שכונת גליל ים צילום פרטי
שכונת גליל ים צילום פרטי

קשה להאמין: בשכונת גליל ים אין תחבורה ציבורית בכלל

שכונת גליל ים בהרצליה מתהדרת במיקום אסטרטגי ופוטנציאל נגישות, אך בפועל, בחמש השנים שהיא קיימת ומתפתחת, אין בה ולו קו אוטובוס ראוי אחד. לתושבים נמאס

פורסם בתאריך: 13.7.21 08:37

לתושבי שכונת גליל ים בהרצליה נמאס מהמחסור החמור בתחבורה ציבורית בשכונה. השכונה ממוקמת בחלקה הדרום מערבי של הרצליה, אוכלסה ב-2016 לראשונה עם 1,500 דירות ומאז היא ממשיכה להיבנות ולהתאכלס. עם השנים היא צפויה לכלול כ-4,000 יחידות דיור בבנייה רוויה, חלקה במגדלים בני 30-35 קומות. על פניו מיקום השכונה אידיאלי – בסמיכות לפארק הרצליה ולרצועת החוף של הרצליה ומצד שני עם גישה מהירה לעורקי התחבורה המרכזיים בגוש דן ולתחנת רכבת הרצליה. בפועל, המציאות התחבורתית שונה מאוד. אין ולו קו אוטובוס אחד המספק שירות לתושבים השואפים להגיע ליעדים המרכזיים בעיר. כחלופה, מספקת העירייה את 'גלגליה' – שירות הסעות עירוני ללא עלות היוצא פעם בשעה בימי ראשון עד חמישי בין השעות 7:30-17:30 בלבד.

יש לציין, כי בפרוטוקול העירייה מפברואר 2020 לפני כשנה וחצי, נכתב: "בחודשים האחרונים מתגבשת תכנית תפעולית ע"י מתכנן תנועה מטעם משרד התחבורה. כשתהיה הצעה סופית היא תוגש למשרד התחבורה לבקשת תקציב. משרד התחבורה הבטיח שברגע שימוקמו תחנות אוטובוס בשכונה הוא יכניס לשם קווים ולא ימתין לתכנית התפעולית של 2025". אז תחנות אוטובוס כבר יש, אבל אוטובוסים אין.

אחד מתושבי השכונה פנה לעיריית הרצליה, לקבל תשובות מדוע למרות המציאות בשטח אין אוטובוסים פעילים, וקיבל את המענה הבא: "שירות גלגליה הופעל על ידי העירייה כשירות זמני כדי לתת פתרון מיידי לצורכי הניידות של תושבי שכונת גליל ים המתאכלסת. במסגרת הפרויקט "רשת תחבורה ציבורית 2025" שמוביל משרד התחבורה ונתיבי איילון מתוכנן קו חדש שיעבור בשכונה לכיוון תחנת רכבת הרצליה ומרכז העיר. יישום הפרויקט קורה בשלבים (פעימות תפעול) אשר נקבעים לפי החלטות משרד התחבורה ומפעיל התחבורה הציבורית באזור. אנו בעירייה עושים את כל המאמצים שביכולתנו על מנת לקדם את הפעלת הקו החדש בשכונה. אנו נדאג לעדכן את התושבים ברגע שנקבל תאריך יעד ממשרד התחבורה".

אותו תושב השכונה מספר על הקשיים: "אני לא משתמש בשירות גלגיליה, אני חושב שהשירות הזה נחמד ועדיף מכלום, אבל תדירות של פעם בשעה, רק בימי חול ועד 17:30 זה רחוק מלהיות משהו שנקרא תחבורה ציבורית. אם אתה נגיד רוצה לקפוץ לרכבת ופספסת לדקה, מה תעשה? תיקח אוטו. כנ"ל אם בא לך לקפוץ למרכז העיר ופספסת בדקה, או "חלילה" בא לך לנסוע בערב או בשישי. הנקודה היא שהשכונה כבר מאוכלסת מזה זמן רב, למה אין תחבורה ציבורית? למה זה משהו שצריך לבוא בפעימות ולהיות עוד מלא זמן? כרגע התושבים תלויים ברכב פרטי. מספיק שתסתובב בשכונה ותראה מלא רכבים חונים לאורך המדרכות, או על הכביש, ואין אף אוטובוס אחד לרפואה. הכי חשוב שנקבל תשובה רצינית על התוכנית שתפורסם לציבור עם לוח זמנים ברור שמפרט מה יקרה מבחינת התחבורה הציבורית. אני חושב שהסיפור העיקרי פה היא איך קמה שכונה ומתאכלסת בסטנדרט גבוה של תכנון, באמת, אבל ללא אף קו תחבורה ציבורית אחד שנוסע דרכה. יש פה תלות מוחלטת ברכב פרטי כאילו אנחנו לא ב-2021 והיציאה מהשכונה רק תלך ותיעשה יותר פקוקה".
שאלנו את עיריית הרצליה מה הצפי להפעלת תחבורה ציבורית נאותה לתושבי השכונה? האם התושבים ייאלצו לחכות עד 2025 להפעלת קו אוטובוס ראוי והאם, בינתיים, היא שוקלת לתגבר את שירות 'גלגליה' בתדירות גבוהה יותר ובשעות ארוכות יותר?
תגובת עיריית הרצליה: "עיריית הרצליה מפעילה לחצים רבים על משרד התחבורה לקידום יישום הפעימה התפעולית של קווי התחבורה הציבורית בגליל ים. שירות 'גלגליה' פועל במתכונת פיילוט ללא עלות עבור תושבי השכונה, כדי לאפשר להם להגיע בקלות לתחנת הרכבת".

תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה פועל בשיתוף עיריית הרצליה לשיפור שירות התחבורה הציבורית לתושבי העיר. לאחרונה בוצעו שיפורים שכללו את הפעלת קו 31 וייעול קו 29. בנוסף לכך, בחודשים הקרובים מתוכננת פתיחת שני קווים חדשים שישרתו את תושבי שכונות גליל ים א' ו-ב'. הפעלת הקווים תוקצבה וחברת מטרופולין נערכת להפעלה בהיבטי רכש אוטובוסים וגיוס נהגים. ההפעלה מותנית בין היתר בהסדרת תשתיות על ידי העירייה.
משרד התחבורה עומד בקשר עם העירייה לצורך הסדרת התשתיות, ועם השלמתן ייקבע מועד להפעלת הקווים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אא

    שכונה מדהימה. הבעיות הגדולות שמצריכות פתרון הם היעדר גנים פרטיים ומעונות, יציאה אחת מהשכונה והיעדר תחבורה ציבורית. אחת הבעיות קשורה בשניה. יהיה מעניין לראות איך שמים את הילד במעון כאשר יש יציאה אחת מהשכונה וכל השכונה תרצה לצאת דרכה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר