מבצע איסוף פסולת בחופי ומצוקי סידנא עלי ואפולוניה בקיץ 2020 בהובלת חבר המועצה יונתן יעקובוביץ, שחר כהן וקבוצות מתנדבים מהרצליה והסביבה צילום פרטי

תלונה של יעקובוביץ: אין אכיפה של העירייה נגד השלכת פסולת בחופים

חבר המועצה מציין שבעקבות המצב יוצאים עשרות צעירים מספר פעמים בשנה לאסוף את הפסולת שמצטברת. העירייה: "מתבצעת אכיפה, חופי הרצליה הם מהנקיים בארץ"

פורסם בתאריך: 5.8.21 09:07

נושא המודעות לשמירה על חופי הים נקיים תופס תאוצה בשנים האחרונות, ארגוני סביבה ופעילים קהילתיים מעלים את הנושא למודעות הציבורית ביום יום, אבל חבר המועצה יונתן יעקובוביץ טוען כי דווקא עיריית הרצליה אינה עושה די בנושא. לטענתו, לא מתבצעת אכיפה של עיריית הרצליה בחופי הים שלה בגין השלכת פסולת בחופים. לראיה, הוא מציג את נתוני חלוקת הדוחות של העירייה בנושא בשנים האחרונות. 2016 – 4 דוחות, 2017 – 4 דוחות, 2018 – 6 דוחות, 2019 – 0 דוחות!
עוד טוען יעקובוביץ', חבר סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו, כי העירייה אינה משתפת פעולה עם המשרד להגנת הסביבה שמוכן להשתתף בתקצוב שוטרים שיעזרו לפקחי העירייה בחופים.
יעקובוביץ' מספר שבעקבות המצב שנוצר, הוא ועשרות תושבים נוספים יוצאים מספר פעמים בשנה לחופים ואוספים מאות קילוגרמים של פסולת, שלא נאספת. הם עושים זאת בהתנדבות מלאה ובזמנם החופשי.
לצומת השרון אמר יעקובוביץ': "בעיריית הרצליה מסרבים לקחת את היוזמה הזו לידיים. חילקו דוחות בודדים בשנים האחרונות כנגד השלכת פסולת, אבל יודעים לתת עשרות דוחות כל שנה על הכנסת בעלי חיים לחוף. יש מגמה אצל ראש העיר לא לאכוף את הנושא, כנראה שזה לא מספיק חשוב למי שמקבל את ההחלטות. הפקחים גם ככה כבר נמצאים בחוף. לדעתי, רק לחץ ציבורי יכול לשנות את המצב.
מהעירייה נמסר בתגובה: "חופי הים של הרצליה הם בין הנקיים בישראל – הרשות אוכפת ככל שנידרש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני

    כל הכבוד ליונתן, בהצלחה במאבק נגד שוברי הגלים ההזויים שמתכננים בעירייה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר