הרב ניסים חממי ז"ל

המורי של הרצליה איננו: הרב ניסים חממי הלך לעולמו

הרב שהתגורר במשך מרבית חייו בנווה עמל בהרצליה היה דמות מוכרת ומוערכת. הוא שכל בחייו שתי נשים, אשתו השנייה נפטרה מקורונה לפני כארבעה חודשים

פורסם בתאריך: 12.7.21 11:57

הרב ניסים חממי, הידוע בתור המורי של הרצליה, הלך לעולמו בשבת לפני שבוע והוא בן 78 במותו. הרב חממי זצ"ל נולד בצנעא שבתימן ועלה לארץ בגיל 4 יחד עם משפחתו. תחילה התגוררו בראש העין ולאחר מכן עברו לקריית ים. בשנת 1958 נישא לרעייתו לבית גרשי מנווה עמל בהרצליה, שם התגורר במשך רוב שנות חייו. לאחר כ-12 שנה נפטרה אשתו, לאחר לידת בנו השמיני. הוא גידל את ילדיו לבד כעשור שנים, לאחריהן נישא לאישה עם שישה ילדים וזכה ממנה לעוד שני ילדים. רעייתו השנייה נפטרה למרבה הצער לפני ארבעה חודשים מנגיף הקורונה. ב-2015 העתיק את מקום מגוריו ליישוב גני מודיעין. הוא קבע את משכנו בבית הכנסת 'עץ החיים', שם שימש כ"מורי". בשנים האחרונות נחלש ואף לקה בדמנציה, אך למרות זאת היה מקפיד להגיע לבית כנסת, כשהוא זוכר כל פרט ופרט בתורה.
ברק עוזרי, חבר קרוב, מספר: "ניסים חממי זצ"ל היה דמות מיוחדת, כל מתפללי בית הכנסת אהבו אותו מאוד, הוא ידע את כל התורה ואת כל התפילות בעל פה. הוא הקים משפחה לתפארת והקרין רק טוב על כל סובביו. 'מורי' בתימן היה נחשב לדמות מחנכת, היו מלמדים בבתי כנסת, כולם הסתובבו סביבם. הם היו מלמדים את פרשיות השבוע, את הקריאה בתורה, ידעו הכל בעל פה. כל הציבור היה נוהר אחריהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר