ספינת אחי עצמאות

גאווה: ים ורדי ודניאל אינסל השתתפו בהבאת אח"י עצמאות לארץ

ספינת הטילים מדגם סער 6 הובא לארץ מגרמניה, ועל סיפונה היו גם שני חיילים תושבי השרון שמספרים על החוויה ועל ההתרגשות

פורסם בתאריך: 9.9.21 08:03

החודש התקיים טקס הגעת ספינת הטילים מדגם 'סער 6' אח"י עצמאות, שהגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים. פרויקט ספינות המגן, אשר נבנו במספנות בקייל שבגרמניה, כולל 4 ספינות טילים מדגם ״סער 6״ שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית. החודש הגיעה האוניה השלישית במספר, אח"י עצמאות. הגעת הספינה מסמלת אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי-כלכלי של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים.

רבט דני אינסל מרעננה וסמל ים ורדי מהרצליה

שניים מתושבי השרון לקחו חלק בפרויקט העברת הספינה לישראל. סמל ים ורדי, בן 19 מהרצליה, ורב"ט דניאל אינסל, בן 19 מרעננה

ים ורדי משרת כמכונאי. במסגרת תפקידו, אחראי ים על חדר המכונה שבגוררת. הגוררות הן ספינות האחראיות להכניס את כל הספינות הצבאיות שמגיעות לנמל, וכמו כן גם להוציא אותן. התפקיד של ים משמעותי וחשוב, שכן חדר המכונה הוא החדר בו נמצא המנוע הראשי של הספינה ועוד שלל מכונות וחלקים נוספים המבטיחים את תנועתה ופעילותה של הספינה.
במהלך שירותו הצבאי, ים השתתף ולקח חלק בלא מעט הפלגות ואירועים מבצעיים.
על המשלחת, הוא משתף: "זו הייתה חוויה מדהימה, אירוע שלא אשכח כל החיים, אנחנו עושים היסטוריה!". במהלך השהות בגרמניה, המשלחת ביקרה במחנה ריכוז, וזה היה אירוע שנצרב בזיכרונו של ים. "לעמוד על מדים, בסיור במחנה ריכוז בידיעה שאני חוזר לארץ עם כלי שיט שהולך להגן על בטחון המדינה – היה מרגש ומשמעותי מאוד", הוא אומר.

 

תושב רעננה, רב"ט דני אינסל, בן 19, משרת כלוחם סטי"ל בתפקיד בקר לוחמה אלקטרונית. לאחר שניגש למיונים לפרויקט, נודע לדני ממש בסמוך ולקראת המשלחת כי הוא עבר את המיונים והוא טס לגרמניה. דודו של דני שירת גם הוא בזרוע הים, לקח חלק בפרויקט הצוללות ושהה לא מעט שנים בגרמניה במסגרת זו. "בהתחלה קצת חששתי לצאת למסע כזה מורכב, ארוך ולא פשוט", משתף דני, "ולשמחתי שני חברים מהספינה הקודמת בה שרתתי לקחו חלק גם הם בפרויקט, וזכינו יחד לעבור את המסע הבלתי נשכח עם ספינת אח"י עצמאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר