נער ומחשב, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אינטרנט מהיר בהרצליה: עשרות אלפי תושבים נשארו מאחור

תושבי הרצליה במזרח ומערב העיר לא נהנים מאינטרנט מהיר ומתקדם כמו שכניהם במרכז העיר. חבר המועצה רונן וסרמן ביקש לדעת כיצד מתגמלת העירייה את חברות התקשורת למען פריסת סיבים. תגובת העירייה: "הנושא בדיונים פנימיים"

פורסם בתאריך: 5.7.21 08:55

לא כל תושבי הרצליה נהנים מאינטרנט מהיר אמיתי. אלו שגרים במרכז העיר גולשים במהירות בזכות סיבי פייבר מתקדמים. לעומת זאת, במזרח ומערב הרצליה יש אינטרנט של 100-200 מגה לכל היותר, כך שהביצועים נמוכים משמעותית. רונן וסרמן, חבר מועצת העיר הרצליה, העלה כבר לפני יותר מחצי שנה בישיבת מועצה הצעה לסדר בנושא האינטרנט בעיר, מתוך מטרה שהעירייה תקבל החלטה לתמרץ את חברות התקשורת השונות, זאת כדי לגרום להן לפעול לפריסה טובה יותר של האינטרנט המהיר. לדברי וסרמן, באותה ישיבה אמר מנכ"ל העירייה אהוד לזר, כי "עובדים על זה ונמצאים בעבודת מטה שתיקח מספר חודשים".
לפני כחודש פנה שוב וסרמן, הפעם במייל למנכ"ל, וביקש לדעת מה המצב הנוכחי של פריסת האינטרנט המהיר מבוסס סיבים בהרצליה, מה נעשה בחצי השנה האחרונה כדי לקדם את האינטרנט המהיר ומהם הצעדים שעומדים להינקט עוד לפני תחילת שנת הקרובה. כעבור מספר ימים, השיבה עיריית הרצליה כי קוים קשר עם חברות בזק, הוט ופרטנר, ומכיוון ששיקולי החברות הם מסחריים הם פרסו סיבים במרכז העיר. בעירייה הודו כי הבעיה בעיקר בבתים צמודי קרקע במזרח ומערב העיר. עוד ביקש חבר מועצת העיר לדעת כיצד בכוונת העירייה לתגמל את אותן חברות תקשורת לשם זירוז פריסת הסיבים, במענה לכך השיבה העירייה: "הנושא בדיונים פנימיים".

הפנינו מספר שאלות לעיריית הרצליה: מה סטטוס הפריסה נכון להיום, כמה בתי אב מחוברים כיום לאינטרנט מהיר (פייבר), כמה בתי אב אינם מחוברים כיום לאינטרנט מהיר (פייבר), מה מהירות האינטרנט הממוצעת לבתי אב אשר אינם מחוברים לאינטרנט מהיר, איזה שכונות עדיין לא מחוברות לאינטרנט מהיר (פייבר), מה צפי החיבור של השכונות הללו, האם העירייה ביצעה תהליכים של הפיכת הפריסה בכל רחבי העיר לכדאית עבור ספקים שונים על מנת לייצר "תחרות" בנושא?
תגובת עיריית הרצליה: "מדובר במידע מסחרי – יש לפנות לחברות המטפלות".

רונן וסרמן

רונן וסרמן

וסרמן אמר: "הצעתי המקורית מחודש נובמבר 2020 הייתה למצוא דרכים לתגמל את החברות המסחריות, כדי לדאוג לפריסה מיידית ומהירה בכל רחבי העיר. בזמנו העירייה אמרה שזה בטיפול ויקרה בחודשים הקרובים, עברו כ-8 חודשים ובשכונות במזרח ובמערב העיר אין פריסת אינטרנט מהיר, וחבל. ככה מפספסים ולא נותנים שירות מיטבי לתושבים".

גורם בכיר המעורה בפרטים הסביר: "בזק תפרוס בשנה הקרובה את הרצליה למעט שני אזורים. העירייה תשחק תפקיד כאשר ימוכרזו האזורים שלא נבחרו ואז הם יהיו יותר מעורבים, כי ייתכן וייעשה שימוש בתשתיות עירוניות ולאו דווקא בתשתיות של בזק. גם על הוט שהצטרפה ל-ibc (מיזם הסיבים המשותף לקרן תש״י – תשתיות ישראל) מוטלת חובת פריסה של 70 אחוז ממשקי הבית במדינת ישראל אבל שם לא פרסמו עדיין מה אזורי הפריסה שלהם. גם פרטנר פורסת אך ללא מגבלה רגולטורית לפי שיקולים כלכליים. מה שלא ייפרס על ידי בזק יצא למכרז על ידי משרד התקשורת, שינהל קרן שתמומן מהכנסות של חברות התקשורת. הקרן עקרונית תפעל עד שיגיעו לבית האחרון, אבל כאן מדובר על משהו כמו 5-10 שנים, בעוד באזורים שבהם הוט ובזק פורסים הם מחויבים לסיים תוך 4 שנים הכל. במקרה הרע, למרות שהרצליה כבר פרוסה בחלקים נרחבים על ידי פרטנר, אני מעריך שזה לא יגיע ל 4 שנים, למעט האזורים שבזק לא תפרוס בהם, שם זה ייקח יותר זמן".
תגובת חברת בזק: "נכון להיום, מעל 8,000 משקי בית בהרצליה יכולים להתחבר לסיבים ולגלוש בקצב של עד 2.5 ג'יגה. בזק ממשיכה לפרוס באופן אינטנסיבי, כך שהמספר הזה רק ילך ויגדל. יש לזכור, כי התחלנו בפריסת הסיבים לבתים לפני כמספר חודשים. הקצב המקסימלי למי שלא מחובר לסיבים עומד היום בין 100-200 מגה, תלוי בכתובת המדויקת".
לא התקבלה תגובה מחברת הוט.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שי

    אני גר במרכז העיר ובזק מציעים רק עד 40 מגה שבפועל אף פעם לא עובר את ה 30. אם זה לא ישתפר בקרוב אעבור חברה

  2. תושב רחוב הרב קוק

    זה לא רק במזרח ובמערב העיר. הנקודה שפוספסה בכתבה היא שלחברות משתלם להעביר סיבים רק לאזורים עם צפיפות דיירים גבוהה, כלומר היכן שישנו ריכוז של בתים רבי קומות, כי שם ההחזר שלהן על ההשקעה מיידי, ולכן בשכונות של צמודי קרקע, כולל במרכז העיר, ויש לא מעטות כאלה, הן אינן מטפלות, ולעיריה יש תפקיד חשוב בפתרון הבעיה. ואגב, מהירות של 100 מגה זה משהו דימיוני למי שמעדיף לקבל אינטרנט על תשתית בזק, שכונות לא מעטות מקבלות עדיין 40 מגה במקרה הטוב- גם במרכז העיר!

  3. IT Xtreamer

    הרי זה לא ממש ראלי..
    להגיע עד לבניין ואפילו לחבר את הבניין אינה בעיה, אולם רוב הבניינים ישנים עם צנרת עקומה שבורה ורקובה.
    להגיע מהלובי לקומה הרבה פעמים זה סיפור, אחר כך להכנס לדירה, ולפרוס תשתית בדירה זה כבר ממש סרט

  4. ראובן

    מחכים לבחירות הבאות הזדמנות לראש עיר חדש
    מישהו שבאמת מבין עניין.
    העיר הזו חייבת לשנות ראש עיר

  5. משה

    "בזק תפרוס בשנה הקרובה את הרצליה למעט שני אזורים"

    ומהם שני האזורים?

  6. שביט

    סיבי פייבר ??? הלו, סיבים זה פייבר באנגלית. התגובות של החברות הן מריחה. יש שיבים על עמודי תקשורת ברחבי העיר כולל במערב אבל למה שבזק תחבר כשזה בכלל לא משתלם לה מסחרית? והמחיר החצוף לא מרתיע? ( 900 שח לבית צמוד קרקע לא כולל דמי שימוש חודשיים וראוטר ב"שכירות"). העיריה צרכיה לעשות בדיוק כמוש עושים בישובים דוגמת אורנית שם הלקחו את היוזמה בעצמם וחברה פרטית פורשת ותפעיל את הסיבים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר