מרינה הרצליה. צילום עזרא לוי

עתירה נגד העירייה: "המסעדה במרינה פועלת ללא היתרים בשל העדפת מקורבים"

העתירה הוגשה נגד הפעלת מסעדת נאמוס במרינה, על ידי חברה המפעילה שני מתחמי אוכל בחוף אכדיה, בטענה שעסקיה נפגעו. העירייה: "נגיב לבית המשפט". בעלי נאמוס: "זהו מאבק פוליטי"

פורסם בתאריך: 18.5.21 09:06

בחודש מרץ השנה הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית המשפט לענייניים מנהליים, בטענה להפעלת מסעדת נאמוס ללא מכרז, בניגוד לחוקי התכנון והבנייה וכן בטענה להעדפת מקורבים לעירייה לחברה לפיתוח תיירות בהרצליה. העתירה הוגשה על ידי חברת אמפי (א.ק) בע"מ ובא כוחה עו"ד עמית חדד נגד החברה העירונית ועיריית הרצליה. עם הגשת העתירה, ביקשו החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה ועיריית הרצליה מבית המשפט לסלק את העתירה על הסף. בשבוע שעבר החליט בית המשפט בראשות השופטת צילה צפת, כי מאחר והעותר לא הגיש הצעתו למכרז והובהר כי מכרז זה בוטל בשל העדר הצעות ויצא מכרז חדש תחתיו, העתירה בעניין המכרז מתייתרת. "…. נותרה על כנה העתירה בטענת העותר נגד המשיבות בעניין הפעלת מסעדה ללא זיכיון, ללא היתר ובניגוד לחוקי התכנון והבנייה והתב"ע", כתבה השופטת בהחלטתה.
בעתירה נטען שהחברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה ועיריית הרצליה, החליטו לבטל את המכרז לשכירות, ניהול, הפעלת ותחזוקת מסעדה בנכס מקרקעין במרינה הרצליה ולאפשר לחברת וו.סי.אייץ בע"מ – אשר מפעילה את מסעדת נאמוס, המשך שימוש ללא קיום מכרז, ללא הסכם הפעלה וללא קבלת כל האישורים הנדרשים לשם כך וללא היתר ובניגוד לחוקי התכנון והבניה והתב"ע. לטענת העותרת, אשר מפעילה שני מתחמי אוכל בחוף אכדיה בהרצליה, הממוקמים סמוך למתחם נאמוס, ההחלטה לאשר להמשיך להפעיל את הנכס ללא מכרז, פוגעת כלכלית בעסקיה של העותרת, אשר פונים לאותו קהל יעד.
עוד נטען בעתירה כי נראה שההחלטות נגועות לכאורה בחוסר תום לב בולט ובחוסר הגינות מובהקת וכי מקורן בשיקולים זרים. "לעותרת חשש כבד, כי מדובר בהעדפה פסולה של מקורבים", נכתב בעתירה.
כמו כן צוין בעתירה שהנושא נדון בישיבת המועצה ושם השתקף מפרוטוקולי ישיבת המועצה שדנו בנושא, חשש ליחסי חברות קרובים בין בכירים בעירייה ובחברה לפיתוח לבין המפעיל של המסעדה. לעתירה התווסף תצהיר של חבר מועצת העיר, מי שהיה יו"ר החברה העירונית בין השנים 2013 – 2018, יונתן יעקובוביץ, כי בשנת 2017 עם סיום תקופת ההפעלה של הנכס, פנה לראש העירייה בבקשה להוציא את הנכס למכרז, אך הוא עצר זאת ובהנחייתו ביקשו הצוותים המקצועיים להאריך את הסכם ההתקשרות עם בעלי נאמוס. בתצהיר הוא מציין שבשנת 2018 כאשר הסתיימה הארכה, הנכס לא הוצא למכרז ופעל במשך למעלה משנתיים ללא מכרז. כן צוין שרק בחודש דצמבר 2020 פורסם מכרז לנכס, מכרז שבוטל זמן קצר לאחר פרסומו.

תגובת אילן טריגר, בעלי מסעדת נאמוס: "זהו מאבק פוליטי שמוביל חבר האופוזיציה יונתן יעקובוביץ, אין לעניין שום קשר למסעדות, אין לו שום קשר לחוקים ולתכנון ובנייה. לגופו של עניין, הוגשה עתירה מיותרת וב- 10/5 השופטת צילה צפת, הבינה את מה שצריך להבין והעיפה את העתירה בכל הקשור למכרז. לעניין התב"ע, למקום יש תב"ע למסעדה וזה ישמע בדיון. אני מאחל לכל שונאי באופוזיציה ימים שקטים וטובים".

תגובת העירייה: "הנושא עומד ותלוי בערכאות – העירייה תגיב לבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר