עצים באבן האודם בהרצליה

הישג לשומרי העצים בהרצליה: בוטל רישיון הכריתה ברחוב אבן אודם

שמונה עשר עצים ניצלו מכריתה ועיריית הרצליה תידרש לתכנן מחדש את הרחוב תוך התחשבות בעצים, למרות שטענה בעבר כי לא ניתן היה לוותר על הכריתה. פקיד היערות האזורי: "לא סביר כי בשל תכנון שכזה ייכרתו 18 עצים בוגרים, מפוארים ובעלי תרומה נופית וסביבתית כה רבה"

פורסם בתאריך: 4.7.21 08:33

ארגון שומרי העצים בהרצליה זכה להישג גדול, כאשר פקיד היערות האזורי בקק"ל ביטל רישיון כריתה של 18 עצים ברחוב אבן האודם. בתחילת חודש יוני נזער הארגון להגן על העצים המדוברים והגיש ערעור על בקשת הכריתה שהגישה עיריית הרצליה. העצים ממוקמים בסמטת (רחוב) אבן אודם, מאחורי הבניין ברחוב הנדיב 14. עיריית הרצליה הגיבה ואמרה, כי מדובר בתב"ע מאושרת משנת 2017 ולמרות שניסתה להפחית את כמות העצים לכריתה, לא ניתן היה לוותר על הכריתה. בשבוע שעבר (22.6) קיבל פקיד היערות האזורי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר את ההשגות של הארגון והתושבים, הורה על שימור העצים וקבע כי יש לבטל את רישיון הכריתה של עיריית הרצליה. זאת מאחר ולא נעשה סקר עצים כמתחייב, וכן עי יש לעצים ערך נופי וסביבתי מהמעלה הראשונה.
מידע אודות רישיון הכריתה פורסם כמתחייב באתר האינטרנט של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ובמהלך תקופת הפרסום של 14 ימים, טרם כניסת רישיון הכריתה לתוקף, הוגשו השגות על ידי מספר תושבים, בצירוף חתימותיהם של תושבים רבים נוספים, המתנגדים למתן רישיון הכריתה. טענות התושבים בכתב ההשגה, היו כי העצים מרשימים וגדולים, בעלי ערך סביבתי ונופי גבוה, מעניקים צל ותורמים רבות לאקלים ולשכונה. כל רחוב או חניה שייבנו בסביבת העצים ירוויחו מנוכחותם של העצים, וכן השטח מהווה ריאה ירוקה עבור התושבים. לטענתם, הסדרת שביל הולכי רגל ורכיבת אופניים אינם מהווים עילה לכריתת העצים. עוד ציינו התושבים, כי כריתת העצים הינה פועל יוצא של תכנית, אשר הוגשה ללא סקר עצים כמתחייב, ועל כן סוגיית העצים כלל לא נדונה בהליכי אישור התכנית.
לאחר שבחן את הנושא, קבע, כאמור, ד"ר ארז ברקאי, מנהל אגף יער ואילנות ופקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, כי הוא מקבל את ההשגה, ומורה על שימור העצים ועל ביטולו של רישיון הכריתה. בין הנימוקים להחלטתו כתב כי לא סביר כי בשל תכנון שכזה ייכרתו 18 עצים בוגרים, מפוארים ובעלי תרומה נופית וסביבתית כה רבה. שביל האופניים המתוכנן דורס את זכויות הולכי הרגל בנפח שהוקצע לו בתוכנית, שלא כללה סקר עצים כנדרש.
כמו כן, קבע ד"ר ברקאי, כי יש לבטל את רישיון הכריתה, ולהציג לפקיד היערות האזורי תכנון מפורט חדש, הלוקח בחשבון את העצים המצויים בשטח.
איל מגדלוביץ', מנכ״ל עמותת 'מעירים': "הפעילים בעמותת מעירים עושים לילות כימים בהתנדבות ומפתחים מערכת דיגיטלית שעוזרת לציבור לפקוח עיניים על קבלת ההחלטות במסגרת ההליכים הנוגעים לעיצוב ותכנון המדינה שאנחנו חיים בה ולהעשות מעורבים בהם. אנחנו מתרגשים מהפעילים בהרצליה ומכל רחבי הארץ שרשומים למערכת ההתראות החינמית שלו, ממשים את זכותם הדמוקרטית וגם זוכים להישגים. אין ספק שהצלת 18 עצים ברחוב אבן אודם בהרצליה זו רק ההתחלה. אני קורא לעיריית הרצליה לפעול לשתף את הציבור בצורה עמוקה וכנה בהליכי התכנון, הבנייה וכריתת העצים ואני מזמין את כולם להירשם למערכת ולהצטרף אלינו בדרך למרחב שמייצג את האינטרסים של הציבור הרחב. אנחנו עמותה צעירה שמגייסת כספים כדי להמשיך ולפתח את המערכת שלנו ולהגיע לעוד רשויות ועוד אנשים".
מהעירייה נמסר: "רחוב אבן אודם הוא דרך גישה למספר מגרשים כלואים, אשר הגישה לרכב ולרכב חירום היא אך ורק דרכה. אנו ננסה לצמצם ככל הניתן את מספר העצים העתידים להכרת, תוך הכנת תוכנית חדשה לדרך שעוברת במקום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פדלון כישלון

    מאפשר להחריב את העיר למגדלי בטון בעבור קבלנים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר