אמצעי אבטחה בסמוך לביתו של יולי אדלשטיין

דרישה לפנות את אמצעי האבטחה בסמוך לביתו של ח"כ יולי אדלשטיין

מדובר במחסום, ביתן שמירה ומצלמות הפונות למרחב הציבורי. העירייה נתנה ארכה לפינוי האמצעים

פורסם בתאריך: 26.8.21 08:15

תושבים מהרצליה בסיועו של חבר המועצה רונן וסרמן, פנו לעירייה בדרישה לפעול להסיר את חבילת האבטחה מסביבת ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין בהרצליה פיתוח. כזכור, לפני פחות משנה פרסמנו על תלונות שכניו של שר הבריאות דאז, כנגד חבילת האבטחה סביב ביתו שמנעה לטענת התושבים גישה לגינה הציבורית הסמוכה. מאז, כאמור, אדלשטיין כבר אינו שר בממשלה, אך בפועל נותרו אמצעי אבטחה בשטח.
חבר המועצה וסרמן פנה בשאילתה לעיריית הרצליה ודרש לדעת מדוע ברחוב שלומציון המלכה בהרצליה ישנה גינה ציבורית, אשר לדברי תושבי השכונה, הינה חסומה באופן שאינו חוקי על ידי מאבטחיו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת לשעבר ושר הבריאות לשעבר. עוד טען חבר המועצה, כי ח"כ אדלשטיין אינו משמש בתפקיד רשמי בממשלה, ומאחר שסיים את תפקידו, אינו זכאי לאבטחה על חשבון המדינה. לטענת התושבים, במקום מוצבים מחסום, ביתן שמירה ומצלמה שפונה למרחב הציבורי.
אחד התושבים מספר: "תקופה ארוכה הגינה הציבורית הייתה חסומה לציבור מסיבות שלהבנתנו אינן חוקיות. תלונות אינסוף לעירייה לא עזרו. כעת, לאחר שהחסימה הופסקה, יש לפנות את כל השאריות שלה כדי לוודא שלא תחזור. אנחנו קוראים לראשי העירייה לפעול לכך".

אמצעי אבטחה בסמוך לביתו של יולי אדלשטיין

ב-17.8 הגיבה עיריית הרצליה לשאילתה וציינה במכתב התשובה, כי האמצעים לאבטחה הוצבו עת היה יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת כצורך ביטחוני לבקשת השב"כ ובביצוע משמר הכנסת. האלמנטים כללו מצלמות, מחסום וביתן שמירה. בבדיקה של המשנה למנכ"ל העירייה, יוסף (ג'ו) ניסימוב עם מפקד בכיר במשמר הכנסת, התברר כי אדלשטיין אינו זכאי לחבילת האבטחה. ניסימוב ביקש במכתב מפורט ממשמר הכנסת לפרק את האמצעים המצויים בשטח ציבורי. ניתנה ארכה של 60 יום, ולא – העירייה תפרק.

מעיריית הרצליה נמסר: "הגינה אינה חסומה באופן לא חוקי על ידי מאבטחי ח"כ יולי אדלשטיין, מהעובדה הפשוטה שהאבטחה הממלכתית הוסרה ממנו. כאשר נדרשה אבטחה – החסימה הייתה חוקית. העירייה פנתה למשמר הכנסת להוציא משם את האלמנטים שנותרו מחוברים לתשתיות ושייכים למדינה – ביתן השמירה, מחסום הכניסה לחניון הרכב הציבורי ועמוד מצלמות האבטחה. אנו ממתינים לתשובתם".
מטעמו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין נמסר בתגובה: "מעולם לא נמנעו כניסה או מעבר של אזרחים לגן הציבורי גם בעבר וגם כיום. בשנים בהן חבר הכנסת אדלשטיין כיהן כיו"ר הכנסת, כחלק מחוק סמלי השלטון של מדינת ישראל, ח"כ אדלשטיין אובטח על ידי השב"כ והם שקבעו את האבטחה במקום. משמר הכנסת אחראי על פירוק האמצעים במקום, שכפי שהוסבר אינם מונעים כניסה למרחב הציבורי. ללוחות הזמנים יש לפנות למשמר הכנסת שאחראי על הנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר