המרכז הבינתחומי צילום עופר וקנין

עכשיו זה רשמי: המרכז הבינתחומי הוכר כאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל

המועצה להשכלה גבוהה החליטה להכיר רשמית בבינתחומי כאוניברסיטה. השם הרשמי מעתה: "אוניברסיטת רייכמן". פדלון: "יום גדול עבור הבינתחומי ועבור הרצליה"

פורסם בתאריך: 18.8.21 08:41

המרכז הבינתחומי הרצליה יוכר כאוניברסיטה פרטית באופן רשמי, הראשונה בישראל, זאת בעקבות החלטת המועצה להשכלה גבוהה אתמול (ג'), לאמץ את המלצתה הגורפת של ועדת המומחים המיוחדת שמונתה על ידה לבדיקת סוגיית מתן ההכרה למרכז הבינתחומי הרצליה כאוניברסיטה.
ההחלטה התבססה על דו"ח שהגישה ועדה מיוחדת שמונתה על ידי המל"ג, אשר המליצה פה אחד וללא כל הסתייגות להכיר במרכז הבינתחומי כאוניברסיטה. כעת, ובהמשך להחלטת הדירקטוריון והאספה הכללית של הבינתחומי משנה שעברה, ישנה המוסד את שמו ל"אוניברסיטת רייכמן".
בסיכום הדו"ח קובעים חברי הוועדה: "המרכז הבינתחומי מתאים להיות אוניברסיטה, תוך הבטחת רמה אקדמית מחקרית מעולה העומדת בסטנדרטים מספקים לאוניברסיטה. ועל כן אנחנו ממליצים למועצה להשכלה גבוהה פה אחד וללא כל הסתייגות, כי תוענק למרכז הבינתחומי בהרצליה הכרה כאוניברסיטה. הצטרפותו של המרכז הבינתחומי בהרצליה לשדרת אוניברסיטאות המחקר של ישראל תביא כבוד למדינה ולמערכת ההשכלה הגבוהה שלה".
כזכור, רק לפני כשנה הכריז הבינתחומי כי הוא משנה את שמו לאוניברסיטת רייכמן באופן חד צדדי וללא אישור המל"ג, שלא הכירה בכך והתנגדה למהלך.
ההחלטה להכיר בבינתחומי כאוניברסיטה התקבלה 27 שנים לאחר שהמוסד הוקם על ידי פרופ' אוריאל רייכמן, במודל אוניברסיטאות העילית האמריקניות, במטרה להפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל – מוסד אקדמי מוכר ועצמאי, במעמד של מוסד ללא כוונות רווח (מלכ"ר), שאינו תלוי בתקצוב המערכת הציבורית-ממשלתית ופעילותו ממומנת משכר לימוד ומתרומות.
כעת, ובהתאם להחלטת הדירקטוריון והאספה הכללית של הבינתחומי הרצליה משנה שעברה, ישנה המוסד את שמו באופן רשמי לאוניברסיטת רייכמן. לצד זה, ביקשה האספה הכללית לכבד את הנשיא והמייסד, אשר הודיע על סיום כהונתו כנשיא, ולקרוא את המוסד על שמו.
הבינתחומי הרצליה נוסד בשנת 1994 על ידי פרופ' אוריאל רייכמן. במוסד לומדים כ-8,300 סטודנטים ומאז הקמתו סיימו את לימודיהם בו כ-32,000 בוגרים. כמו כן, הבינתחומי הוא המוסד האקדמי הבינלאומי ביותר בישראל (לפי נתוני המל"ג). בבית הספר הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי שבבינתחומי לומדים כ-2,200 סטודנטים מ-90 מדינות לתארים אקדמיים מלאים באנגלית.
יו"ר דירקטוריון הבינתחומי הרצליה, פרופ' אמנון רובינשטיין, אמר: "הפיכת הבינתחומי לאוניברסיטה היא אבן דרך חשובה בהתפתחות מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. לולא פרופ' אוריאל רייכמן, שהגה את הקמתו והוציא אותו לפועל בכישרון ובמסירות יוצאים דופן, לא היה קם המרכז הבינתחומי ואין ראוי ממנו שתיקרא האוניברסיטה על שמו".
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בירך על ההחלטה: "זהו יום גדול עבור המרכז הבינתחומי ועבור העיר הרצליה. כל התודות מגיעות למייסד ולנשיא המרכז – פרופ' אוריאל רייכמן – איש של חזון וחינוך, שהוביל את המרכז להישגים חסרי תקדים ברמה הלאומית והבינלאומית. בזכות שיתוף הפעולה והרצון הטוב, כוננים קשרים טובים ופוריים בין הרצליה ובין המרכז. הקשרים כוללים שיתופי פעולה במגוון רחב של מיזמים, התורמים הן לעיר ולתושבים, והן לסטודנטים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר