נער ומחשב, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

האקר טוען כי גנב מידע פרטי על תושבים מהשרון ומתל אביב

מדובר באתר CITY4U השייך לחברת ‘אוטומציה החדשה’. מרכז השלטון המקומי עדכן את הרשויות. עיריית הרצליה החליטה להקים צוות ייעודי

פורסם בתאריך: 8.9.21 15:20

האם האקר הצליח לגנוב מידע פרטי על תושבים מאזור השרון ומתל אביב? כך בכל אופן פרסם האקר בשם Sang Kancil, שכתב כי הצליח לחדור לאתר של רשויות מקומיות ולגנוב מידע על מיליוני תושבים, זאת כפי שפורסם ב ynet. עוד פורסם כי ההאקר הפיץ קבצים עם מידע על אזרחים מישראל.

מעיריית הרצליה נמסר כי במהלך החג קיבלה העירייה דיווח על כך שהאקר פרסם טענה לפיה הצליח לכאורה לגנוב מידע על שבעה מיליון אזרחים ישראלים מתוך מאגר מידע של החברה לאוטומציה, המנהלת את מערכות המחשוב של מרבית הרשויות המקומיות בישראל. מהעירייה נמסר עוד כי מבוצעת בדיקה מקיפה של האירוע ברמה הלאומית וכי העירייה עומדת בקשר רצוף עם כל הגורמים המטפלים כולל אתר CITY4U השייך לחברת ‘אוטומציה החדשה’, ומערך הסייבר הלאומי ותמשיך לעשות הכל למען שמירת הפרטיות של תושבי העיר. עוד נמסר כי לצורך כך, הורה ראש העירייה, משה פדלון, עם קבלת המידע בערב החג, על הקמת צוות ייעודי הכולל מומחים להגנה על הפרטיות אשר יבחן אם התבצעה פגיעה בפרטיות של תושבי העיר, והצוות יפנה באופן אישי לכל תושב שנחשד שפרטיותו נפגעה כדי להדריך אותו כיצד לפעול.

 

זה נוסח המכתב שנשלח מהמרכז לשלטון מקומי לראשי הרשויות: "ראשי רשויות שלום, לאור הדיווחים על פריצה לכאורה למערכות המחשוב של החברה לאוטומציה ואיתור פרטי תושבים, ערכנו בירורים מול מערך הסייבר הלאומי ומול החברה. להבנתנו, וממה שידוע נכון לעכשיו, מדובר במידע ישן שמהימנותו ומקורו נמצאים בבדיקת החברה. כאמור האירוע כפי שדווח לנו, לא התרחש בימים אלו. נמשיך לעדכן במידה ויהיו פרטים נוספים. שנה טובה, לירון דורון לוי, סמנכל אסטרטגיה קשרי ממשל וראש המטה, במרכז השלטון המקומי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר