לולי הורן עזרא ואחד ממוקדי המיזם צילמים רועי מזרחי, לולי הורן עזרא

המיזם של לולי הורן עזרא בהרצליה: ספסל קח-תן של צמחים, פירות וירקות

תושבת העיר עומדת מאחורי המיזם החברתי-שיתופי. התושבים מוזמנים להביא ולקחת שתילים, זרעים וייחורים. עשרות תושבים כבר הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ

פורסם בתאריך: 20.7.21 10:09

יכול להיות שכבר הספקתם לראות את הספסל הזה: לולי הורן עזרא, תושבת העיר, עומדת מאחורי פרויקט ספסל קח-תן ירוק, מיזם חברתי-שיתופי של נתינה שיוצר חיבורים בקהילה סביב צמחים. התושבים מוזמנים להביא ולקחת שתילים, זרעים וייחורים באהבת חינם והתחשבות. הורן עזרא, תושבת שכונת הרצליה הצעירה, מספרת: "הפרויקט התחיל בשכונת הרצליה הצעירה בתחילת נובמבר 2020 ביוזמתי ובשיתוף מלא עם מיטל תבואה רכזת הקהילה. הפיילוט תפס תאוצה ושבועיים לאחר מכן נפתחו עוד שני מוקדים בשכונות נווה עמל ובשז"ר, זה היה כמו פטריות אחרי הגשם".

ספסל קח תן ירוק, צילום פרטי

הורן עזרא היא בעלת סטודיו לתקשורת שיווקית וסטודיו לצילומי תדמית. המיזם הקהילתי שלה משלב אלמנטים של נתינה, שיתופיות, קיימות וסולידריות חברתית. עם תחילת הפרויקט פתחה קבוצת וואטסאפ ייעודית למיזם, 99 תושבים הצטרפו כבר בשבוע הראשון. הקבוצה מונה כרגע 120 חברים. "אחרי החזרה לשגרה אנשים קצת פחות הגיעו ושיתפו, אך בשבועות האחרונים אני רואה שיש שוב התחזקות, יחד עם העלייה בתחלואת הקורונה", היא מודה.

איך זה התחיל ומה הקשר לקורונה?

"הרעיון לפרויקט נבט תוך כדי סגר הקורונה השני, כשהבנתי שבטח יהיה גם סגר שלישי ושייקח עוד זמן עד שנוכל לצאת לטייל בטבע, עד שאוכל לנסוע למשתלה המועדפת עליי לקנות סטארטרים לגינת הירק ועוד הרבה דברים אחרים. אז התחלתי לטפח צמחי בית כדי להרגיש את הטבע גם במהלך הסגר ונחשפתי באינטרנט להרבה צמחים שונים ומיוחדים, עולם שלם, ורציתי את כולם. הצטרפתי לקבוצות של החלפת ייחורים בפייסבוק (רובן בתל אביב), וחשבתי שזה מקסים ויחד עם זאת רציתי ליצור משהו קצת שונה כזה שיהיה באוויר הפתוח, במקום נייטראלי שלכולם יש גישה אליו במימד הפיסי ולא רק במימד הווירטואלי (פייסבוק). פניתי לרכזת הקהילה עם הרעיון ומיד בסיום הסגר השני נערכנו עם התקנת ספסל ולצידו מדפים להניח עליהם את השתילים, תלינו שלט ופתחנו קבוצת וואטסאפ שפרסמנו בפייסבוק השכונתי ותוך ימים הצטרפו שכנים רבים לקבוצה".

מה משמעות הספסל?

"הספסל לא במקרה שם, הוא הוצב במיוחד כחלק מהקונספט שנקרא "ספסל קח-תן ירוק", היות שספסלים מאפשרים התנהלות חברתית-קהילתית. מבחינתי, היכולת לשהות רגע במקום אליו הגעת, ורק לשבת, להתבונן ולהיות, נראתה לי מתבקשת וחשובה, במיוחד בימי הקורונה בהם רבים כמעט לא יצאו מהבית, ובמיוחד שכנינו המבוגרים. הספסל כאילו אומר – ׳מותר לכם להיות פה, ליהנות פה, אתם רצויים׳. הספסל הוא אתנחתא של שייכות ורווחה, ויש לו ערכים חברתיים ובריאותיים חשובים מאוד. הספסל הוא בעצם לכולנו. הספסל הוא גם מקום לנהל שיחה חולפת עם אדם, בן/בת זוג, שכן, עובר אורך. מקום לשבת רגע עם הילד בדרך מהגן הביתה ולהחליף חוויות, מקום להניח שקית עם לימונים מהעץ שיש לנו בחצר, כי הוא הניב הרבה יותר ממה שאנו זקוקים לו ואפשר לחלוק, ועוד. הספסל מאפשר לנו להרגיש מחוברים ועוזר לפתח אינטראקציות בין-אישיות, ליצור קשרים חברתיים, הוא תומך באינטראקציה אנושית".

לקבוצת הוואטסאפ קח תן ירוק היכנסו כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר