ברשויות אומרים כי מאז סגירת שדה התעופה דב עלה נפח הטיסות באיזור. יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו"ד נתנאל פרץ: "בזמן משבר כלכלי חסר תקדים, קריאה לסגירת שדה התעופה היא חסרת אחריות"

רעננה, הרצליה וכפר שמריהו בוחנות: עתירה לצמצום נפח הטיסות בשדה התעופה

ברשויות אומרים כי מאז סגירת שדה התעופה דב עלה נפח הטיסות באיזור. יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו"ד נתנאל פרץ: "בזמן משבר כלכלי חסר תקדים, קריאה לסגירת שדה התעופה היא חסרת אחריות"

פורסם בתאריך: 26.5.21 08:28

המאבק נגד שדה התעופה בהרצליה עולה מדרגה, כאשר עיריות רעננה והרצליה, והמועצה המקומית כפר שמריהו, בוחנות אפשרות להגיש עתירה לבג"צ לצמצום נפח הטיסות הגורמות למטרדי רעש בערים אלו. מנגד טוענים באגודת התעופה הכללית, שהשדה מהווה תשתית לאומית חיונית ומקור פרנסה למאות מתושבי הערים באיזור, וסגירת השדה בתקופה כזו היא חוסר אחריות.  ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר: "כזכור, התאחדנו שלוש הרשויות הגובלות עם שדה התעופה: רעננה, הרצליה וכפר שמריהו, למאבק משפטי, לאחר שכשלו כל הניסיונות להגיע להבנות, כולל עם רת"א – "רשות התעופה האזרחית". מאז נסגר שדה התעופה דב, ביולי 2019, חלה עליה דרמטית בכמות הטיסות מהשדה בהרצליה, שחוצות גם מעל רעננה בגובה נמוך וגורמות למטרדי רעש. לכן החלטנו, שלושת ראשי הרשויות לגייס מומחים בתחום המשפט והתחבורה, בכוונה להגיש עתירה לבג"צ לצמצום נפח הטיסות. אנו גם דורשים זמינות למידע על נפח הטיסות בשנתיים האחרונות בהשוואה לשנים קודמות".

מעיריית הרצליה נמסר בהקשר זה כי האפשרות נבחנת. יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו"ד נתנאל (נתי) פרץ, הגיב לדברים ואמר: "בזמן משבר כלכלי חסר תקדים בעקבות נגיף הקורונה, קריאתם של ראשי הערים שסובבות את הרצליה לסגירת שדה התעופה, שמהווה תשתית לאומית חיונית ומקור פרנסה למאות מתושביהם, היא חסרת אחריות. למרות התנגדות עזה של תושבי הערים הסובבים את השדה לפינויו, מתוך הבנה שהשדה הוא מקור פרנסה, ממשיכים ראשי הערים להתנגד לפעילותו ולדחוף לסגירתו ולפגוע באוריינטציה התעופתית של ישראל שמהווה חלק נכבד בגאווה הלאומית, בחיל האוויר חזק ובתעופה שהביאה אותנו עד לחלל. אני מצר על כך שראשי הרשויות לא מבינים את הפוטנציאל הכלכלי העצום שגלום בשדה ומסתכלים על אינטרסים פוליטיים שבאים בניגוד לרצון תושביהם. אני קורא להם לשתף עימנו פעולה ולעבוד יחדיו".

מעיריית רעננה נמסר: "כחלק מהמאבק שמנהלות רשויות השרון רעננה הרצליה וכפר שמריהו להעברת שדה התעופה הרצליה ממיקומו, מודיעות הרשויות על עליית מדרגה, ועל בחינתן הגשת עתירה לבג"צ בדרישה לצמצום נפח הטיסות ולזמינות מידע על נפח הטיסות בשנתיים האחרונות בהשוואה לשנים קודמות. הגשת הבג"צ הינה פועל יוצא של הרצון להגיע להבנות בנושא ולצמצם מפגעי הנזק והרעש שנגרם לתושבי השכונות הסמוכות לשדה התעופה".

יצוין כי בחודש אוקטובר 2020, פורסם  סקר דעת קהל שנעשה עבור מטה המאבק לבינוי שפוי.. בסקר, שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, השתתפו כ-500 תושבי העיר בגיל 18 ומעלה והמסקנה היתה ש-82 אחוז מתושבי הרצליה חושבים ששדה התעופה בהרצליה לא מהווה מטרד (66 אחוז), או שהוא מהווה מטרד במידה מועטה (16 אחוז).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר