אלעד צדיקוב בלוד, צילום מתוך הסרטון

צדיקוב פרסם סרטון תמיכה במנהל מרעננה שתועד מיידה אבנים ועורר סערה | צפו

חברת המועצה דנה אורן ינאי דרשה ממשה פדלון לגנות בשם כל מועצת העיר את האמירה של צדיקוב. פדלון אמר: "הצטערתי לשמוע על התנהגותו האלימה של מנהל בית הספר, הצטערתי יותר לקרוא את הודעת החיזוק של חבר מועצת העיר שלנו"

פורסם בתאריך: 20.5.21 11:04

חבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב מסיעת גשר, פרסם אתמול בבוקר סרטון תמיכה במנהל בית הספר המדעי תורני אמית כפר בתיה ברעננה, אשר על פי תיעוד שפורסם בכאן, נקלע להתפרעויות בעיר לוד ותועד מיידה אבנים לעבר ערבים שהתפרעו. התקרית אירעה ברביעי בלילה ותיעוד מההתפרעויות, פורסם בעמוד היוטיוב של כאן בסדרה "דוקתויים" במוצאי השבת.
בתגובה לסרטון של צדיקוב, שלחה חברת מועצת העיר דנה אורן ינאי, מכתב לראש העירייה משה פדלון וציינה שלא תוכל לשבת בקואליציה שנותנת יד ל"מנהיגות קיצונית ואלימה", כהגדרתה. פדלון הגיב לדברים והוסיף שהצטער לקרוא את הודעות החיזוק שכתב צדיקוב.

צפו בסרטון של צדיקוב:


ביום רביעי ביקר צדיקוב באחת הדירות בלוד ופרסם סרטון בו אמר דברי חיזוק למנהל: "אני גאה בך, אם היה לי מנהל בית ספר כמוך שהיה נותן לי דוגמא אישית איך לקום ולשמור על יישוב יהודי, קם באישון לילה ועוזב את אשתו, את בניו וילדיו הולך כדאי לשמור על יישוב יהודי בארץ ישראל…..". התגובות לסרטון לא איחרו להגיע.

משה פדלון צילום עזרא לוי

משה פדלון. צילום עזרא לוי

דנה אורן-ינאי. צילום: תמי שלף

דנה אורן-ינאי. צילום: תמי שלף

אורן ינאי, חברת סיעת 'דרך חדשה', כתבה במכתב לפדלון שבימים הקשים בהם הפילוג קורע את המדינה, נבחרי הציבור צריכים לפעול לאחות את הקרעים ולא להמשיך במסע של הרס, שנאה ואלימות. "חברותו של צדיקוב בקואליציה ובהנהלת העיר המשמעות שלה היא שיש לו את הכוח והאפשרות להשפיע על אופייה של העיר ועל החינוך בעיר", כתבה. "דרך האלימות היא אינה דרכה של הרצליה, היא אינה דרכי ואני יודעת שהיא גם אינה דרכך … לא אוכל לשבת עוד בקואליציה שנותנת יד למנהיגות קיצונית ואלימה". במכתבה ציינה שזה לא המקרה הראשון בו צדיקוב מתבטא בצורה שמעודדת שנאה ואלימות כלפי האחר וציינה שבשנת 2017 הוא ניסה לעצור תוכניות שמסיעות לנוער להטב"י ולהכרה בזכויות הקהילה. "עכשיו הוא למעשה מעודד התנהגות אלימה", כתבה. לסיום ביקשה אורן ינאי מפדלון לגנות בשם כל מועצת העיר את האמירה של צדיקוב ולהצהיר שדרכה של הקואליציה היא אינה דרכו של צדיקוב ואין מקום בעיר להתבטאות ולפעילות מהסוג הזה.

קיראו כאן על הפרשה:

"נקלענו לאירוע קשה". מנהל ביה"ס המדעי תורני אמית כפר בתיה תועד מיידה אבנים בלוד

בתגובה שלח צדיקוב לפדלון מכתב משלו, והזמין את אורן ינאי ואת שאר חברי המועצה לסיור בלוד העתיקה, כדי לעמוד מקרוב על המציאות עצמה. במכתבו טען שהוא מוקיע כל פעילות של אלימות יזומה כגון הלינץ' המזעזע בבת ים. הוא ציין את אירועי השבוע החולף בלוד ובהם הרצח המזעזע בלינץ' של יגאל יהושע ז"ל. הוא ציין גם שהיו פצועי ירי, זריקת אבנים ודקירה, ניסיונות הצתה והשחתה של בתי כנסת, פגיעה ברכוש ציבורי, רכבים שרופים ועוד.
הוא הוסיף שלוד סובלת מאובדן שליטה ביטחונית של משטרת ישראל ולכן את ואקום הביטחון האישי ממלאים התושבים – "מתוך התנדבות אישית מוחלטת וסיכון חיים למען הגנה על אזרחים ועל היישוב היהודי בארץ. זוהי עדות של מסירות נפש, של אצילות מידות וערכים מתוך אהבת ישראל וערבות הדדית. רוב כוחות המתנדבים להגנה עצמית על תושבי לוד, אינו חמוש. הם מבקשים לשמור בגופם על חיי אדם, בתים עם ילדים ובתי כנסיות בידיים חשופות או באמצעים מאולתרים – זוהי גאווה לאומית לראות את כלל ישראל במפגן אחדות של מאות מתנדבים מכל חלקי הארץ….".

לדברים הגיב פדלון וציין: "גל העימותים האלימים ששטף את המדינה מעמיד בסכנה את מרקם יחסי הדו קיום שטיפחנו במהלך שנות המדינה. אנחנו בשעת מבחן קשה לחברה הישראלית. תפקידנו כנבחרי ציבור הוא לפעול להרגעת הרוחות ולטעת תקווה בקרב האוכלוסיות השונות. הצטערתי לשמוע על התנהגותו האלימה של מנהל בית הספר התורני מרעננה שלקח את החוק לידיים. התנהגות אלימה שגם הוא כבר הספיק להתנצל עליה. הצטערתי עוד יותר לקרוא את הודעת החיזוק שנכתבה על ידי חבר מועצת העיר שלנו. אני מגנה בחריפות אלימות זו ומבקש מכל נבחרי הציבור בעיר לפעול להרגעת הרוחות, בכל מגזר ובכל קהילה …". בסיום דבריו ביקש פדלון להודות לאנשי כוחות הביטחון ולחזק אותם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רענני

    כשזורקים עליך בלוקים ושורפים לך את המכונית ונכנסים אליך לחדר המדרגות להצית לך את הדירה והבית המשותף והמשטרה אינה מגיעה להגן עליך ואתה מבקש מקרוביך ידידיך לעזרה ובאים לעזור לך לא בנשק ובאלות אלא לגרש את הפורעים בזריקת אבנים . זה פשע? האם זריקת אבנים כל זורקי אבנים זה פשע? אם כן למה לא עצרו את כל זורקי האבנים מהצד השני? ושורפי הבתים והמכוניות. קל מאוד להצהיר הצהרות לדו קיום כששורפים לאחר את הבית ולא לך.

  2. בר יוחאי

    בס"ד שבת שלום
    מברך את חבר המועצה אשר הלך להגן בגופו על אחינו בית ישראל בעיר לוד.כאשר אספוסוף ערבי עושה מעשיים חבלניים נגד יהודים ירבו כמותו בישראל.
    תודה רבה לחבר המועצה צדיקוב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר