נחל גלילות, שטח התוכנית של הרכבת הקלה בפיתוח צילום יחצ

המאבק על פארק אהוד מנור: התושבים משכו את העתירה ומתכוונים להפגין

תושבים מהרצליה פיתוח מנהלים מאבק נגד הקמת מסילת דיור וחדרי מנוחה בקצה הקו הירוק של הרכבת הקלה, מה שלדבריהם יפגע בואדי נחל גלילות ובפארק. "נארגן הפגנות על מנת לעורר את הציבור"

פורסם בתאריך: 5.5.21 16:36

תושבים מהרצליה פיתוח משכו עתירה שהגישו נגד הפגיעה של עבודות הרכבת הקלה בואדי נחל גלילות ובפארק אהוד מנור. העתירה הוגשה בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לאחר דיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי מול השופט ארז יקואל ומפגש עם נציגי נת"ע, משרד התחבורה ועיריית הרצליה ובהמלצת עורכת הדין שלהם ענת בירן, החליטו התושבים למשוך את העתירה, שבה דרשו צו ביניים לעצירת העבודות המתוכננות של הקו הירוק של הרכבת הקלה בוואדי נחל גלילות, בסמוך לרחוב נעמי שמר בהרצליה.
בעתירה שהגישו התושבים, הם ציינו שהעבודות הכוללות הקמת מסילת דיור וחדרי מנוחה לנהגי הרכבת, יגרמו להריסה של הוואדי הגובל בבתי התושבים, ולכריתת עשרות עצי אקליפטוס ולהשמדה של חורשה שלמה בת עשרות שנים. עוד נטען, כי הוואדי מהווה מסדרון אקולוגי, אתר בעל חשיבות ארכיאולוגית, ופנינת טבע נדירה בנוף האורבני של הרצליה. העתירה המנהלית הוגשה נגד החלטת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), שאישרה את תכנון מסילת הדיור וחדרי מנוחת הנהגים על גבי החורשה, אלמנט קצה של הקו הירוק של הרכבת הקלה. בעתירה דרשו התושבים כי בית המשפט יורה לחברת נת"ע לבחון באופן אמיתי ורציני חלופות ולהימנע מביצוע התכנון השגוי. הם ציינו ש"מסילת הדיור" ו"אלמנט הקצה" נולדו בחטא וחלק זה של תוואי הרכבת הושמט מפרסום ההודעה על העברת התוכנית להשגות הציבור ואף אינו מופיע במסמך הקרוי "הוראות התכנית".

קיראו כתבה קודמת בנושא:

תושבים מפיתוח עתרו נגד הריסת ואדי נחל גלילות לטובת הרכבת הקלה

כאמור בתחילת שבוע שעבר התקיים דיון בעתירה, במהלכו המליץ השופט לצדדים להידבר בניסיון להגיע לעמק השווה. בפגישה בין הצדדים שהתקיימה למחרת, נכחו נציגי תושבים, מומחים מטעמם, נציגי נתע, עיריית הרצליה, משרד התחבורה, פקיד היעירות ונציגי הצוות המקצועי בות"ל. התושבים העלו את ההסתייגות שלהם וציינו שהם מבקשים להבין את הסיבת שבגינן אי אפשר לעשות שינויים ובינהם צמצום מדרכות ופס הירק וציינו שלעצים הוותיקים יש זכות ראשונים. לנוכח עמדת השופט ובהמלצת עורכת הדין, החליטו התושבים למשוך את העתירה. "אנחנו מנהלים מאבק מאוד סיזיפי וקשה ולצערי אנחנו מרגישים שהסתירו מאיתנו שהולכים לבנות את המסילה מאחורי הבית שלנו, למרות שלטענת נתע הכל נעשה כחוק", מסביר דני סירקין, אחד מחברי וועד הפעולה. "ברגעו שצצו השלטים במקום, פנינו לנתע בנושא, אך לצערנו נתקלנו באטימות מההנהלה ועד המהנדסים בשטח. אנחנו בטוחים שניתן היה למצוא פתרונות נחמדים וסביבתיים ולא לפגוע בתוואי של נחל היסטורי. גם מבחינת עיריית הרצליה, אנחנו מאוד מאוכזבים. בתחילת הדרך העירייה נלחמה בנת"ע ותמכה בנו וכך היה גם בבית המשפט, אך בפגישה העירייה נסוגה בה מכל מה שהיא אמרה ושיתפה פעולה עם נת"ע".
מה השלב הבא מבחינתכם?
"אנחנו מתחילים מאבק ציבורי, נארגן הפגנות על מנת לעורר את הציבור וכן ללחוץ על ראש העירייה והעירייה למצוא פתרונות אחרים. חשוב להדגיש שאנחנו בעד הרכבת, אבל נעשתה טעות, לא עדכנו אותנו מספיק זמן מראש על מנת שנוכל להגיש התנגדויות ועכשיו אנחנו רוצים לגייס גופים נוספים שייקחו חלק במאבק ושהעירייה תפעל מול נתע לשינוי ההחלטה".
מעיריית הרצליה נמסר: "העירייה והצוות המקצועי תמכו בתושבים לאורך כל הדרך, וידאגו לתכנון מיטבי של הפרוייקט, כך שישמר אופיו ויופיו הטבעי של הפארק – לרווחת התושבים".

מנתע נמסר: "נתע מצרה על תחושות הקבוצה המתנגדת לתוואי הקו הירוק, פרויקט לאומי למען כלל תושבי המדינה. מדובר באזור מצומצם, המופקע למען הקמת קו הרכבת הירוק, העתיד לשרת מאות אלפי הנוסעים העתידים להגיע לאזור התעשייה בהרצליה. ביטול המקטע מסכן את קיומן של 2 תחנות במקום. נציין כי כל המידע אודות הקו פורסם עוד בטרם אושר, ואנשי נת"ע אף נפגשו מספר פעמים עם התושבים בשטח ובזום, והציגו לפניהם את התכנית המאושרת ע"י הות"ל, לשיקום ונטיעת עצים בפארק אהוד מנור (אשר תואמה מול עיריית הרצליה). במקביל שבה החברה ובחנה את טענות התושבים. למרות המפורט, בקשו המתנגדים סעד מבית המשפט, אך בחרו למשוך את העתירה מסיבותיהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר