משה פדלון. צילום עזרא לוי

עיריית הרצליה תבקש להעלות את הארנונה במחצית מהשיעור עליו החליטה הממשלה

הממשלה החליטה על העלאה אוטומטית של הארנונה ב-1.92 אחוז ב-2022. פדלון: "נבקש החרגה, עיריית הרצליה היא רשות איתנה, יעילה ובעלת דרוג אשראי גבוה"

פורסם בתאריך: 31.5.21 09:21

ראש עירית הרצליה, משה פדלון, הודיע אתמול, ראשון, שהעירייה מתנגדת להחלטת הממשלה להעלות את הארנונה ב-1.92 אחוז בשנת 2022. מדובר בגובה ההעלאה האוטומטי עליו מכריזים משרדי האוצר והפנים מידי שנה. רשויות שרוצות להעלות בשיעור נמוך יותר או גבוה יותר צריכות לבקש אישור להחרגה. בעירייה הרצליה מתכוונים לבקש בקשה לאפשר להם להפחית בחצי את גובה ההעלאה, כלומר להעלות את הארנונה ב-2022 ב-0.96 אחוז בלבד.
ממשלת ישראל, היא הגורם הקובע מכח חוק את העלאת הארנונה ברשויות המקומיות. השנה החליטה הממשלה להעלות את צו הארנונה בכ-2% (1.92%) לשנת 2022. בשל הקשיים הכלכליים שהביאה עימה תקופת הקורונה בשנת 2021 , הודיע פדלון בוועדת הכספים העירונית כי יביא בפני מועצת העיר הצעה להתנגד להעלאה זו. פדלון אמר: "העירייה, המהווה רשות איתנה, יעילה ובעלת דרוג אשראי גבוה, תפנה בבקשה חריגה לממשלה – ותבקש לספוג, כרשות, את מחצית העלייה ובכך לאפשר העלאת הגבייה החדשה ב 0.96% בלבד (מחצית מהעלאה שדורשת הממשלה). במרוצת השנים הוכחנו שעיריית הרצליה הינה גוף המתנהל ביעילות כלכלית ובאחריות – אני מקווה שהממשלה תסכים להחרגה ולתת לנו, כעירייה, לשאת יחד עם התושבים את נטל העלאת הארנונה".

חבר המועצה אייל פביאן אמר: "פדלון הפיק לקחים, אבל חלקיים, מהמאבק הצודק שניהלנו בשנה שעברה בנושא. אחרי שהבאנו מאות אנשים להפגנה ברחבת העיריה נגד העלאת הארנונה, והוא העלה אותה ב-2021. אתמול הייתה ישיבת וועדת כספים עירונית, הייתי חבר האופוזיצייה היחיד בה. הסברתי להם בדיון של כ-40 דקות למה העירייה לא צריכה להעלות ארנונה על פי נתוניה הכספיים, הם הסבירו למה העלאה נדרשת. במהלך הישיבה, פדלון הקשיב. המשנה לראש העירייה, יוסי קוממי הציע את הפשרה להעלות ב-50% בלבד את הארנונה, מתוך החישוב של משרד הפנים – שהיא עלייה בשיעור של 1.92% – ולהסתפק בעלייה של 0.96%. פדלון הקשיב. בסוף הדיון הוא בא עם ההצעה הזו, ומסר שהיא יביא אותה בפני מועצת העיר הקרובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שביט

    אחרי העלה מיותרת של הארנונה בשנה שעבר כנראה שפדלון מתעשת ומבין שגם אז זה לא היה במקום. נחיה ונראה…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר