עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות

צל כבד: העמותה הוותיקה לטיפול בבעלי חיים זקוקה בדחיפות לסיוע

עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות נתקלת בקשיים רבים. עשרות כלבים וחתולים מחכים לאימוץ ויש חשש להמשך הטיפול בהם. גם בעמותות נוספות מספרים על קשיים

פורסם בתאריך: 20.8.21 11:23

עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות שפעילה משנת 2004, נתקלת בקשיים קיומיים וצל כבד מרחף מעל המשך פעילותה. בעבר שיתפה העמותה פעולה עם כלביית רעננה, אך לפני מספר שנים נפרדו דרכיהם, ימי האימוץ עברו לפארק כפר סבא והכלבים עברו למשפחות אומנה או פנסיונים ביתיים, שהעמותה מממנת מתרומות. חשוב לציין, כי בעמותה אין מקבלי שכר וכל הטיפול בכלבים וחתולים ממומן מתרומות.

עמותת כפ"ס ורעננה אוהבות חיות

שרית סמילנסקי, אחראית תחום כלבים בהתנדבות בעמותה מספרת על הפעילות והקשיים: "עד לקורונה היו כל שבת ימי אימוץ בהם אירחנו עמותות נוספות והכלבים זכו לחשיפה ומרביתם גם לבתים, לצערנו, שבתות האימוץ הופסקו ולא חודשו עקב הקורונה וגם מסיבות ביורוקרטיות. האימוצים כמעט ופסקו (אחרי גל אימוצים בסגר הראשון ונטישות בשלבים מאוחרים יותר), התרומות כמעט ולא קיימות יותר ואנחנו מאוד מתקשים להמשיך ולטפל בכלבים וחתולים שברשותנו. כיוון שאין כמעט הכנסות לעמותה – הכל נעצר. הדבר מוביל לזה שאין ביכולתנו לעזור לכלבים בהסגרים שמלאים עד אפס מקום, לגורים נטושים ולאנשים שמבקשים למסור מסיבות שונות".

עמותת כפ"ס ורעננה אוהבות חיות

בכלבייה ישנם כרגע 18 כלבים, מתוכם ארבעה אינם ברי אימוץ ולכן יישארו בפנסיון עד יומם האחרון. רובם בתהליכי ליווי ושיקום. כמו כן, ישנם כ-60 חתולים, מהם 15 גורים שעדיין באומנות.
פתחתם גם באיזשהו קמפיין מימון?
"היינו מאוד רוצים, אבל הכל כרוך בעלויות. יש לנו פרסום באינסטגרם, פייסבוק, אתר ועוד שני מתנדבים מוכשרים שעושים כמיטב יכולתם בפרסום, אבל זה טיפה בים. רוב התרומות שלנו היו מאנשים פרטיים בנוסף למשרד לאיכות הסביבה ועיריית כפר סבא, אבל ההכנסות מתרומות ירדו בצורה דרסטית בשנתיים האחרונות עד כדי קושי לממן גם את הכלבים והחתולים שיש לנו, שלא לדבר על קליטות חדשות. היינו מאוד רוצים לחזור למצב בו אנחנו יכולים גם להמשיך ולעזור לבעלי החיים שאיתנו וכמובן לקלוט נוספים".
שרית מדגישה, כי העמותה גם מממנת טיפולים רפואיים לכל בעלי החיים שבחסותה: "רוב הכלבים אצלנו הם כלבים שלא חוו בית מימיהם והגיעו משיטוטים או הסגרים ואנחנו משקיעים בנוסף בשיקומם ע"י מאלפים, כדי שנוכל למצוא להם בית לכל החיים".
רונית רמז, חברת העמותה והיו"ר לשעבר: "הליך אימוץ הכלבים שלנו נעשה תוך כדי ובשיתוף עם מסגרת החינוך וההכנה שלהם בפנסיון האילוף. אפשר לראות, להשתתף פיזית, לעקוב ולקבל ליווי מקצועי כבר בשלב ההכנה ועד אחרי הקליטה בבית. זה תהליך די מיוחד. בנוסף לקראת ספטמבר צפוי יום אימוץ ונפרסם הודעה על כך בהמשך".

# # #

שתי עמותות נוספות פועלות באזור השרון, וגם עליהן לא פוסחת המצוקה הקיומית – 'sos חיות הרצליה' וגם 'הרצליה ונתניה אוהבות חיות'.
האחרונה הוקמה ב-2003. מיום הקמתה יזמה ימי אימוץ ופרויקטים שהובילו ליותר מ-5,000 אימוצים והשקיעה במקביל מעל מיליון שקלים בטיפולים. ב-2019 יצאה העמותה לפרויקט הדסטארט למימון המונים, שהוביל לגיוס מוצלח מאוד עם כ-100 אלף שקלים, אשר עוזרים לקיומה והצלת בעלי חיים עד היום. הייחוד של העמותה הוא בעצם שיתוף הפעולה עם עיריות הרצליה ונתניה והמחויבות שלה להצלת חיי כל בע"ח שננטש בכלביות העירוניות בערים אלו. "אנחנו מקבלים סיוע כספי ממשרד הגנת הסביבה ומעיריית הרצליה, אבל לא בסכומים שמתקרבים אפילו לכיסוי ההוצאות. זקוקים מאוד לתרומות כספיות", אמרו בעמותה.
עמותה נוספת היא S.O.S חיות הרצליה. גם העמותה הוותיקה נתקלת בקשיים קיומיים: "המצב בישראל בכי רע, ומספר הפניות לעמותה לעזרה לכלבים ולחתולים במצוקה רק עולה ועולה משנה לשנה. מדינת ישראל אינה מצליחה לתת מענה לבעיה, כך שהטיפול נופל בעיקר על אנשים פרטיים ועמותות, שמנסות לסייע ולדאוג לרווחתם ולמניעת סבל וגילויי אלימות כלפי בעלי החיים", אמרו בעמותה.
לעמותת S.O.S חיות שיטה ייחודית ללא מכלאות. העמותה העלתה את המושג "משפחות אומנות לכלבים ולחתולים" כפתרון ביניים המשמש אלטרנטיבה למכלאות. "בעלי החיים שלנו נמצאים במשפחות אומנות במהלך השבוע בין ימי האימוץ. היעדר מכלאות מעודד את הציבור להיות מעורב יותר בטיפול בבעלי החיים ולחוש שהוא שותף באחריות לגורלם", הם המסבירים.
בנוסף, העמותה מקיימת מעל 25 שנה בכל יום שבת בהרצליה יום אימוץ. עשרות רבות של כלבים וחתולים מגיעים בכל יום שבת ליום האימוץ ורבים גם מוצאים בתים. יום אימוץ זה הוא גם מוקד לעשרות מתנדבים שעוזרים בימי האימוץ וכמשפחות אומנה, לרבות ילדים ונוער מהשרון במסגרת מעורבות חברתית. ב-28.8 תקיים אס או אס חיות הרצליה הפנינג לרגל יום הכלב הבינלאומי, שיכלול חבילת מתנות למאמצים, ועשרות דוכנים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר