צילום אילוסטרציה אי.פי
צילום אילוסטרציה אי.פי

מגיע להם הרבה כבוד: חיילים רבים מהשרון נבחרו למצטיינים

על מסירות, הגדלת ראש, נחישות ויוזמה: הכירו את החיילים הרבים מהשרון שנבחרו למצטיינים לקראת יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל

פורסם בתאריך: 15.4.21 09:14

הם מיחידות שונות ומגוונות, בדרגות שונות ובתפקידים משמעותיים. חיילים רבים תושבי כפר סבא, רעננה והרצליה, נבחרו למצטיינים לקראת יום העצמאות ה-73 במדינה ישראל, ביניהם גם כאלה שלא ניתן לחשוף את זהותם באופן מלא. 

חייל מצטיין יהודה רייך

סמ"ר יהודה רייך מהרצליה:

סמ"ר יהודה רייך הוא לוחם בחטיבת גולני. הוא נבחר למצטיין נשיא לשנת 2021. רייך גדל במשפחה חרדית, אך בשלב מסוים בחיים החליט לשנות מסלול, הגיע לבית לחיילים בודדים ושם פגש עובדת סוציאלית שדרבנה אותו להתגייס וכך להשתקם. רייך התגייס לבסיס חוות השומר אשר אליו מגיעים חיילים ללא מוטיבציה וחיילים בעלי עבר מורכב ולאחר כחצי שנה הצליח בזכות הרצון והיכולות שלו להצטרף לחטיבת גולני. "אני מאושר לשרת בחטיבת גולני, אני כל כך אוהב את מה שאני עושה", הוא מספר, "גולני זה הדבר הכי מדהים שיכולתי לבקש. לא ידעתי בכלל מה זה גולני כילד, אבל בתוך חודשים הפכתי לגולנצ'יק שרוף שגאה ללכת עם עץ על הכתף. זו הייתה הבחירה הכי טובה שעשיתי בחיים שלי". רייך נבחר לקבל את אות מצטיין הנשיא בזכות הדרך שעבר, על כך שלא ויתר לעצמו, על המסירות ועל מאמציו למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר. מפקדיו מציינים בגאווה את מקצועיותו ונחישותו.

רס"ן מ'

רס"ן מ' מהרצליה:

מפקד יחידת הגילוי 503 בחיל האוויר, ונבחר למצטיין רמטכ"ל לשנת 2021. מ' הוא בן 35, נשוי ואב לשלושה ילדים. מ' התגייס לקורס טיס 153 בינואר 2004, והתנדב לקורס קציני בקרה. אז הוצב ביחידת הבקרה האווירית 509, וכחלק מהקורס נשלח לטפל בהתנתקות מעזה. לאחר מכן מ' המשיך את ההכשרה ובשנת 2008 עבר למטה המבצעי בקריה וקודם לתפקיד מפקד גף שם היה במשך שלוש שנים, במסגרתן עשה תואר ראשון במדעי המחשב בבר אילן. בשנתיים הבאות, היה למפקד גף בקרה ומבצעים, ואז למפקד גף תעבורה ורמ"ד במטה המבצעי. על ההצטיינות הוא מספר: "אני רואה בזכייה שלי ציון דרך מרשים ומרגש. תמיד ידעתי שכל מה שצריך זו עבודה קשה ואמונה עצמית".

סרן שיר רפאלוף

סרן שיר רפאלוף מכפר סבא:

סרן רפאלוף היא מד"רית חוות השומר, ונבחרה למצטיינת הרמטכ"ל לשנת 2021. רפאלוף התגייסה באפריל 2015 כמפקדת נוער בג'וערה (בסיס גדנ"ע). מתוך שליחות, אהבת האדם והרצון להמשיך ולשרת בצה"ל, יצאה לבה"ד 1 ושובצה כמפקדת מחלקה בבסיס צלמון. היא ביצעה תפקידים רבים וביניהם מפקדת קורס מפקדי נוער בבה"ד החינוך, מד"רית וסגנית מפקדת בסיס צלמון. כחלק מהתפקיד היא אחראית על ההדרכה ביחידה, על תחום החינוך, הכושר הגופני וחניכת מפקדות הפלוגות. "משפט שמנחה אותי הוא שאם אתה עושה, תעשה מהלב", היא אומרת ומספרת על ההצטיינות: "עברתי דרך ארוכה וזו עוד נקודה משמעותית בדרך".

סרן ב

רס"מ כפיר סבג מכפר סבא:

רס"ם סבג הוא מפקד יחידת פינוי השלגים בחרמון, ונבחר למצטיין רמטכ"ל לשנת 2021. סבג הוא בן 36, נשוי ואב לשלושה ילדים. בשנת 2003 התגייס לגדוד 12 של גולני. לאחר שנתיים ושמונה חודשים, עבר לחימוש כנשק, וחודשיים לפני השחרור החליט לחתום קבע בחרמון. מאז ועד היום הוא נמצא ביחידה, ולאחר שבע שנים תחת המפקד, קיבל את התפקיד בעצמו. על התפקיד, הוא מספר: "זה תפקיד מאתגר. אני משרת רחוק מהבית ובעיקר בחודשי החורף אני מתעסק בפינוי השלג מהחרמון כדי לסייע לתחזוקה ולשמור על הכשירות של המוצבים". לדבריו, ההצטיינות לא ניתנה לו בשל אירוע נקודתי, אלא על כלל העשייה המאומצת ביחידה. "אני מרגיש סיפוק רב ותחושה של הוקרת תודה לאחר שנים של שירות ביחידה", הוא אומר. זוהי לא ההצטיינות הראשונה שקיבל סבג מהרמטכ"ל כיום רב אלוף אביב כוכבי. בתקופת כהונתו של כוכבי כמפקד פיקוד צפון, קיבל סבג את אות הצטיינות מפקד הפיקוד.

סרן ב'

סרן ב' מכפר סבא:

סרן ב' הוא קצין הניווט והקשר בצוללות, בן 25, ונבחר למצטיין הרמטכ״ל לשנת 2021. בשנת 2014 התגייס ב' לקורס החובלים בחיל הים, אך הבין מהר שהחלום שלו הוא צוללות. בסיום הקורס ב' הגשים את חלומו ושובץ כלוחם בשייטת 7, שייטת הצוללות. כיום ב' מפקד באופן זמני על כל מחלקת ניווט וקשר בצוללת, כחלק מהמטה של שייטת 7 בחיפה. בהמשך, יחזור לתפקידו כסגן מפקד הצוללת. אחת החוויות המשמעותיות שזכורות ל-ב' הוא היציאה למשלחת 'עדים במדים'. "היה לי חשוב להגיע במדים לאדמת פולין, זו הייתה אחת החוויות המשמעותיות בחיי, להגיע בתור מפקד בצבא הגנה לישראל". השנה האחרונה, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הייתה מורכבת. ב' מתאר כי החיילים נאלצו לסגור זמן ממושך. כמפקד שלהם, הוא דאג לחייליו בזמן הלא פשוט הזה.

סמלת רעות שמעוני

סמלת רעות שמעוני מהרצליה:

סמלת שמעוני היא תצפיתנית בחטיבה המרחבית אפרים, בת 19, ונבחרה למצטיינת הנשיא לשנת 2021. שמעוני משרתת בתפקידה מזה שנה וחודשיים. "התפקיד ממלא ומספק מאוד, אני כל יום קמה עם תחושה משפחתית, יכולה לומר בפה מלא שזכיתי בחברות לחיים", היא מספרת ומציינת כי התפקיד כולל בתוכו המון אתגרים. בעבר חשבה לוותר על תפקידה, אך גישתה השתנתה ובמהלך תקופת הקורונה והסגר התאהבה בתפקיד. "לכל התצפיתניות המשרתות ועתידות לשרת בתפקיד זה, תנסו למצוא את הלמה, את המשמעות והשליחות בתפקיד, כמו שאני הצלחתי למצוא, אל תוותרו לעצמכן", היא אומרת. היא נבחרה לקבלת אות מצטיינת הנשיא בזכות הדרך שעברה ומאמציה למלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר.

סמל ראלף פגריגן

סמל ראלף פגריגן מהרצליה:

סמל ראלף פגריגן, לוחם מגדוד תבור, נבחר למצטיין נשיא לשנת 2021. פגריגן בן ה-20 התגייס במחזור אוגוסט 2019 לחטיבת החילוץ וההצלה. כאשר סיים את המסלול בהצלחה עלה לפלוגת ראם בגדוד תבור, שם מבצע הוא מגלה אחריות ומסירות לתפקידו ומשמש דוגמה לחבריו למחלקה ולפלוגה. הוא בעל יכולות מקצועיות גבוהות וצנוע מאוד. "זו שליחות מבחינתי לשרת בחטיבת החילוץ, חטיבה שמשלבת את ערך השמירה על בטחון המדינה, אזרחיה ותושביה", הוא אומר, "ומצד שני, בחירום יודעת להציל חיים ולקחת חלק בסיוע לעורף". על קבלת אות ההצטיינות הוא אמר: לקראת הטקס ההתרגשות בשיאה, אני גאה לקחת חלק במעמד הזה ומרגיש כי אני בעל זכות גדולה לשרת כלוחם במדינת ישראל". סמל ראלף פגריגן נבחר לקבל את אות הצטיינות הנשיא לאור עבודה קשה ורציפה, על נתינה אין סופית, בגרות ואיתנות. הוא ממלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר, מסייע לחבריו, משקיע ובעל מסירות לתפקידו.

סמ"ר ג'

סמ"ר ג' מרעננה:

סמ"ר ג׳ הוא לוחם לוחמה אלקטרונית ונבחר למצטיין הנשיא לשנת 2021. הוא בן 22, מפקד בהכשרת לוחמת ספקטרום בגדוד הספקטרום של חטיבת ההגנה. הוא עבר לרעננה עם משפחתו בגיל שנתיים, עד אז התגורר בתל נוף כי אביו, אל"מ במיל', היה בתפקיד בחיל האוויר. גם אימו שרתה כקצינה. בשנותיו בתיכון לקח חלק בפרויקט מחוננים ובכיתת נחשון. אחר הצהריים היה פעיל בשבט הצופים הדר כרכז. בסיום התיכון עשה שנת שירות באיילים, הכוללת התנדבות בקהילה והתיישבות יהודית בנגב. ביום העצמאות הקרוב יקבל את אות הצטיינות מהנשיא ויסגור מעגל, לאחר שסבתו אהובה בת ה-83 קיבלה גם היא אות הצטיינות ב-1957 מהנשיא יצחק בן צבי. בשירותה הייתה שרטטת ומשקי"ת ת"ש במפקדה הראשית של חיל ההנדסה. "כל אחד צריך לעשות את המאמץ, ההשקעה והוויתורים האישיים", הוא אומר, "כל חייל צריך לחשוב על הערך המוסף בתפקיד שלו ולפעול מתוך שליחות אמיתית".

סמלת שירה גולדמן

סמלת שירה גולדמן מרעננה:

סמלת שירה גולדמן היא כתבת צבאית בחיל הלוגיסטיקה, ונבחרה למצטיינת נשיא המדינה לשנת 2021. היא משרתת בהתנדבות. גולדמן קיבלה פטור משירות צבאי בעקבות משבר שעברה, אך החליטה להתגייס לצבא בכל זאת כחיילת מתנדבת. טרם הגיוס, היא התנדבה לשירות לאומי בבית החולים איכלוב וטיפלה בחולי סרטן. כאשר בקשתה אושרה והיא התגייסה, שובצה בתפקיד בו הייתה פחות מעוניינת שלחה פניות רבות כדי לעבור לתפקיד אחר. בהמשך קיבלה את מבוקשה ושובצה ככתבת צבאית בחיל הלוגיסטיקה – תפקיד עליו חלמה עוד מילדותה בשל האהבה שלה לכתיבה. ״למרות שלא פשוט לי לשתף, חשוב לי שבנות ובנים שמתמודדים עם משברים ישמעו את הסיפור שלי וידעו שהם מסוגלים לעשות הכל. גם כשנראה שאין טיפת תקווה, יש בכולנו את הכוחות הפנימיים להמשיך בדרך הקשה, להבין באיזה שביל רוצים לצעוד ולכבוש מטרות ויעדים. אני מקווה שעצם זה שאני משתפת בסיפור שלי, יגרום לאנשים נוספים לקבל אומץ ולהיחשף – להיות גאים במסע שאנחנו עוברים ועוד נעבור׳׳.

סמל אלעד בוטבול

סמל אלעד בוטבול מרעננה:

סמל אלעד בוטבול הוא לוחם בגדוד 869 ונבחר למצטיין הנשיא לשנת 2021. בוטבול נולד וגדל ברעננה והיה פעיל בתנועת הנוער כנפיים של קרמבו כחונך ורכז בעיר. בסיום לימודיו בתיכון המשיך למכינה קדם צבאית בכפר הנשיא. הוא התגייס לתותחנים ליחידה מיוחדת ועבר הכשרה במחנה שבטה שבדרום. לאחר מכן יצא לקורס מפקדים ובמהלך ההכשרה שלו כמפקד כיתה פירקו את היחידה שאליה היה מיועד והעבירו אותם לגדוד האיסוף הקרבי 869, על גבול לבנון."אני רציתי להיות מפקד לא משנה איפה", הוא אומר. לאחר שסיים את קורס המ"כים הוא חזר לפקד על בני המחזור שלו. "היה לא פשוט עם המשמעת", אומר אלעד, "אבל הבנתי שאני מכיר אותם בצורה שאף מפקד לא מכיר וזה נתן לי תחושה שאצליח". בקיץ 2020, שבועיים לאחר כניסתו לתפקיד כמפקד הייתה התחממות בגבול לבנון והפלוגה של אלעד הייתה בטח במשך חודשייים ברציפות. למרות המתיחות הבטחונים ועומס הפעילות המבצעית, הוא החליט שהוא לא מוותר על הפן האישי בתקשורת מול כל חייל ובנה לכל אחד ואחד מהם תוכנית אישית בהתאם לשאיפות שלו. בקרוב הוא יוצא לקורס קצינים ואומר בחיוך: "אני רוצה להמשיך לתת אקסטרה ולהשפיע כקצין על חיילים גם בפן האישי וגם בפן המבצעי". את הבשורה על קבלת אות מצטיין הנשיא הוא קיבל בעיצומו של תרגיל בשטח: "באמצע הלילה חברים שלי קפצו עליי", מספר אלעד, "לא הבנתי מה קורה עד שמישהו הסביר לי שקיבלתי מצטיין נשיא. זו הייתה חוויה מטורפת".

סמל רן דיין והמפקדת שלו

סמל רן דיין מהרצליה:

סמל רן דיין הוא טבח בגדוד ברדלס ונבחר למצטיין מפקד פיקוד הדרום לשנת 2021. רן הוא חייל בודד ומתגורר בהרצליה עם סבתו. רן מספר שהתגייס לצה"ל כנגד כל הסיכויים. הוא גדל בשכונה קשה, ללא כתף תומכת, באיזור שבו אלימות היא חלק מהשגרה. את השכלתו רכש בפנימיות, ולמרות הקשיים סיים את לימודיו עם תעודת בגרות מלאה ובהצטיינות. "בחיים לא חשבתי שאני בכלל אלמד ואקבל תעודת בגרות", הוא אומר, "אני הראשון במשפחה שסיים לימודים והראשון שנשאר בצבא". הוא מספר שהוא אוהב את התפקיד שהוא עושה ואת האנשים שאיתו, עד כדי כך שמידי פעם הוא נשאר בבסיס מעבר לנדרש על מנת לבשל לחיילים. "אני לא עושה את התפקיד כדי לסמן וי וללכת, אני רוצה לתת מעצמי כדי שיהיה לאנשים שאיתי טוב", הוא אומר. על תרומתו יוצאת הדופן, המסירות והגדלת הראש, נבחר רן לקבל את אות מצטיין מפקד פיקוד הדרום.

רס"ן תומר כהן

רס"ן תומר כהן ממושב חגור:

רס"ן כהן הוא רמ"ד עתודה טכנולוגית ולימודים בחיל הטנ"א ומוביל את מיזם "צבא הגנה לטבע". הוא נבחר למצטיין הרמטכ״ל לשנת 2021. רס"ן כהן הוא בן 39\, נשוי ואב לשלושה ילדים. ביוני 2002 התגייס לצה"ל לשירות בחיל הטכנולוגיה ואחזקה, במרוצת השנים מילא תפקידים מרכזיים בתחום ההדרכה בחיל הטכנולוגיה והאחזקה. בשנתיים האחרונות הוא מהווה ראש מדור עתודה, תפקיד הטומן בחובו אחריות רבה לדור העתיד בחיל. "אני מבצע תפקיד ייחודי", מספר כהן, "תפקיד המאפשר לי ללוות ולחנך נוער צעיר אשר בעתיד יתגייס לשורות צה"ל במסגרת מסלול עתודה טכנולוגית. אני רואה בתפקיד שלי שליחות, אני זוכה כל בוקר מחדש להשפיע על הדור החדש של צה"ל".  בנוסף לתפקידו מוביל כהן בכלל צה"ל את פרוייקט 'צבא ההגנה לטבע". במסגרת הפרויקט מבצעות יחידות שונות בצה"ל פעילות חינוכית וסביבתית שתכליתה שיקום הטבע, הגנה עליו והטמעת ערכי שמירת הסביבה. לקראת הטקס תומר אמר: "אני מרגיש שההצטיינות היא סגירת מעגל יחד עם המסע שעברתי עם עצמי, ערך השליחות והחינוך לאהבת הארץ מוביל אותי עם התלמידים. חינוך מבחינתי הוא ערך עליון״.

עידן הרני, מצטיין מח"ט מנשה

סמ"ר עידן הרני מכפר סבא:

עידן הרני בן ה-21 הוא מצטיין מח"ט מנשה, אלוף משנה יאיר פלאי. הוא משרת בחפ״ק קצין אג״ם. הוא התגייס בנובמבר 18׳ לגדוד 890 של חטיבת הצנחנים ובעקבות בעיית ברכיים הגיע לחטמ"ר מנשה בסוף אפריל 19 ושובץ לחפ״ק של קצין האג"ם. ״התפקיד שלי כולל הקפצות לאירועים מבצעיים מתפרצים בגזרה, וידוי כשירות הרכבים, כשירות מכשירי הקשר או המחשב הצבאי וכך לוודא כי אנחנו תמיד מוכנים לכל הקפצה. אני משרת בגזרה מבצעית כך שהמוכנות והדריכות זה חלק חשוב בתפקיד". על ההצטיינות אמר: ״אני חושב שקיבלתי את ההצטיינות בעקבות המסירות שלי לתפקיד. אני  משקיע בתפקיד ורואה את ההשפעה של התפקיד שלי בחטיבה. חשוב לי לעשות אותו בצורה הכי טובה שאפשר ולחשוב תמיד מעבר".

רסמ עמי אלקלעי

רס"מ עמי אלקלעי מהרצליה:

רס"ם עמי אלקלעי, הוא רס"פ פלוגה א' בגדוד 9212 של חטיבה 205 ונבחר למצטיין מפקד אוגדה 146 לשנת 2021. הוא בן 48, מתגורר בהרצליה, נשוי ואב לשתי בנות. הוא התגייס לחטיבה 500 של שריון, שהייתה החטיבה האחרונה במיל' של טנקי השוט. כשהוחלפו טנקי השוט לטנקי מרכבה הוא התמנה לרס"פ היחידה, החדשה יחד עם המ"פ מאותה הפלוגה. השניים גייסו יחד חיילי מילואים לפלוגת טנקי מרכבה 3. עמי מספר: "הקמת הגדוד בתור החייל הכי צעיר בו הייתה חוויה משמעותית מאוד עבורי. לבנות פלוגה יחד עם המ"פ מאפס זו משימה לא קלה, מרגש לראות איך לאורך השנים הפלוגה הזו רצה קדימה". לפני שנתיים, גדוד 9212, בו עמי מתפקד כרס"פ – קיבל מצטיין נשיא. "אני עושה מילואים משנת 1994" הוא מציין, "סבא של אשתי עדיין חי, בן 94, הוא שורד שואה מאושוויץ והקשר שנוצר לי איתו הביא אותי לצאת למסע לפולין יחד עם העבודה שלי לפני חמש שנים. כשהייתי שם, באושוויץ, ראיתי את העדות המוקלטת שלו וביקרתי במקומות שהיה בהם במקביל".

עוד הוא אומר: "חשיבות שירות המילואים באה לידי ביטוי במיוחד בימים כאלה בהם אנחנו מנציחים את כוחה של האחדות. פעם בשנה אני 'נעלם' לכמה ימים, ושמח לגלות כל פעם מחדש שרב המשותף על המפריד. במילואים כולם ביחד למען מטרה משותפת וזה לא משנה מי אתה ומאיפה באת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר