חוף הים בהרצליה צילום העירייה
חוף הים בהרצליה צילום העירייה

מדד חוף נקי לחודש מאי: ציון "נקי מאוד" להרצליה

המדד מתפרסם בסמוך ליום האוקיינוסים הבינלאומי שחל היום. החודש יתקיימו צלילות ניקיון במוקדים שונים בארץ

פורסם בתאריך: 10.6.21 08:18

היום מצוין יום האוקיינוסים הבינלאומי ובסמוך לו מתפרסמים נתוני מדד חוף נקי לחודש מאי, המראים כי 75.4% מהחופים הפתוחים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 78% במדד הקודם. לפי המדד, הרצליה נכללת בין הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") בנוסף ל-חוף אשקלון, אשדוד, תל אביב יפו, ג'יסר א-זרקא, גן רווה, טירת הכרמל, בת ים, עכו, מטה אשר. הרשות החופית היחידה בעלת ציון "מלוכלך" במדד זה היא חדרה. יש לציין, כי האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות החופיות.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה: "המשרד להגנת הסביבה משקיע מאמצים ומשאבים רבים לשמירה על ניקיון החופים. במיוחד בימי הקיץ, שבהם כולנו נהנים מהחופים, נדרשת אחריות אישית של כל אחת ואחד מאיתנו, לשמור על ניקיון החופים ולהימנע מלהגיע לחופים עם פלסטיק חד פעמי. אני קוראת לכם להצטרך לצלילות ולפעילויות השונות לרגל יום האוקיינוסים הבין-לאומי, שהוא הזדמנות להכיר טוב יותר את הים ואת תפקידו המרכזי בחיינו".

לכבוד יום האוקיינוסים הבין לאומי מתקיימת פעילות צלילת ניקיון בים התיכון בתאריכים 11-12 ביוני ו-18-19 ביוני, בהובלת "משמר הים" של ההתאחדות הישראלית לצלילה, בשיתוף תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. השנה תתבצע במקביל צלילת ניקיון לפינוי זפת בחופי חיפה, בעקבות אירוע זיהום הים בזפת בחודש פברואר 2021. יום האוקיינוסים הוא הזדמנות להכיר טוב יותר את הים ואת תפקידו המרכזי בחיינו, ואת האחריות של האנושות לשמור על הים ולהשתמש במשאביו באופן בר קיימה.

בכל מוקד מופעלת נקודת רישום והסברה שבה יקבלו הצוללים שנרשמו מראש לצלילה מכלי צלילה ומשקולות ויעברו תדריך בטיחות לצלילה והסבר מקצועי לגבי פסולת ימית ושמורות ימיות.
פרטים נוספים בפייסבוק של "משמר הים": https://www.facebook.com/mishmarhayam/

ממחקרים בעולם ובישראל עולה כי חופי ישראל מובילים לרעה באחוז הפלסטיק בפסולת הימית גם בהשוואה לים התיכון, וגם ביחס לממוצע העולמי. כמדינה החברה באמנת ברצלונה, מחויבת מדינת ישראל לתוכנית ההפחתה האזורית להגנה על הים התיכון מפני פסולת ימית וחופית (Regional Plan on Marine Litter Management). על-פי תוכנית זו, חובה על המדינות החברות לנקוט שורה ארוכה של פעולות כדי למזער את ממדי תופעת הפסולת הימית ואת השפעותיה המזיקות על הסביבה הימית של הים ועל האוכלוסייה השוכנת לחופיו.

לנתוני מדד חוף נקי היכנסו כאן 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר