החוף הנפרד בהרצליה

בשל סכנת התמוטטות: עיריית הרצליה תחל בעבודות חיזוק של המצוק הדרומי

העבודות יתבצעו דרומית לחוף הנפרד, ובמהלכן לא יתאפשר מעבר כלי רכב והולכי רגל. בהמשך צפויות עבודות דומות גם במלוק הצפוני

פורסם בתאריך: 19.9.21 14:10

בשל מפגעים בטיחותיים בסביבת המצוק הסמוך לגבול השיפוט הדרומי של העיר, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה לבצע עבודות גידור בחלקו העליון והתחתון של המצוק, ובעבודות מקומיות לטיפול בנושא ניקוז מי הנגר בסביבת המצוק, באמצעות עבודות עפר בדרך הכורכר הקיימת. מדובר במצוק הנמצא מעל החוף בין החוף הנפרד לחוף הצוק. העבודות בחלק זה יימשכו כשבועיים, בהמשך יבוצעו עבודות דומות במצוק בקטעים אחרים מרצועת החוף.

בעירייה מציינים כי בשנים האחרונות, כתוצאה מהשפעת מי הגשמים בעונות החורף הסוערות, המצוק ניזוק באופן ניכר וחלה החמרה בשלמות שפת המצוק, לרבות היווצרותם של התפוררות ובורות באזורים המשמשים למעבר הולכי רגל ורכבים, באופן אשר מהווה סכנה לחיי אדם. נושא ההגנה על המצוקים הינו בתחום אחריותה של מדינת ישראל, אולם, בשל הסכנה והדחיפות, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה בהקמתן של גדרות בטיחות במקומות הנדרשים, בחלקו העליון של המצוק, ובהמשך גם בחלקו התחתון, במפלס חופי הים חוף הפירצה, חוף הכוכבים והחוף הנפרד. עבודות דומות תבוצענה בעתיד הקרוב גם באזור המצוק הצפוני, באזור חוף השרון וחוף סידני עלי.

עבודות התחזוקה במצוק יחלו ביום רביעי, ה-22.9 ויימשכו כשבועיים. בזמן זה לא יתאפשר מעבר של הולכי רגל וכלי רכב בשטח שמעל המצוק. העירייה תציב במקום גידור, אבטחה ושילוט בולט האוסר על המעבר בשטח שמתחת למצוק.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "רצועת מצוקי הכורכר מעל חופי הים מהווה סכנה ממשית למפולות והתמוטטות. אנחנו לא יכולים להמתין עד שהמדינה תמלא את התחייבויותיה לטפל במצב, כי מי יודע מתי זה יקרה. לקחנו צוות יועצים, אדריכלים ואנשי מקצוע, עשינו ניתוח של מצב המצוק ובהתאם לכך אנחנו מתחילים מיידית בעבודות התחזוקה".

בעירייה מדגישים עוד כי מדובר בפתרון זמני בלבד – ולא בפתרון כולל לסכנת התמוטטות המצוקים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר