שכונת גליל ים צילום פרטי
שכונת גליל ים צילום פרטי

מחכים לאוטובוס: אלפי תושבי גליל ים עדיין ללא תחבורה ציבורית

למרות הבטחות של משרד התחבורה כי יופעלו קווים חדשים בסוף אוגוסט, תושבי השכונה ממשיכים לחכות ובעיקר להיתקע בפקקים

פורסם בתאריך: 22.9.21 13:32

שכונת גליל ים בהרצליה ממשיכה להתפתח ולהתאכלס, אך בנושא אחד לפחות התושבים נותרו הרחק מאחור – תחבורה ציבורית. תאמינו או לא, בעיצומה של 2021 אין ולו קו אוטובוס אחד לרפואה לאלפי התושבים.
אייל, אחד מתושבי גליל ים, מתעקש לקבל תשובות מהרשויות, אך למרות שעודכן על ידי משרד התחבורה כי יופעלו שני קווי אוטובוס חדשים החל מסוף אוגוסט, בפועל כלום לא קרה.

הוא מספר על השתלשלות העניינים: "הפעם האחרונה שבמשרד התחבורה ענו לי זה היה ב-22.8. הם שלחו מכתב מגוחך – אותו המכתב מ-27.7 שמבטל את מה שהם כתבו במכתב מה-28.7 – הם כתבו מפורשות שיהיה קו אוטובוס בשכונה החל מ-29.8, אז למה זה עוד לא התחיל? למה אין שיתוף ציבור בתהליך? המשרד מתנהל כאילו באמת לא אכפת לו, וזה די עצוב. גם אם יש עיכוב, אוקי, בואו ,תגידו, תסבירו, תגידו מה הצפי מיוזמתכם לכלל התושבים. פשוט כלום, לא השתנה שום דבר, לא תחנות אוטובוס מסודרות, וגם לא אוטובוס. אתה רוצה לקחת את הילדים שלך לקניון, לפארק, לים לנסוע לרכבת? רק עם אוטו. אז תקנה עוד רכב ותיתקע בפקק עם כולם".
בנוסף, וכאילו להוסיף על ייסורי התושבים, הופסק ב-19.8 שירות ההסעות העירוני 'גלגליה' שהפעילה עיריית הרצליה בתדירות של פעם בחצי שעה, אשר שירת את ציבור הנוסעים המעוניין להגיע מתחנת רכבת הרצליה לבית העלמין העירוני החדש שבשכונת גליל ים, ועבר דרך תחנת הרכבת בעיר וקניון 'שבעת הכוכבים'. בכך, נותרו אלפי תושבי גליל ים ללא תחבורה ציבורית כלל מזה חודש ימים.
במשרד התחבורה ציינו, כי הם שדרגו לאחרונה את המערכת המשמשת את המשרד ומפעילי התחבורה הציבורית לאישור בקשות ורישיונות להפעלת קווי התחבורה הציבורית. עם זאת, חלו תקלות במהלך התהליך, ובמהלך הימים בהם שודרגה המערכת לא ניתן היה להזין את קו האוטובוס החדש שהיה אמור לפעול כבר. כעת, הפעלת הקו נדחתה לסוף אוקטובר לכל המאוחר בתיאום עם עיריית הרצליה.
אייל לא השתכנע מהטיעונים של משרד התחבורה: "התירוצים של משרד התחבורה מגוחכים. מערכת, לא מערכת. בסוף את הציבור זה לא מעניין. וגם אם יש בעיה – מחובתכם לדווח ולטפל".
מעיריית הרצליה נמסר: "יש לפנות בנושא זה למשרד התחבורה"

 

תגובת משרד התחבורה: "בחודשים הקרובים מתוכננת פתיחת שני קווים חדשים נוספים לטובת נוסעי התחבורה הציבורית (קו 33 וקו 34), שישרתו את תושבי שכונות גליל ים א' וגליל ים ב'. עד להפעלת הקווים החדשים, החל מ-29 באוגוסט 2021, קו 13 משרת גם את תושבי שכונות גליל ים א' וגליל ים ב'. חברת מטרופולין המפעילה את שירותי התחבורה הציבורית בהרצליה, נערכת להרחבת השירות בעיר, שיכלול בין השאר רכישת אוטובוסים חדשים וגיוס נהגים ונהגות נוספים. יצוין, כי הרחבת השירות מותנית בהסדרת התשתיות הנדרשות לצורך כך על ידי עיריית הרצליה. משרד התחבורה נמצא בקשר שוטף עם העירייה לצורך הסדרת תשתיות אלה. עם השלמתן ייקבע מועד להפעלת הקווים החדשים. משרד התחבורה משקיע מידי שנה מאות מיליוני שקלים בשיפור התחבורה הציבורית בכל הארץ ובעידוד המעבר מרכב פרטי לשימוש בתחבורה הציבורית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לאה

    אני תושבת השכונה ומבחינתי זה הנושא הכי חשוב שצריך לקדם כרגע. חלקים גדולים מהעיר (מרכז העיר למשל) נהיו בלתי נגישים עבור תושבי השכונות המרוחקות בגלל מצוקת החניה והפקקים, שתי בעיות שרק מחריפות עם הגידול במספר הרכבים על הכבישים. אוטובוסים נוחים מתוך השכונה יעודדו יותר אנשים לצאת מהשכונה ויזרימו כספים לכל בתי העסק והמסעדות שכרגע נמצאים מחוץ לתחום. צריך גם לזכור שכרגע יש הרבה ילדים בשכונה בגילאי גן ובית ספר יסודי. בעוד 5-10 שנים הם יהיו בני נוער, ויהיו צרכנים כבדים של תחבורה ציבורית. צריך לחשוב קדימה.

  2. סתם אחד

    לא רק שם. גם באזורים אחרים בהרצליה צריך ללכת 10 דקות לפחות לתחנה קרובה וכמובן שזה לא רק בהרצליה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר