הטקס לזכר החייל נתן אלבז ז"ל

נפל על הרימון: אנדרטה לזכר נתן אלבז ז"ל בזכות יוזמה של גננת ברחוב שעל שמו

עיריית הרצליה קיימה היום טקס מיוחד ברחוב על שם נתן אלבז ז"ל, שעלה לארץ לבדו ממרוקו, ונהרג כאשר נשכב על רימון כדי להציל את חבריו

פורסם בתאריך: 12.4.21 16:21

עיריית הרצליה קיימה טקס מיוחד בו נחנכה אנדרטה המנציחה את החייל נתן אלבז ז"ל, ברחוב הקרוי על שמו. הטקס התקיים בעקבות יוזמה של הגננת יעל רחמים מ"גן אסיף" ברחוב בגליל ים, שרצתה להכיר לילדי הגן את סיפורו של האיש שעל שמו נקרא הרחוב בו הם לומדים. רחמים פנתה לעירייה עם הצעה להקים אנדרטה ברחוב אליה תוכל לצאת עם הילדים. ראש העירייה משה פדלון נענה לבקשתה וקיים הבוקר טקס ממלכתי בהשתתפות בני משפחתו של נתן אלבז ז"ל, שר הדתות הרב יעקב אביטן, הרב יעקב שלוש מהרצליה, נציגי העירייה, וכמובן כ-300 ילדים, גננות וסייעות מהגנים אסיף, שוהם, צוקית, סלעית, גורן, אדמונית, סתווית ותורמוס.
נתן אלבז ז"ל נולד במרוקו ב-1932. בגיל 17 עזב את משפחתו ועלה לבדו לישראל, מתוך שליחות ציונית ואהבת המולדת. הוא התגייס לצה"ל ובשנת 1954, במהלך ביצוע משימה של פירוק רימונים, השתחררה הניצרה של אחד הרימונים. נתן מיד הבין את גודל הסכנה, מיהר להתרחק מהמקום עם הרימון בידו, ונשכב עליו כדי להציל בגופו את חבריו. הוא הקריב את חייו למען חבריו בפעולה הרואית ואמיצה. בזכות מעשה הגבורה הזה, קיבל נתן את עיטור המופת מצה"ל.
ראש העירייה משה פדלון, הודה בטקס לגננת יעל רחמים על היוזמה ואמר: "בעוד כמה ימים יחלו חגיגות יום העצמאות בעיר, והשנה, בשל מגבלות הקורונה, הן יתקיימו בעשרות מוקדים קהילתיים שיהיו קרובים לבתים של כל אחד ואחת מתושבי העיר. באופן הזה כולנו נוכל ליהנות ולבלות עם המשפחה והחברים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פדלון

    מזל טלבי, מה שרשמת לא מדוייק
    מי שיזם ודחף את הנושא זה חבר מועצת העיר משה ועקנין וחבל שאתם לא מדייקים בעובדות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר