אזעקות, יירוטים פתיחת מקלט בהרצליה צילומים פרטיים

תלונות על מקלטים סגורים באזעקות הראשונות

תושבים בנווה עמל מתארים דרמה בשכונה לקראת השעה תשע בערב. בעירייה מסבירים שפעלו לפי ההנחיות של גורמי הביטחון. וגם: ההופעה המאולתרת של שולי רנד והפרות הסדר בערי המשולש

פורסם בתאריך: 12.5.21 09:50

עדכון אחרון: 12.5.21 18:40

# עדכון: גם מחר, יום חמישי, וביום שישי, לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בהרצליה. לא יתקיימו מבחני מתכונת או כל פעילות מתוכננת. הלמידה תמשיך באופן מקוון בכל מוסדות החינוך, בתי ספר וגנים. השירות הפסיכולוגי ימשיך לתת מענים רגשיים להורים ולתלמידים בטלפון 106.

בשעה 03:00 לפנות בוקר, התעוררו תושבי הרצליה לאזעקה נוספת ולקולות נפץ, זאת לאחר שמוקדם יותר, לקראת השעה 20:45 בערב, נשמעו אזעקות רבות ברחבי בעיר. מיד לאחר סבב האזעקות הראשון וישיבת חירום שקיימה, הודיעה העירייה שבעקבות ההסלמה לא יתקיימו לימודים בכל השכבות והלמידה תתקיים מרחוק, לצד למידה רגשית ולימודית. לאחר האזעקות פתחו בעירייה מרכז המבצעים העירוני, המוקד תוגבר בצוותים מקצועיים וכן נפתחו המקלטים העירוניים ותוגברו כוחות השיטור ברחבי העיר.

טענות רבות עלו מתושבים בעיר על כך שהמקלטים היו סגורים והם נאלצו להמתין דקות ארוכות עד שהם נפתחו, לצד זה עלו תלונות על תחזוקה לקויה. "כשהג'יהאד הודיע שהם מתכוונים להפציץ את תל אביב בשעה 21:00, התכוננו ללכת למקלט אבל האזעקה הקדימה אותנו", מספרת אילנה, תושבת שכונת נווה עמל. "רצנו למקלט שזה כמה מאות מטרים לידנו ויחד איתנו רצו כל השכנים, אימהות עם תינוקות על הילדים בפאניקה וצרחות, עובדים זרים שהגיעו עם תינוקות ואז הסתבר לנו שהמקלט סגור. הג'יהאד הבטיח שבשעה תשע תתחיל המערכה ולכן לא מובן למה העירייה לא נערכה מראש ולא פתחה את המקלט. למקלט שלנו הגיעו גם תושבים מרחובות סמוכים שגם אצלם היה מקלט סגור. ניסנו להתקשר למוקד 106 ולא היה מענה כי הם קרסו מהפניות, שלחתי להם הודעה לאפליקציה והם ענו שהם עמוסים ותיכף יפתחו את המקלטים. היו אזעקות ויירוטים ואנחנו שוכבים על הרצפה, וזה היה מחזה נורא. אחרי רבע שעה שהרגישה כמו נצח, אחד השכנים החליט שהוא לא מחכה ופרץ את המנעול עם דיסק שהביא מהבית ואז נכנסנו למקלט. אחרי חצי שעה, הגיע בחור מהעירייה לפתוח את המקלט, כולם מאוד כעסו ומה שעניין את אותו נציג זה לדעת מי פרץ את המנעול והוא אמר לו שהוא צריך לקנות מנעול חדש והלך. היו אנשים שנשארו כל הלילה במקום. אנחנו חזרנו הביתה ובאזעקה לקראת השעה שלוש הגענו למקלט פעם נוספת". לצד זה פרסמו תושבים תלונות בדף הפייסבוק העירוני שהמקלטים לא מוכנים למצב חירום, שהם מלוכלכים וחלקם מלאים במים.

מי שהפך את הלימון ללימונדה הוא הזמר שולי רנד, שאמור היה להופיע במועדון הזאפה בהרצליה. כמה דקות לפני תחילת ההופעה, החלו האזעקות ורנד החליט לא לוותר על ההופעה והעביר אותו לחניון, שם קיים הופעה מאולתרת.

הבוקר הודיעה עיריית הרצליה שלאור ההסלמה במצב הביטחוני עברו כל גורמי העירייה המקצועיים למתכונת עבודה בחרום. והלימודים בכל מוסדות החינוך יתקיימו באופן מקוון בלבד, בהתאם להנחיות שיתקבלו מבתי הספר. החינוך המיוחד לא יפעל ולא יפתחו צהרונים, מעונות יום ועוד. לא יתקיימו חוגים ומפגשים בלתי פורמליים וכן הם ביקשו מהתושבים להשאיר את הדלתות בחדרי המבואה בבניינים פתוחות לטובת הגנה בעת אזעקה לעוברי אורח. משרדי העירייה והרווחה פועלים כרגיל והמוקד העירוני פועל בצוותים מתוגברים.

מהעירייה נמסר לגבי פתיחת המקלטים: "העירייה פעלה על פי ההנחיות שקיבלה באופן שוטף מאת גורמי הביטחון".

במשטרה ציינו שהם התמודדו עם אירועי הפרות סדר בערי המשולש. נמסר כי מאות מפרי סדר התרכזו סמוך לגשר טייבה, הבעירו צמיגים וחלקם התעמתו והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים שעמדו במחסומים ההיקפיים. השוטרים הדפו את מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים ועצרו חשוד שהשליך בקבוק תבערה לעבר השוטרים. בקלנסווה כמה עשרות מפרי סדר הבעירו צמיגים. בטירה, מאות מפרי סדר הבעירו צמיגים והחלו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים בתחנת המשטרה. השוטרים הדפו את התוקפים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו שלושה מהמתפרעים. הפרות סדר נרשמו גם בכפר קאסם ובג'לג'וליה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירון

    להחזיר את המקלטים לציבור כל מקלט יש השתלטות של נגרים צירים יענו אומנים ואז מעדיפים שיהיה סגור כי יש להם ציודים אישים שתופסים המון מקום

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר