נרות שבת. צילום זאב שטרן

נבחרת? עכשיו לעבודה … | מאחורי פרשת השבוע וכניסת ויציאת השבת

פורסם בתאריך: 11.6.21 09:50

כניסת השבת: 19:29

יציאת השבת: 20:30

צחי וייס מספר על פרשת השבוע, פרשת קורח:

צחי וייס מנכ"ל עמותת גרעין תורני הרצליה

בפרשה שלנו יוצאים קורח ועדתו כנגד משה ואהרן, ומערערים על בחירתם להנהגה וכהונה.
כתוצאה מכך נערך מבחן המחתות, העלאת הקטורת של אהרן מתקבלת.
התלונות כלפי משה ואהרן ממשיכות – "אתם המיתם את עם ה' "
ה' מצווה את משה לערוך "ניסוי" נוסף.
הפעם כל נשיא מצווה לתת את מטהו, וכל המטות מונחים באהל העדות. למחרת בבוקר מטה אהרן פורח כאות לבחירת ה' באהרן לכהונה מבין השבטים: " וַיְהִי מִמָּחֳרָת וַיָּבֹא מֹשֶׁה אֶל אֹהֶל הָעֵדוּת וְהִנֵּה פָּרַח מַטֵּה אַהֲרֹן לְבֵית לֵוִי וַיֹּצֵא פֶרַח וַיָּצֵץ צִיץ וַיִּגְמֹל שְׁקֵדִים".
אהרן נבחר ומעלתו ומעמדו המיוחדים מאושררים על ידי רבונו של עולם. אך בכך לא מסתיים התהליך. בהמשך הפרשה מופיעים ציווים המבהירים את גודל האחריות שבבחירתו. " וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַהֲרֹן אַתָּה וּבָנֶיךָ וּבֵית אָבִיךָ אִתָּךְ תִּשְׂאוּ אֶת עֲו‍ֹן הַמִּקְדָּשׁ וְאַתָּה וּבָנֶיךָ אִתָּךְ תִּשְׂאוּ אֶת עֲו‍ֹן כְּהֻנַּתְכֶם. וְגַם אֶת אַחֶיךָ מַטֵּה לֵוִי שֵׁבֶט אָבִיךָ הַקְרֵב אִתָּךְ וְיִלָּווּ עָלֶיךָ וִישָׁרְתוּךָ וְאַתָּה וּבָנֶיךָ אִתָּךְ לִפְנֵי אֹהֶל הָעֵדֻת".
שמעתי מחמי רעיון יפה. נשים לב ללשון הפסוק: " וְהִנֵּה פָּרַח מַטֵּה אַהֲרֹן לְבֵית לֵוִי וַיֹּצֵא פֶרַח וַיָּצֵץ צִיץ וַיִּגְמֹל שְׁקֵדִים". הפסוק באיוב אומר: "מֵרֵיחַ מַיִם יַפְרִחַ וְעָשָׂה קָצִיר כְּמוֹ נָטַע". מלמדים חכמים: אין מים אלא תורה. התורה גורמת לפריחה. יש חובה לכהן ללמוד וללמד תורה. הציץ – מרמז ל עבודת ה' של הכהן הגדול, ולעבודת ה' אשר כל אחד ואחת מחוייבים בה בשטחי החיים השונים בהם אנו עוסקים. ויגמל – הגמרא דורשת את האות גימל שמרמזת על גמילות חסדים שעושים עם הדלים. נס פריחת מטה אהרן מלמד אותנו שאין די בזכות של הבחירה, אלא מוטלת עלינו החובה להצדיקה על ידי שלושת היסודות עליהם העולם עומד: תורה, עבודה וגמילות חסדים.

שבת שלום!


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר