא שם שבעה ימים בשבוע. אנחנו סייענו בכל עניין ודבר. כמובן לצד זה, יש פעילות שוטפת. מתקיימים אימונים שבשגרה ורק לפני עשרה ימים היה לנו אימון של יחידת החילוץ והמתנדבים של הרצליה, שעסקה באימון פעיל של חילוץ מהריסות. חייבים לשמור על הכשירות של האנשים".

# # #
סא"ל שלו בת 46, נשואה לאייל עורך דין ומהנדס, ואמא לשתי בנות שלומדות במוסדות החינוך בהרצליה. היא תושבת הרצליה מזה 27 שנים ובעיסוקה היא יזמית עצמאית אשר מלווה עסקים ברמת הרעיונות ושינוי כיוון. "אני רצה למרחקים קצרים יחד עם העסק", היא מסבירה, "אני מגיעה משוק ההון כך שכל שפת הכסף ברורה וחשובה לי".
היא השתחררה מהצבא בגיל 27 לאחר שהיתה סמגד"ית בקורס קצינים ועשתה במסגרת הצבא את התואר הראשון והשני שלה. תחילה עשתה את שרות המילואים שלה בדובר צה"ל, שם הייתה אחראית על הקשר בין הצבא לכתבים בשטח, בהמשך עברה לפיקוד העורף. "אני מחוברת לעיר שלי והיה חשוב לי להחזיר בחזרה לקהילה שאני חלק ממנה. אני מאוד אוהבת את הרצליה, את מערכת החינוך והשירותים בה. השנה עשיתי למעלה מ-100 מילואים. הגיוס הוא על פי הפיקים בשטח. כמו שרואים את הגרף של הקורונה ככה התנהלו בשטח. בתקופה הראשונה היה חוסר וודאות לגבי הדבר הזה וגויסנו, לאחר מכן היתה רגיעה והשתחררנו, ואז גויסתי להיות חודש שלם מנכ"לית מלון קורונה בהרצליה (פבליקה) שזו הייתה חוויה יוצאת דופן".
למה?
"זו חוויה אנושית מאוד מיוחדת. הגיעו אלינו מקרים לא פשוטים. לדוגמא הגיעה אלי יולדת 24 שעות אחרי הלידה שלה בלי התינוקת שנשארה בבית החולים. היא הייתה מקרה סוציאלי מאוד קשה ומאוד מורכב. זה כלל ארבעה ילדים שנשארו בבית אצל ההורים, בן זוג שלא נמצא בתמונה וחוסר אמצעים. זה היה מקרה קורע לב, ברמה שלא היה מי שיוציא את הילדה שלה מבית החולים. הפעלנו את כל מי שצריך, מפקדת אלון, העובדת הסוציאלית, כולל לדאוג לחיתולים ואוכל לתינוק. היו מקרים של אנשים מבוגרים, שצריך לדבר איתם, הם היו לבד בחדר והבדידות עושה את שלה, צריך היה לעזור להם להרים את הראש ולתת להם הרגשה שהם לא לבד".

והמילואים לא פגעו בעסק שלך?
"ברור שזה פגע בי, חד משמעית גם בקצב התמיכה שלי בלקוחות, שהעסק לא צמח כמו שציפיתי, ברצון שלי לתת מענה לכולם שלא הצלחתי וזה פגע גם כלכלית. סיימתי עכשיו מילואים של חודש וכעצמאית כל פעם שאת מתנתקת מהעסק, צריך להתחיל אותו מחדש, זה תנופה שנפסקת"
וזה היה שווה לך את זה?
"תלוי באיזו משקפים מסתכלים. אני רואה את הערך המוסף ולא את החור שבגרוש. כשהבנות שלי רואות אמא שגם בימים הכי קשים והנוראים של הקורונה, יצאה מהבית והייתה בחזית של הקורונה, זה ערך חשוב מאוד. בימים הראשונים כשיצאתי, הקורונה היתה בכל מקום. כשהייתי חוזרת הביתה הייתי מתפשטת בדלת, מכניסה את הבגדים להרתחה ולא דיברתי עם אף אחד עד שקרצפתי את עצמי. זה היה מפחיד, כי אף אחד לא ממש ידע במה מדובר. הבעל שלי סופר תמך בפעילות הזו וזו תחושה מדהימה. בשנה הזו פיקוד העורף היה החזית של כל הדבר הזה ואנחנו יצאנו החוצה כשכולם נשארו בבית".
עד איזה גיל תעשי מילואים?
"אני לא ממש יודעת. אני נהנית, מסופקת ושמחה להעביר את כל מה שיש לי, את הידע שלי הלאה ולעזור בכל מה שצריך. כל עוד צריכים אותי, אני פה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר