חגי נדלר ז"ל

חודש לפני שאחיו נהרג בתאונה, בתו פגעה ברוכב אופנוע שנהרג: דודי נדלר קורא לפיוס

"בכל תאונה שיש בה הרוג יש שני צדדים, אני נמצא בשני הכובעים ואני אומר לך שלאף אחד אין חיים", אומר דודי נדלר, שעולה היום על הדוכן במשפט הנהג שגרם למות אחיו, חגי ז"ל, וקורא לא להעניש אותו בחומרה

פורסם בתאריך: 14.9.21 12:19

היום (שלישי) בצהריים מתקיים דיון במסגרת הטיעונים לעונש של הפרקליטות בבית המשפט לתעבורה בבת ים, בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה לפני כשנתיים במחלף שבעת הכוכבים בכניסה לעיר הרצליה, בה נהרג חגי נדלר שרכב על אופנוע. הנהג הפוגע, נמרוד שוורץ, מורה נהיגה, מואשם בגרימת מוות ברשלנות, כאשר במהלך שיעור נהיגה הסיט את הרכב במטרה להימנע מפגיעה מרכב בנתיב השמאלי, אך לרוע המזל, כאשר הסיט את הרכב לנתיב הימני הוא התנגש באופנועו של חגי, שנהרג מעוצמת הפגיעה.
שנתיים אחרי, מתייצב היום דודי נדלר, אחיו של חגי ז"ל, בבית המשפט, לא כדי לבקש להעניש את הנהג שהרג את אחיו, אלא להגיע לפיוס וסובלנות.
דודי, בן 51, מבקש בתחילת דבריו להדגיש, כי הדברים מייצגים את דעתו האישית בלבד. "כבר מההתחלה לא דגלתי בעונש לנהג וככל שהזמן עבר זה חידד לי יותר את הדברים. אחרי התאונה של אחי עברנו הרבה, הבית של אמא שלי נשרף כליל חמישה חודשים לאחר התאונה, העסק שלי קרס טוטאלית ואני כעת בחדלות פירעון. אם אלך עם הפרקליטות והנהג יקבל עונש, אז אני רק אכניס עוד משפחה למעגל העוני והקושי. ממה שידוע לי הפרקליטות דורשת עונש מאסר או המרה בעבודות שירות, ושלילת רישיון הנהיגה הפרטי. אני בעד שייתנו לו לחיות וליישר את החיים שלו, העונש הקשה ביותר לכל אדם לחיות בידיעה שנטלת חיים, ושיראה את הפרצוף של אחי על הכביש כל החיים".

חגי נדלר ז"ל (משמאל) ודודי נדלר

באופן טרגי, חודש ועשרה ימים לפני שאחיו נהרג על הכביש, בתו של דודי הייתה מעורבת בתאונת דרכים קטלנית, הפעם מהצד הפוגע. בערב פסח 2019 היא פגעה ברוכב אופנוע שנהרג ומואשמת בהריגה דודי אביה, מציין, כי בעקבות התאונה היא נפצעה קל פיזית, אך מבחינה נפשית המשפחה במקום אחר לגמרי. "כולם אומרים לי שאם זה לא היה קורה לבת שלי, לא הייתי מתנהג וחושב ככה על הנהג הפוגע. היא מואשמת בהריגה. אין קשר מבחינתי בין הדברים, המשפט שלה מתנהל בבית משפט אחר מול שופט אחר ובעיר אחרת. אני בן 51, מי שמכיר אותי יכול להעיד שאין קשר, זה מי שאני. לצערי, אלוהים נתן לי להיות בשני הכובעים בפרק זמן כל כך קצר. זה ממש להפיל לי את האדמה מתחת לרגליים", מספר דודי.

קשר עם משפחת הנהג הפוגע

עם הזמן נוצר קשר בין דודי נדלר לבין אשתו של הנהג שהרג את אחיו. דודי מספר: "לקח לי הרבה זמן לענות לה, בסוף נפגשנו לפגישה מאוד טעונה. בשבעת החודשים האחרונים אני מנסה גם להיפגש עם בעלה, הנהג הפוגע, אבל לא הצלחנו, היו בינינו התכתבויות. ממה שלמדתי עם הזמן הוא מה שנקרא "מלח הארץ", מתנדב בכמה גופים, מעביר הרצאות גם לחיילים ותלמידים, ואמרתי שאני רוצה לקחת את המקרה הזה למקום טוב".
יכול להיות שאתה פשוט רוצה שזה יהיה מאחוריך?
"לא חשבתי על זה ככה, אבל כן הייתי רוצה שהמקרה של הבת שלי יהיה מאחורינו".
למה חשוב לך להגיע אל הנהג הפוגע?
"זה מורכב. בכל תאונה שיש בה הרוג יש שני צדדים. משפחה מכל צד. אני נמצא בשני הכובעים ואני אומר לך שלאף אחד אין חיים. את ה-אין חיים התחלתי עם הבת שלי עוד לפני שאחי נהרג. אף אחד לא יכול להתווכח איתי. שום דבר לא יחזיר את אחי. והבת שלי בצד שלקח חיים, היא בת 26, וגם לה אין חיים. חשוב לי שאנשים ילמדו סובלנות".
אולי אתה מחפש את הסליחה לבת שלך?
"ממש לא, אני מחפש את ההבנה וההכלה של המשפחה בצד השני במקרה של הבת שלי, שעומדים מולי בבית משפט ואומרים לי שאני אבא של רוצחת. נהיינו חיות אדם במדינה, לא רואים את הכאב של הצד השני, רואים רק את עצמנו. אני עם הנהג הפוגע של אחי נעמוד על אותה במה, כל אחד יספר את הסיפור שלו, ילדים שישמעו ייקחו את זה איתם לחיים, בתקווה וכשיהיו להם ילדים הם ילמדו אותם סובלנות. והבנה שכלי רכב הם כלי נשק והכביש הוא לא שדה מלחמה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר