סגן לי ושי טנא (לי מימין)

היסטוריה בקורס חובלים: שתי תאומות זהות מרשפון סיימו אותו יחד

סגן לי טנא וסגן שי טנא שובצו בספינות הטילים. בין מסיימי הקורס גם סגן עידן הררי מהוד השרון

פורסם בתאריך: 27.9.21 12:51

38 צוערים וצוערות סיימו בהצלחה את קורס החובלים מספר 143 שהסתיים החודש בו הוכשרו  להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים. עם סיום הקורס שובצו על כלי השייט השונים. בין המסיימים והמסיימות נמצאות סגן לי טנא וסגן שי טנא – תאומות זהות בנות 21 מרשפון, אשר סיימו את הקורס ושובצו בספינות הטילים – לי שובצה באח"י רומח ושי שובצה באח"י להב. שי ולי עשו היסטוריה, שכן זו הפעם הראשונה שתאומות מסיימות את קורס החובלים.

הן למדו באותו גן ובאותה הכיתה, ומרגע כניסתן לכיתה א' בבית הספר "בכר רוסו" ביישוב צור משה ועד לסיום חטיבת הביניים והתיכון בקריית החינוך הניסויית "דרור" במושב בני דרור, לא נפרדו. שתיהן הרחיבו יחד פיזיקה, מוזיקה ואנגלית. מעבר לבחירה להרחיב מוזיקה כמגמה בתיכון, שתיהן אוהבות מוזיקה ועוסקות בכך בשעות הפנאי – שי מנגנת בפסנתר ולי מנגנת בגיטרה.

הרצון לשרת שירות צבאי משמעותי הגיע מהבית. אביהן היה לוחם בסיירת גולני, ותמיד דיבר בבית על כמה חשוב לעשות שירות משמעותי. הגישה בבית היא שלצבא יש ערך עליון, ושבלעדיו מדינת ישראל לא תוכל להתקיים, והבנות משתפות שהמסרים האלו לאהבת הארץ והרצון לשמור עליה הוטמעו בהן מגיל צעיר. את הקורס הן מסכמות, כל אחת מנקודת המבט שלה. "זה קורס מטורף, משמעותי, ארוך ומאתגר, לימד אותי על עצמי כבן אדם יותר ממה שלמדתי בכל מקום אחר", אמרה לי. שי אמרה: "מדובר בקורס מחשל, מלמד ומעצים. סיימתי את הקורס מחוזקת יחד עם 37 קצינים וקצינות מדהימים ולמדתי מכל אחד ואחת מהן".

סגן שי טנא הוכרזה כמצטיינת בקורס מגמת אלקטרוניקה, וזכתה לכך שאת דרגות הסגן שלה יחשפו הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ומפקד חיל הים, האלוף דוד סלמה. מדובר היה ברגע מרגש מאוד עבור השתיים, והן מצפות להתחיל את שירותן על הספינות השונות.

בין המסיימים נמצא סגן עידן הררי בן 21 מהוד השרון. הוא סיים את קורס החובלים במגמת מכונה, כסגן צ'יף ושובץ בספינת אח"י קשת. הוא בוגר בית הספר התיכון "רמון", שם הרחיב את לימודיו במקצועות הנדסת תוכנה (10 יחידות לימוד) ופיזיקה. מלבד תחומי עניין אלו, עידן לקח חלק בעבר בתנועת "הצופים", שיחק כדורגל והתחביב המרכזי בו הוא משקיע את מרבית זמנו הוא הפקה מוזיקלית – עידן מפיק מוזיקה מזה 7 שנים ובעתיד חולם לעסוק בכך ולהיות DJ. "מאז ומתמיד אני מתעסק במוזיקה, מנגן בגיטרה ופסנתר", הוא מספר. הניסיון בנגינה נתן לי את הבסיס להפקה מוזיקלית, לכתוב בעצמי את הרעיונות שיש לי בראש. התחלתי להפיק בכיתה ח', ומאז אני עוסק בכך, רכשתי ציוד, התמקצעתי ולמדתי בקורסים שונים. לפני שנה הצלחתי להחתים את הטראק הראשון שלי בחברת תקליטים למוזיקה אלקטרונית מהגדולות בעולם – protocol recordings של ניקי רומרו. זכיתי לקבל מחמאות ממפיקים שונים מכל העולם, מפיקים שעד אותו רגע רק חלמתי לעבוד איתם. האירוע הזה נחשב מבחינתי לפסגה הכי גבוהה שהגעתי אליה עד היום בתחום", מספר עידן.

עידן מגיע ממשפחה בה דודו לחם ושירת שירות משמעותי בזרוע הים וסבו נלחם במלחמת לבנון הראשונה. הסיפורים והחוויות ששמע מהם על שירותם, כמו גם הרצון לשרת בתפקיד קרבי ומשמעותי המכיל פיתוח אישי, תרומה למדינה והשפעה, הובילו אותו להתגייס לקורס החובלים. במהלך קורס החובלים לקח עידו חלק באירוע מבצעי והוא מספר על כך כי הרגיש שיש לו כוח השפעה על בטחון המדינה ושהוא נותן מעצמו להגנה על המדינה. החוויה הייתה משמעותית מאוד עבורו וגרמה לחיזוק תחושת האחריות שבתפקיד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר