רומן אברמוביץ צילום קרדיט - Toby Melville Reuters

שומרי העצים מערערים על כריתת עצים לצורך בניית הבית של רומן אברמוביץ

המיליארדר רכש ארבע חלקות צמודות לצורך בניית בית בהרצליה פיתוח. תשעה עצים שנמצאים בשטח המגרשים מיועדים לכריתה, שומרי העצים הגישו ערר

פורסם בתאריך: 4.8.21 09:30

שומרי העצים בהרצליה הגישו ערר לקצין היערות נגד כריתה של עצים לצורך בניית בית של המיליארדר רומן אברמוביץ'. לצורך הקמת בית מגורים מפואר בהרצליה פיתוח, רכש בחודש יוני השנה אברמוביץ', שמקום מושבו באנגליה, ארבע חלקות צמודות בשטח כולל של 9.5 דונם. כחלק מתוכנית הבנייה מיועדים לכריתה תשעה עצים בעלי ערכיות גבוהה. יודגש כי כל העצים נמצאים בשטח הפרטי של החלקות שרכש אברמוביץ'.
בתגובה הגישו אתמול (שלישי) שומרי העצים בהרצליה את הערר נגד הכריתה. בין העצים המיועדים לכריתה – ושינגטוניה חוטית, דקל זנב שועל, פיקוס בינימינה, ברכיכיטון אדרי ושלושה עצי דקל משולש. במקביל, פנו שומרי העצים למנהל הוועדה לתכנון ובנייה ישי ולנסי, כדי לקבל את סקר העצים ואת פירוט מיקומם.

מגרש שרכש רומן אברמוביץ בהרצליה פיתוח צילום פרטי

לדברי שומרי העצים בהרצליה, מדובר באזור עמוס בצמחייה עשירה, חלק מן העצים בגבולות המגרש ואינם מפריעים לבנייה, העצים בעלי ערך נופי גבוה ומיקום המגרש באזור עשיר בעצים ירוקים ומרהיבים (כולל שדרת הפיקוסים ברחוב יהודה הנשיא). הם טוענים כי "מיקום העצים בשטח פרטי אינו מאפשר זילות ערך העצים למאבק במשבר האקלים ולמען הצללה והורדת הטמפרטורה בסביבה".
יש לציין, כי בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שנערכה לפני כשבועיים, התקבלה הצעתו של חבר המועצה איל פביאן, כי לכל בקשה ובקשה להיתר שתובא לאישור הוועדה במסגרת הליכי רישוי, יתווסף מידע בולט וברור בנושא העצים בשטח הבנייה – איזה עצים מתכננים לכרות, לנטוע או להעתיק. "קל לפספס את המידע החשוב על העצים, אם הוא לא עומד בפנינו בצורה ברורה", ציין פביאן בהמשך להצעתו.

תגובת נציגו של רומן אברמוביץ' בארץ לא התקבלה ותובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תלמה

    לא כל עץ ראוי לשימור, ושינגטוניה ופיקוס בניימיני , רצוי לכרות בעודם קטנים הצמיחה הפרועה שלהם עושה הרבה לכלוך ונזקקים, הם גם לא עצים אופיינים לאזור שכדאי לשמרם. כשגדלים מאוד גם מסוכנים ועלולים להישבר בזמן רוחות חזקות, יש עצים הרבה יותר מתאימים לסביבה עירונית

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר