המקום בו ייפתח סופר יודה

למה סופר יודה לא יפעל בשבת? תלוי את מי שואלים

סניף של רשת הסופרים התל אביבית הידועה בפעילות של 24/7 ייפתח ברחוב ויצמן. אז למה הוא לא יפעל בשבת?

פורסם בתאריך: 25.8.21 10:49

תושבי הרצליה, שציפו לפתיחת הסניף של רשת סופר יודה המפורסמת הפועלת מסביב לשעון וגם בשבת בהרצליה, ייאלצו לחכות. חברי המועצה הדתיים, ביניהם אלעד צדיקוב, מתהדרים כי הצליחו לסכל את פתיחת הסניף, שמיקומו המיועד ברחוב ויצמן בעיר, הסבר שונה לכך מציג סגן ראש העירייה וחבר מרצ, עופר לוי.

לדברי חברי המועצה הדתיים, לפני כשלוש שנים נקבע סטטוס קוו בהרצליה, בו לא ייפתחו עסקים בשבת ברחבי העיר בסביבת מגורים. לפיכך, בעקבות הבנה עם ראש העירייה יישמר הסטטוס קוו והסופר לא יעבוד בשבתות ובחגים.
עם זאת, יש לציין, כי רשת המרכולים AMPM שגם היא פתוחה 24/7, מפעילה סניף שפתוח בשבת ברחוב סוקולוב בעיר וגם חנות מרשת טיב טעם פעילה ביום זה, בשדרות בן גוריון. שתיהן נמצאות בסביבת מגורים על ציר מרכזי.
חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב אמר: "שיתוף הפעולה בין הנציגים הדתיים ושומרי המסורת בעיר מוכיח עצמו. רק עבודה משותפת ובחזית אחת – מייצרת מציאות נחושה מול המנסים לייצר סכסוכים פנימיים והפרות סטאטוס קוו. שכונת ויצמן היא שכונה של ציבור מסורתי רב, הסניף העתיד להיפתח נמצא בין בתי כנסת. ישנה חשיבות מרובה לעמידה איתנה מול כל ניסיון לפגוע בשבת הציבורית ובצביון השכונות והעיר. בנוסף, אני רוצה לציין לשבח את שיתוף הפעולה בין כלל נציגי הסיעות במועצת העיר – חרדים, דתיים ומסורתיים, שמשלבים ידיים יחדיו כדי לשמר ביחד את הזהות והרוח היהודית של העיר. זהו מודל בריא ונכון לדרך בה יש לעבוד גם בשאר ערי ישראל ובמישור הארצי בכלל".

עופר לוי

עופר לוי, ראש מרצ והתנועה הירוקה

אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב

דברים שונים אומר סגן ראש עיריית הרצליה ויו"ר מרצ, עופר לוי: "הרצליה עיר פלורליסטית וחופשית. בקדנציה הנוכחית הגדלנו את תדירות וכמות השאטלים בשבת, עשינו אירועי ספורט גאווה ותרבות שפעלו ונתנו שירות בשבת. אני, כיו"ר מרצ, יחד עם חברי סיעתי, נמשיך לפעול לכך שתושבי העיר ימשיכו לקבל שירות ופעילות גם בשבת. במקרה הספציפי הזה מדובר במקום שיש עליו תוכנית בניין עיר, שמייעדת את המקום למגורים בלבד. הנושא נדון בבית המשפט, ולא כפי שסיפרו לך חברינו הדתיים מהמועצה, שמנסים לזקוף לזכותם את ההישג והמצב שהוא בעצם תולדה של מצב משפטי ולא החלטה של גדולי התורה בעיר. נמתין להחלטת בית המשפט, וכמובן שככל שתלוי בי ובסיעתי עמדתנו ברורה – הרצליה תמשיך להיות עיר פתוחה שפועלת ותוססת ומשרתת את תושביה בשבת, כמובן גם בצורה שמכבדת את מגוון האוכלוסיות בעיר ואופי השכונות בעיר".

מעיריית הרצליה נמסר: "נושא שינוי חוקי העזר ומתן אישור לפתיחת בית עסק בשבת עומד ותלוי כעת בהחלטת בית המשפט העליון. בשלב זה, עד להחלטת בית המשפט, בהרצליה שומרים על הסטטוס קוו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קצת חופש

    אני לא מצליח להבין למה זה מפריע לדתיים שיהיה שם סופר פתוח בשבת.
    בכל זאת אנחנו גרים בהרצליה ולא במאה שערים.
    עברנו לגור בהרצליה דווקא בגלל שזו עיר חופשית
    לא מצליח להבין את זה, באמת.

  2. פז

    שילכו לבני ברק!! אני גר בויצמן רובינו המכריע חילונים ועושים את הקניות גם בשבת אני מקווה שפדלון יקח לצומת ליבו שהעיר כאן חילונית וחופשית ויאפשר את פתיחת הסופר אין סיבה למנוע זאת כאשר מסביב גם ברב קוק גם בסוקולוב הסופרים פתוחים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר