אירוע הגאווה בפארק הרצליה בחודש יוני. צילום: כרמל מילנר-סער

ידידותית ללהט"ב: הרצליה מדורגת תשיעית מבין 47 רשויות

המדד שמתפרסם בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני

פורסם בתאריך: 6.6.21 06:44

עיריית הרצליה מדורגת במקום ה-9 מתוך 47 רשויות במדד הערים הידידותיות ללהט"בים. בטבלה שפורסמה מדורגות 47 ערים. העירייה האירה את בניין העירייה בצבעי הגאווה, במסגרת חודש הגאווה. בנוסף, התקיים אירוע "גאווה בסלון" במרפסת העירייה אשר שודר באתר ובעמוד הפייסבוק העירוני. העירייה מפעילה קבוצת תמיכה ותוכן ללהט"ב בגיל השלישי אשר נפגשת אחת לחודש. מהמדד עולה כי בעיר קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה איגי בתמיכה מלאה של העירייה, העירייה מקיימת הכשרות לצוותי החינוך בנושא נוער להט"ב, העירייה מעסיקה אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ועו"ס שאחראי על נושא הלהט"ב בשירותי הרווחה. בנוסף, העירייה קיימה הכשרות בנושא להט"ב לצוותי הרווחה, התאימה את טפסי העירייה למשפחות גאות והחלה בהליך רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות ויזמה אירועי גאווה בתמיכתה המלאה.

עיריית רעננה מדורגת במקום האחרון מבין ערי השרון במקום ה-19 והאחרון מבין ערי השרון במדד הערים הידידותיות ללהט"בים. מנתוני המדד עולה כי בעיר פועלת קבוצת ארגון הנוער הגאה איגי במימון מלא של העירייה וקיים עו"ס אחראי בנושא להט"ב ואחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי. בנוסף, העירייה התאימה הטפסים העירוניים למשפחות גאות. לצד זאת, העירייה אינה מאפשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות ואינה מקיימת הכשרות לצוותי החינוך והרווחה בנושא להט"ב. בנוסף, אין מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיר.

עיריית כפר סבא מדורגת במקום החמישי מתוך 47 רשויות מקומיות. מנתוני המדד עולה כי עיריית כפר סבא נמצאת במקום הראשון בתחום התרבות. בעיר קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה איגי בתמיכה מלאה של העירייה והיא מעסיקה אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי. כמו כן, העירייה מינתה מחזיק תיק הקהילה הגאה, כולל תקציב ייעודי ויזמה אירועי גאווה בתמיכתה המלאה. בנוסף, העירייה התאימה את טפסי העירייה למשפחות גאות והחלה בהליך רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות. לצד זאת, העירייה לא קיימה הכשרות לצוותי החינוך ולא לצוותי הרווחה בנושא להט"ב.

 

קיראו גם:

קצת יותר רחוק מכאן, מדורגת עיריית פתח תקוה במקום ה-16. מנתוני המדד עולה בין היתר כי בעיר פתח תקוה קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה איגי בתמיכה מלאה של העירייה, העירייה מקיימת הכשרות לצוותי החינוך בנושא נוער להט"ב ומעסיקה אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי. כמו כן, בשנה החולפת התקיימו פעילויות רבות לקהילה בעיר ביוזמה של מרכז הצעירים העירוני עם התארגנות הקהילה המקומית "גאווה במושבה". לצד זאת, העירייה אינה מאפשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות ואינה התאימה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות. בעירייה קיים מחזיק תיק הקהילה הגאה אך ללא תקציב ייעודי.

עיריית ראש העין מדורגת במקום ה-26. מנתוני המדד עולה בין היתר כי העירייה אינה מאפשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות ולא התאימה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות. בנוסף, לא קיים עו"ס אחראי על נושא הלהט"ב ולא אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי. בעירייה אין מחזיק תיק הקהילה הגאה ואין תקציב ייעודי עבורה. לצד זאת, העירייה קיימה הכשרות בנושא נוער להט"ב לצוותי החינוך בעיר ונמצאת בקשר עם נציגי ונציגות הקהילה הגאה בעיר. בימים אלו, העירייה מובילה תכנית עבודה מתוקצבת יחד עם נציגי הקהילה בעיר, במטרה לקדם מטרות של שוויון, סובלות וקבלה.

במקום הראשון והשני מדורגות עיריות תל אביב יפו וגבעתיים ובתחתית הרשימה עיריות נהריה, יבנה ובית שמש. המדד שמתפרסם בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. השנה נמדדו 47 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, רן שלהבי, אמר: "בשנים האחרות בישראל חלה מהפכה מקומית גאה. נתוני המדד מראים את כוחה הארצי של הקהילה הגאה והמאבק הגאה בכל הארץ. אנחנו רואים ורואות יותר ויותר ראשי עיר, חברי מועצה, פעילים ותושבים ותושבות שמצטרפים למסע שלנו לשיוויון וביטחון עבור כל אחד ואחת. בכל הארץ יש התעוררות של עשרות התארגנויות גאות של פעילים ופעילות מהקהילה הגאה שאנחנו מלווים ושפועלות יום יום ליצירת מרחב בטוח ללהט"ב בכל יישוב, עיר וכפר ברחבי הארץ. המאבק שלנו לחיים בביטחון ובכבוד ולהיות מי שאנחנו בכל מקום בארץ עוד רחוק מלהסתיים ואנחנו נמשיך להביא את אור הסובלנות והגאווה לכל ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר