הכניסה לאזור התעשייה בהרצליה. צילום ארכיון ניר קידר
הכניסה לאזור התעשייה בהרצליה. צילום ארכיון ניר קידר

תתכוננו: הרצליה נכללת במפת התשלום של אגרות הגודש

לפי הצעת החוק, נסיעה למרבית הערים באזור, כולל להרצליה, תגרור חיוב של עד עשרות שקלים. אלו התעריפים המלאים

פורסם בתאריך: 10.9.21 09:07

הכניסה ברכב פרטי בשעות הבוקר למרבית הערים בגוש דן וחלק מערי השרון, לרבות תל אביב-יפו, הרצליה, פתח תקוה, ראשון לציון ואור יהודה – והיציאה מהן אחר הצהריים, תגרור תשלום. כך עולה ממפת טבעות התשלום בשעות העומס, שפרסם משרד האוצר. המפה צורפה להצעת החוק בעניין אגרות הגודש, שעליה הצביעה הכנסת בקריאה ראשונה, כחלק מהצעת חוק ההסדרים ל-2021-2022, ויישום החוק צפוי מחודש מרץ 2024.
המפה מציגה שלוש טבעות, שהוגדרו כאזורי גבייה שונים. בטבעת הפנימית נמצאת תל אביב (מרכז ודרום העיר). צפון תל אביב נכלל בטבעת האמצעית עם הערים בני ברק, רמת גן, גבעתיים, חולון ובת ים וכן המועצה המקומית אזור. בטבעת החיצונית נכללות הערים הרצליה, פתח תקוה, קריית אונו, גבעת שמואל, גני תקווה, יהוד מונוסון, אור יהודה, ראשון לציון והמועצה המקומית בית דגן.
כפר סבא, רמלה, לוד, ראש העין ונתניה נמצאות מחוץ לטבעת החיצונית, כלומר, מחוץ לאזור שבו ייגבו אגרות הגודש.
התעריף עבור נסיעה בכל טבעת משתנה, כאשר המחיר עולה ככל שמתקרבים לטבעת הפנימית. בנוסף, גם לשעת הנסיעה תהיה השפעה. לדוגמה, נסיעה בשעות הבוקר (לכיוון מוקד הגודש) תהיה היקרה ביותר, כך שאם כלי רכב פרטי יגיע מחוץ לגוש דן למרכז תל אביב, ולמעשה יעבור בכל שלוש הטבעות, הוא ישלם 25 שקל.
בימים א'-ה' בשעות הבוקר, מ-6:30 ל-10:00, נהגים שייכנסו מחוץ לגוש דן אל שטחי הטבעת החיצונית יידרשו לשלם 5 שקלים. כניסה לטבעת האמצעית תעלה 10 שקלים. כניסה לטבעת הפנימית (לתל אביב) תחויב גם היא ב-10 שקלים, כאשר הסכומים מצטברים, כך שלדוגמה, נסיעה מירושלים ללב תל אביב בשעות הגודש תחויב בסך הכל ב-25 שקל; נסיעה מירושלים לפתח תקווה – ב-5 שקלים; נסיעה מפתח תקווה לתל אביב – ב-20 שקל; ונסיעה מרמת גן לתל אביב – ב-10 שקלים.
גם לנוסעים בשעות אחר הצהריים והערב, בין 15:00-19:00, תיגבה אגרה – הפעם לנוסעים בשני הכיוונים. לנכנסים לגוש דן וליוצאים ממנו, האגרה תהיה בגובה נמוך בחצי מזו שבשעות הבוקר – 2.5 שקלים בכניסה לטבעת החיצונית וביציאה ממנה, 5 שקלים בכניסה לטבעת האמצעית וביציאה ממנה, ו-5 שקלים בכניסה לטבעת החיצונית וביציאה ממנה. למשל, נסיעה מירושלים לתל אביב תעלה 12.5 שקל. הסכום היומי המרבי שנהג מכונית ישלם יסתכם ב-37.5 שקל. ניטור חציית הרכבים תתבצע באמצעות מצלמות.

 

יש לציין, כי רוכבי אופנועים ישלמו מחצית מהסכומים שישלמו נהגי מכוניות, ונהגי משאיות ישלמו סכום שגבוה פי שניים. אוטובוסים, מוניות שירות ורכבי חירום והצלה, יהיו פטורים מתשלום.

בשלב זה על פי המתווה המתוכנן גם תושבי העיר יצטרכו לשלם את האגרה.
כדי ליישם את החוק, תוקם חברה ממונה (ממשלתית או חברת בת ממשלתית) שתפקידיה יהיו: תכנון, הקמה, תפעול ואחזקה של אמצעים נדרשים לגביית אגרת הגודש. רשות המסים תהיה אחראית על הגבייה, ויתכן כי הדבר יבוצע על ידי החברה הממונה עבורה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בשלב זה על פי המתווה המתוכנן גם תושבי העיר יצטרכו לשלם את האגרה.
    אבל לא כתוב בשום מקום שהתניידות בתוך הטכעת תעלה כסף
    בכל מקרה מדובר בתשלוםב כפייה שמתבצע על שימוש בכבישים שנסללו כולם על ידי תשלום מסים של כלל התשובים ואני מחכה לבגצ ביגיע מן בסתם בקרוב

  2. ריאלי

    זה לא מספיק, מה עם מס אוויר? מס נפיחה? מס דיבור? אנחנו צריכים למות בעד המיסים

  3. לאחת העם

    יש לנו מס על נשימה- מסכות.

    איך אנשים לא מתעוררים לסדר העולמי החדש זה פשוט בלתי נתפס. מצד אחד לא מפתחים את הפריפריה ודואגים לקבץ את האנושות בערים מרכזיות, ומנגד מטילים קנסות גודש בערים המרכזיות. אם זה לא מעיר אתכם מה יעיר.

  4. ישראלי

    זה ממש תומך בפריפריה במקום לשפר את הכבישים והתחבורה הם מצאו דרך נוספת לקחת כסף מהאזרח . מאיפה הם מקבלים רעיונות כאלה במדינה דמוקרטית כמו תאגידי המים שהמחירים קפצו פי 4 מאז שהם קמו

  5. אי

    התחבורה הציבורית כל כך יעילה וזמינה לכל פינה כך שאין צורך יותר ברכב פרטי

  6. מני ר.

    איזה גודש יש בהרצליה? ולאן אפשר לנסוע שם בלי רכב פרטי? איזה הזיה. בניגוד לתל אביב ששם יש צעירים שחיים, עובדים ומבלים בה ואולי קיים היגיון בתמרוץ הפחתת שימוש ברכב, בהרצליה אין שום סיבה לעשות זאת. זה נטו מס לתושבי העיר שרובם עובדים קשה לפרנסתם.

  7. פז

    זהו מס לכל דבר מתאים למדינות מפותחות עם תחבורה ציבורית משוכללת לא תחבורה ציבורית של עולם שלישי כפי שיש כאן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר