גינת יניב בהרצליה הצעירה, צילום באדיבות התושבים

גינת יניב בהרצליה הצעירה מוזנחת וללא הצללה: "הגינה פשוט ננטשה"

התושבים מתלוננים שלמרות הבטחות של ראש העירייה לא נעשה דבר והם לא מגיעים לגינה זו עם ילדיהם. דנה אורן ינאי: "שמים כמעט את כל הכסף באזורים החדשים בעיר"

פורסם בתאריך: 14.10.21 08:52

תושבים מהרצליה הצעירה מספרים כי הם נמנעים להגיע עם ילדיהם לגינת יניב בשכונה, בגלל מצבה וההזנחה שהם חשים שיש בה מצד העירייה. לדברי התושבים, הגינה שנמצאת בלב השכונה ברחוב בן יהודה, סובלת מהזנחה מתמשכת, ממתקנים מיושנים ומחוסר קירוי והצללה. התושבים טוענים, כי מאחר ואין בה קירוי, להבדיל מגינות אחרות בסביבה, הפירות שנופלים מהעצים נוחתים על משטח הגינה ונרקבים. כמו כן, הם מזמינים ציפורים רבות שעושות את צרכיהן על המתקנים. עוד מספרים התושבים, כי פרט ללכלוך, הגינה סובלת גם מיתושים ומעופפים אחרים כגון ברחשים בצורה משמעותית.

עוד הם מתלוננים על כך שלמרות פניות חוזרות ונשנות שלהם, כולל התערבותה של חברת המועצה ותושבת השכונה דנה אורן ינאי, שנענו בהבטחות לתקצוב ושיפוץ פני הגינה, טרם נעשה שינוי מהותי. בעירייה אומרים, כי אין אפשרות קונסטרוקטיבית להצללה, אך כן מתוכנן שיפוץ במהלך השנה הבאה.

מיכל תושבת הרצליה הצעירה, ציינה כי פנתה לעיריית הרצליה בנושא מספר פעמים בעבר: "כבר לפני כמה שנים, כשהבן שלי היה באשכול הגנים, פניתי לעירייה מספר פעמים בבקשה לשים כיסוי מעל שיגן על המתקנים. לצערי נעניתי כל פעם באותה תשובה – שיגבירו את מספר הפעמים שהמנקים יגיעו. מצער לראות שזה עדיין לא טופל, ממש חבל. גינת יניב פשוט ננטשה, הלכלוך שם בלתי נסבל והילדים לא מתקרבים למתקנים. מה שחסר בה זו יריעה שתגן על המתקנים מהפירות שנופלים מהעצים וכל כך מלכלכים שם".

נילי, תושבת נוספת מהשכונה, פנתה לגורם בכיר בעיריית הרצליה: "פנינו בכתב בצורה מפורשת, זאת אחרי מספר פניות בעל פה. בעקבות המכתב זימנו אותנו לפגישה בלשכת ראש העיר, הבטיחו הבטחות וכלום לא קרה, פשוט בושה. אני מציעה שעוד תושבים יפנו. כבר שלוש שנים מבטיחים הבטחות, וכלום לא יוצא".

קרן, אף היא מהרצליה הצעירה: "זה איזור עם המון ילדים צעירים וההזנחה הזו מצד העירייה לא ברורה. אני מבקשת מעיריית הרצליה לשפץ את הגינה ולשים יריעה שתגן מפני הפירות המלכלכים".

חלק מתושבי השכונה פנו לעזרה לדנה אורן ינאי, נציגת הרצליה הצעירה במועצת העיר. אחת התושבות לא חסכה בביקורת לגבי המצב: "גינת יניב היא סוג של פח אשפה וזה כזה חבל. גינה בשטח כזה גדול ליד ארבעה גנים. גינת הכלבים הצמודה כבר יותר מטופחת".

גינת יניב בהרצליה הצעירה, צילום באדיבות התושבים

אורן ינאי אמרה: "הגינה נמצאת בלב השכונה מאחורי גינת הכלבים ברחוב בן יהודה ליד עוד ארבעה גנים אחרים. אני כבר שנתיים בקשר עם העירייה על שיפוץ שם שנמרח. הגינה תוקצבה כבר לשיפוץ אז, בעקבות סיכום שלי עם ראש העיר ומנכ"ל העירייה. היו לי עשרות סיורים שם עם בכירים מהעירייה, וכלום לא קורה. אמנם זה סיפור נקודתי, אבל זה יותר גדול מזה. זה עניין של סדר עדיפויות, שמים כמעט את כל הכסף באזורים החדשים בעיר ובפיתוח שלהם, ולא באחזקה של הישנים. ראש העירייה משה פדלון הבטיח כמה וכמה פעמים שהגינה תשופץ עד 2021. מנכ״ל העירייה הוציא הנחיות לביצוע וזה עדיין לא קרה".
פנינו לעיריית הרצליה בבקשה לדעת – האם גינת יניב צפויה להיכנס לשיפוץ, האם תוצב בה הצללה, אם בכלל, ומה הצפי לכך. מעיריית הרצליה נמסר: "הרצליה הינה בין הערים הנקיות והמטופחות בארץ. עובדי הניקיון מגיעים לנקות את גינת "יניב" מידי כמה ימים, אולם בעונה זו פירות הפיקוסים נושרים מהעצים ויוצרים לכלוך מוגבר. העצים הינם עצים מוגנים, והפתרון היחיד הינו תגבור תדירות הניקיון – וכך נעשה. אין אפשרות להציב הצללה מבחינת קונסטרוקציה וקירבה לעצים, אולם בשנת 2022 מתוכנן שיפוץ מקיף של הגינה, כך שהתכנון ייקח בחשבון את נושא נשירת הפירות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר