עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

האופוזיציה דרשה לא לעדכן את הארנונה, הקואליציה קבעה עדכון של 0.96 אחוז

הצעת האופוזיציה נדחתה על ידי חברי הקואליציה שהצביעו בעד העלאה במחצית מהעדכון האוטומטי # ובישיבה אתמול נדחתה הצעת דנה אורן ינאי להדיח את אלעד צדיקוב מדירקטוריון החברה למתנ"סים

פורסם בתאריך: 16.6.21 17:00

אחד הנושאים המרכזיים בישיבת מועצת העיר הרצליה אתמול (שלישי), היה דרישת האופוזיציה לבטל לחלוטין את העדכון הצפוי בארנונה בתחילת שנת 2022, בשיעור של 1.96 אחוז, זאת לפי צו הארנונה המתעדכן כל שנה על ידי משרדי הפנים והאוצר. ראש העירייה משה פדלון הציע כבר בסוף חודש מאי לבקש החרגה ממשרד הפנים ולאפשר העלאה של חצי משיעור העלייה הצפוי, 0.96%.

בתמיכת חברי הקואליציה נדחתה הצעת חברי האופוזיציה והתקבלה הצעתו של פדלון, ולפיכך הארנונה בהרצליה תתעדכן ב-0.96 אחוז בשנת 2022. בגובה להחלטה מסרו היו"רים של סיעות האופוזיציה, מאיה כץ, יריב פישר ואיל פביאן: "חברי הקואליציה בראשות ראש העיר החליטו שוב על העלאת הארנונה ואנחנו התנגדנו עבור התושבים. זו שנה שנייה שמשה פדלון וחברי הקואליציה מחליטים על העלאת הארנונה, כאשר בשנה שעברה העירייה סיימה בעודף (רווח) תקציבי של עשרות מיליוני שקלים, בעוד ששאר הרשויות בארץ לא מעלות. זו העובדה. תקופת הקורונה היא בין התקופות הכלכליות הקשות שידעה המדינה ודווקא בתקופה זו כבר שנתיים ברצף מעלים את הארנונה לתושבים, ובעצם מטילים מס נוסף על הקשיים הקיימים. זאת כשאפשר אחרת, וכאשר רשויות בכל הארץ פועלות אחרת. כחברי אופוזיציה הצענו לא להעלות את הארנונה, הצעה אליה חברי הקואליציה התנגדו. תקציב העירייה הוא ניהול סדר עדיפויות עירוני, בתקופה כזו לא מעלים ארנונה לתושבים ומפזרים את כספי הרשות באופן בזבזני. מוטב היה שהיו מנהלים את תקציב העירייה באופן אפקטיבי עבור התושבים".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הארנונה מתעדכנת באופן אוטומאטי על ידי מדינת ישראל על פי דין, צו הארנונה הינו מחייב. לאחר הצבעה פה אחד על הצו הוחלט לאשר את הבקשה של העירייה למשרד הפנים שלא להעלות את הארנונה ב-1.96% כפי שמבקשת המדינה, אלא רק בחצי מזה. מועצת העיר הרצליה אישרה הערב את צו הארנונה 2022". ראש העירייה משה פדלון, ציין כי "בשנה הקרובה יושקעו כ-700 מיליון שקל בתשתיות חינוך, הקמת בתי ספר חדשים, כיתות, גני ילדים, מתנ"סים חדשים שבילי אופניים, מדרכות, כבישים ועוד".  מנכ"ל העירייה אהוד לזר, אמר: "עברנו שנה מאתגרת וצפויה עוד שנה מאתגרת לפנינו. מצד אחד, ברצוננו להמשיך לתת לתושבים שירותים איכותיים ומאידך, לשמור על התקציב. השנה מאופיינת בגביית חסר בתחום הארנונה, בפיצוי ובסבסוד פרויקטים על ידי הרשות בהיעדר השתתפות ממשלתית בבניית מוסדות חינוך וצפויות התייקרויות בתחומים המשפיעים על התקציב השוטף. ברצוננו להמשיך לשמור על הקופה הציבורית ולהשקיע באירועי תרבות, תשתיות, חינוך ועוד".

# # #

בישיבה אתמול נדחתה הצעתה של חברת המועצה דנה אורן-ינאי להדיח את חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב מחברותו בדירקטוריון החברה למתנ"סים. כזכור, ביקשה אורן-ינאי להדיח את צדיקוב, לאחר שזה גיבה את מנהל בית הספר התורני ברעננה שיידה אבנים על ערבים בלוד במהלך המהומות בעיר בחודש שעבר. בעד ההחלטה הצביעו תשעה חברי מועצה, התנגדו לה 12. לאחר ההצבעה אמרה אורן-ינאי: "כואב לי שהצליחו להפחיד את חבריי למועצת העיר, עד שאפשרו לאדם עם דיעות מסוכנות להמשיך לחנך את ילדינו. זה יום בו כולנו צריכים להתחיל לחשוש. למעשה, מרצ היו לשון ההכרעה והם הצביעו עם צדיקוב, כדי שראש העיר לא ידיח אותם. חברי המועצה שהתנגדו, הותירו למעשה את צדיקוב בעמדת הכח בחברה למתנ"סים". אורן-ינאי ציינה כי היא שוקלת את המשך דרכה בקואליציה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר