שיגור מעזה
שיגור מעזה צילום AFP

אחרי מבצע שומר חומות: העירייה פתחה מסלול מקוצר להיתרי בנייה לממ"דים

מדובר כיום בתהליך שלוקח חודשים רבים, המטרה היא לקצר את זמן קבלת ההיתר לעד חודשיים. מנהל אגף רישוי ובנייה בעירייה מסביר איך זה יתנהל

פורסם בתאריך: 26.5.21 18:31

בעקבות מבצע "שומר החומות", אשר הדגיש את הצורך וחשיבותם של ממ"דים פתחה עיריית הרצליה מסלול רישוי מיוחד שנועד להקל על תושבי העיר בבואם לקבל היתר בנייה להקמת ממ"ד. בעירייה מציינים שבקשות להיתר בנייה להקמת ממ"ד יקבלו קדימות על פני בקשות אחרות להיתרים, לרבות הבאתם לדיון, במסגרת לוח זמנים מינימלי ודרישות הנדסיות מינימליות. כל זאת כדי לקצר את זמן הוצאת היתר הבנייה למינימום ההכרחי. "המטרה שלנו לקצר את התהליך של קבלת היתרי בנייה לסדר גודל של כחודשיים מרגע הפנייה", מסביר ישי ולנסי, מנהל אגף רישוי ובנייה בעירייה. "כיום על מנת לבנות מורחב מוגן או ממ"ד זה טעון היתר בנייה והחוק מגדיר לוחות זמנים בעניין ולמרות הניסיון שלו לקצר ולהקל בתהליכים, זה תהליך שלוקח חודשים רבים. לכן ניסינו להתחייב ציבור ללוחות זמנים קצרים יותר ולעודד אותם, מאחר ואנחנו רואים את החשיבות לכך".
מה זה אומר בפועל?
"כיום הליך רישוי מורכב משני שלבים. השלב הראשון זה קבלת מידע לגבי בניית ממ"ד, שהחוק מדבר על 35 ימי עבודה לקבלת המידע הראשוני ואנחנו נעשה מאמץ שהמידע יימסר למבקש תוך שבוע. לאחר קבלת המידע ניתן להגיש בקשה לבנייה וגם במקרה הזה יש לוחות זמנים שתלויים בסוג הממ"ד ומיקומו. יש מקרים שבשביל שנדון בבקשה לוחות הזמנים המירביים הם חודשיים ויש מקרים שהם ארבעה חודשים. אנחנו רוצים שבקשות להקמת ממ"ד יעברו לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תוך שבועיים – שלושה. לאחר האישור הפורמאלי, יש צורך באישור של פיקוד העורף והמהנדס שתכנן את שלד הממ"ד ולאחר מכן מקבלים היתרי בנייה. חשוב להדגיש שזה מיועד רק למבקשים לבנות ממ"ד בלבד ולא לתוספת נוספות של בנייה. כמו כן, בבקשות של בניית ממ"ד אין היתרי השבחה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "מבצע "שומר החומות" הזכיר לנו פעם נוספת כמה חשוב שנהיה מוכנים לכל תרחיש. אנו בעיריית הרצליה פתחנו את כל המקלטים העירוניים, כמו גם את מקלטי בתי הספר, וכעת אנחנו מוסיפים את השירות החדש עבור התושבים, שנועד להקל על קבלת היתרי בניית ממ"דים בצמוד לבית".

לקבלת פרטים אודות המסלול, ניתן לפנות למנהל הנדסה בעיריית הרצליה, במיילים: [email protected]; [email protected]; או בטלפון: 09-9591647 , 09-9591546.
הגשת בקשות להיתר הקמת ממ"ד, באתר העירוני: http://handasa.herzliya.muni.il.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר